تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری اصفهان سال آینده زباله های پزشکی را جمع آوری نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در صورت امضاء نشدن تفاهمنامه با علوم پزشکی شهرداری اصفهان سال آینده زباله های پزشکی را جمع آوری نمی کند اصفهان-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در صورت عدم امضای تفاهمنامه شهرداری از سوی دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری از سال آینده زباله های پزشکی را جمع نخواهد کرد.


به گزارش ایرنا، محسن رنجبر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مسوولیت جمع آوری و امحا این زباله ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و نظارت آن برعهده سازمان محیط زیست است.
وی با بیان اینکه شهرداری در شش سال اخیر این اقدام را انجام داده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید خودش این امر را برعهده بگیرد.
وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در شش سال گذشته با اعمال سیاست های صحیح در این رابطه میزان تولید زباله توسط شهروندان را در شهر کاهش داده است.
وی با بیان اینکه شهرداری تولید زباله در 400 هزار خانه را مدیریت می کند، گفت: علوم پزشکی نیز باید 40 تن زباله پزشکی تولید شده در روز را مدیریت کند.
رنجبر اظهار کرد: سرانه پسماند خانگی در اصفهان از 545 گرم در روز در سال گذشته به 517 گرم کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه سرانه پسماند خشک با وجود افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته ثابت مانده، افزود: سرانه پسماند تر نیز از 470 گرم به 443 گرم کاهش یافته است.
معاون شهردار مدعی شد: این موضوع نشان از موفقیت مدیریت شهری در اعمال سیاست های کاهش تولید پسماند در شهر اصفهان است.
رنجبر همچنین در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های شاخص شهر اصفهان در زمینه بهداشت و پسماند اشاره کرد و افزود: مطالعات پروژه نیروگاه ریجکت سوز انجام شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه با همکاری بخش خصوصی و با سرمایه گذاری معادل 85 میلیارد تومان در سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی احداث نیروگاه بیوگاز، ارتقا ناوگان خدمات موتوری و احداث سه ایستگاه سیار انتقال زباله را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این زمینه عنوان کرد.

**مساحت کلی فضای سبز 71 هکتار افزایش یافته است
رنجبر با بیان اینکه در 11 ماه اخیر مساحت فضای سبز در شهر اصفهان افزایش یافته، گفت: 26 هکتار نیز به فضای سبز تفرجگاهی در سطح شهر اصفهان اضافه شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: 95 هکتار از عرصه های فضای سبز شهری در سال جاری با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.
وی همچنین با تاکید بر اعمال قانون جلوگیری از قطع درختان در شهر اصفهان گفت: در سال های اخیر قطع درختان چه با دلیل و چه بدون دلیل کاهش قابل توجه داشته است.
رنجبر از جمله پروژه های شاخص این معاونت در زمینه فضای سبز را احداث پارک درخشان، پارک کوهستانی قائمیه، احداث باغ گیاهشناسی ناژوان و بهره برداری از خط انتقال آب به شرق اصفهان عنوان کرد.
معاون شهردار اصفهان تشکیل کمیته انرژی، احداث نیروگاه 100 کیلو واتی و احداث ساختمان low انرژی را اقدامی در راستای کاهش مصرف انرژی در سطح شهر دانست.

**اسکان مسافران
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد جدید شهرداری اصفهان در سال جدید گفت: شهرداری در نظر دارد فقط در صورت اضطرار از ورزشگاهها به عنوان مکانی برای اسکان مسافران استفاده کند.
رنجیر با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 هزار منزل استیجاری در اختیار مسافران قرار گرفت، اضافه کرد: هدف گذاری سال آینده پیش بینی 20 هزار واحد استیجاری برای اقامت مسافران است.
وی گفت: انتظار می رود در عید نوروز 150 هزار شب خواب در اصفهان نیازمند اسکان باشند.
معاون شهردار اصفهان همچنین از ایجاد هشت ایستگاه در مبادی ورودی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی اصفهان برای راهنمایی مهمانان نوروزی خبر داد.
پ/7135/ 607
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن