تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810051462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت دانشگاه آزاد به مسیر اعتدال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی روزنامه های ایران/یکشنبه 25 اسفند 1392 بازگشت دانشگاه آزاد به مسیر اعتدال تهران-ایرنا-مصوبه ی دیروز هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در این ارتباط که در صورت تغییر دولت ها، خللی در روند مدیریت آزاد اسلامی صورت نگیرد و نیز بازگشت «عبدالله جاسبی» به هیات امنای این دانشگاه مورد توجه روزنامه های امروز کشور قرار گرفت.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز یکشنبه 25 اسفند ماه 1392 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

*** بازگشت دانشگاه آزاد به مسیر اعتدال
«بازگشت دانشگاه آزاد به دانشگاه آزاد»، عنوان یکی از گزارش های اصلی روزنامه ی «شرق» بود که به همراه تصویری از نشست دیروز هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه ی نخست این روزنامه منتشر شد.
در بخشی از این گزارش آمده است: اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، روز گذشته مصوبه ای داشتند که در صورت تغییر دولت ها نیز، خللی در روند مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی گیرد. براساس تصمیم اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، به استناد بند 2 ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالله جاسبی به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه انتخاب شد.
روزنامه ی «جوان» اما در انتشار این خبر، خط خبری متفاوتی را دنبال کرد و در مطلبی با عنوان «تکمیل زنجیره معنادار در دانشگاه آزاد، جاسبی به خانه ابدی اش برگشت!» نوشت: عبدالله جعفرعلی جاسبی در سومین جلسه هیئت مؤسس سال 92 دانشگاه آزاد به عنوان عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شد. این در حالی است که چهار روز پیش علی اکبر ناطق نوری نیز به عنوان عضو رسمی هیئت مؤسس این دانشگاه منصوب و این خبر از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شد. به نظر می رسد جریانی سعی در احیای زنجیره ای خاص در مناصب کلیدی بخش قابل توجهی از آموزش عالی کشور دارد. با این حساب دانشگاه آزاد از محلی برای تحصیل و تولید علم، به پایگاه و خانه دائمی عده ای خاص تبدیل شده و از این پس باید این دانشگاه را یک پایگاه سیاسی دانست؛ در عین اینکه به روال گذشته، توسعه دانش و ارتقای کیفیت، تحت الشعاع اهداف جناحی و حزبی یک گروه، از اولویت کاری مسئولان این دانشگاه خارج می شود.
در مطلبی همپیوند با موضوع وضعیت دانشگاه ها، روزنامه ی «آرمان» نیز در یادداشتی به قلم « از برخوردهای سیاسی فاصله بگیریم» به قلم «غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت اصلاحات، از تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح «رضا فرجی دانا» وزیر علوم دولت تدبیر و امید انتقاد کرد و نوشت: فرجی دانا متعهد شده که جامعه دانشگاهی را براساس شاخص های علمی و پذیرفته شده جمهوری اسلامی اداره و ارتقای علمی کشور را در سطح آموزش های عالی با سیاست های اتخاذ شده محقق کند. باید از نمایندگان مجلس این موضوع پرسیده شود که مگر چه انحراف معیاری از برنامه هایی که وزیر توسط همان ها رای اعتماد گرفته است رخ داده؟ اگر با این نگاه به وزارت علوم نگریسته شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد. برخلاف مجموعه کلی که در مجلس وجود دارد ممکن است عده ای نگرش خاص سیاسی داشته باشد. خارج از نگاه های سیاسی که مورد نظر برخی نمایندگان بوده شخصیت علمی و اعتقادی فرجی دانا برای همه روشن است. مدیریت ایشان بر دانشگاه تهران مورد قبول اعضای هیات علمی این دانشگاه بوده و شخصیت اخلاقی و متانت رفتاری ایشان کاملا غیر جناحی است. اگر با این دیدعملکرد ایشان بررسی شود نوع نگرش متفاوت خواهد شد. نباید مردم کشور از این مسائل نگران شوند. وزرا باید وقت و همت خود را صرف رسیدن به برنامه ها و اهدافی که در چشم انداز 20ساله و برنامه توسعه کشور آمده صرف کنند. این نوع رویکردها ممکن است حرکت توسعه کشور را مختل کند.

*** مجید مجیدی و دیپلماسی فرهنگی
«من پیامبری را شناختم که مهربانی، شیوه زندگی اش و شعار هر صبح و شامش بود.» این بخشی ازسخنرانی تامل برانگیز «مجید مجیدی» کارگردان سینما در این روزهای آخر سال در نشست حقوق بشر دفتر ژنو سازمان ملل متحد، درباره ی ماهیت اسلام هراسی در جهان به واسطه ی سیاست های نادرست برخی کشورهای غربی و عربی است؛ سخنرانی که بند بند آن برای هر ایرانی آمیخته با افتخار است. اگر چه بازتاب این سخنرانی با وجود اهمیت و بزرگی آن، فراوانی اندک شماری در روزنامه های امروز داشت.
روزنامه ی «ابتکار» در صفحه ی نخست خود با انتشار عکسی بزرگ از چهره ی مجید مجیدی از اعتراض این فیلمساز برجسته ی ایرانی به اسلام هراسی غرب خبر داد و به نقل از وی در عنوان خبری خود نوشت: «ایرانی ها هیچ گاه تروریست نبودند»
روزنامه ی «تهران امروز» هم با انتشار این خبر، سخنرانی مجید مجیدی در نشست حقوق بشر سازمان ملل را «دیپلماسی فرهنگی در دفاع از چهره ایران و اسلام» تعبیر کرد و افزود: در زبان سیاست بین الملل کارآمدترین دیپلماسی در جهان امروز، دیپلماسی فرهنگی است. در واقع با دیپلماسی فرهنگی می توان قلب ها را تسخیر کرد. درست است که پیشبرد منافع ملی با به کارگیری ابزارهای فرهنگی ممکن است نتواند جایگزین سایر ابزارها شود، اما می تواند مکمل آنها باشد.
تهران امروز در مطلبی دیگر در ستون «دیدگاه» خود با عنوان «فرهنگ دیپلماسی فرهنگی» نوشت: سال هاست که برخی از کشورها به این مهم توجه داشته و برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمندی را در زمینه دیپلماسی فرهنگی انجام داده اند. از این رو می بینیم که بسیاری از مهم ترین و حساس ترین سیاست های کلان کشوری چون آمریکا در زمینه های داخلی و بین المللی در صنعت سینمایی این کشور بازتاب و نمود داشته و اتفاقا اثرگذاری قابل توجهی را نیز بر جامعه هدف خود دارد. بر این اساس بی دلیل نیست که طی سال های گذشته و با شدت گرفتن اختلاف های این کشور و متحدانش با جمهوری اسلامی ایران رفته رفته شاهد ظهور فیلم های ضد ایرانی و بعضا ضداسلامی در سینمای هالیوود هستیم. فیلم هایی چون 300 و آرگو که با سرمایه گذاری های قابل توجه ساخته شده و دست بر قضا با استقبال خوبی نیز در جامعه آمریکا و همچنین میان منتقدان و جشنواره های سینمایی جهان همراه می شوند! اما طی روزهای پایانی سال 92 مجید مجیدی کارگردان شناخته شده ایرانی نیز دست به نوعی سنت شکنی زده و با جسارت هنرمندانه خود در پنل حقوق بشر سازمان ملل در دفتر ژنو طی سخنانی به رفتارهای اسلام هراسانه غرب اعتراض کرد و یادآور شد که برخلاف برخی تبلیغات صورت گرفته هیچ ایرانی در هیچکدام از ترورهای جهان حضور نداشته است.

*** بازتاب متفاوت اظهارات سید علی خمینی
سخنان حجت الاسلام «سیدعلی خمینی» نوه ی بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه ی «فصل بیعت با ولایت» در مسجد امام خمینی(ره) کرمان که به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه (س) برگزار شد، بازتاب های متفاوتی در روزنامه های صبح امروز کشور داشت.
سید علی خمینی در این سخنان با تاکید بر اهمیت حفظ آرمان های انقلاب اسلامی، ضرورت توجه به برخی نکات از سوی مسوولان نظام را یادآور شد که روزنامه های مختلف به فراخور رویکرد خبری و فکری خود بخش هایی از این سخنان را درعنوان خبری خود برجسته کردند.
روزنامه ی «آرمان» در تیتر خبر خود در همین ارتباط به نقل از سید علی خمینی نوشت: «هر نقدی که تضعیف نظام نیست».
روزنامه ی «مردم سالاری» هم در تیتر خبر خود در همین ارتباط به نقل از خمینی نوشت: «قدرت طلبان و فاسدان نباید در مسند قدرت قرار بگیرند»
روزنامه ی «قانون» نیز در عنوان خبری خود بخشی از سخنان وی در خصوص اهمیت آزادی را برگزید و نوشت: «محدودکنندگان آزادی محکوم به شکستند»
این روزنامه در ادامه به نقل از سید علی خمینی نوشت: قدرت طلبان، تملق گویان، فاسدان و عیب جویان نباید در مسند قدرت قرار گیرند. در اسلام بیش از اینکه به تشکیلات توجه شود به اشخاصی که در این ساختار به کار گمارده می شوند، توجه شده است.
روزنامه ی «رسالت» اما در بازتاب خبری اظهارات سید علی خمینی عنوان خبری متفاوتی را برگزید و نوشت: «پدرم زیر پرچم ولایت یار و مرید مقام معظم رهبری بود.»

*** کابوس مرگ در دنیای مسخ شدگان
مرگ 15 کودک معلول در یکی از مراکز نگهداری معلولان سازمان بهزیستی در سال جاری، یکی از خبرهای منتشر شده و تکان دهنده در روزنامه های صبح امروز کشور بود؛ به گونه یی که این خبر جدا از رویکرد سیاسی و جناحی در طیف های مختلف روزنامه های صبح کشور بازتاب داشت.
روزنامه ی تهران امروز در گزارشی با عنوان «کابوس مرگ در دنیای مسخ شدگان» ضمن اعلام این خبر از عملکرد این سازمان انتقاد کرد و نوشت: توضیحات رئیس سازمان بهزیستی بر نگرانی ها افزوده است اینکه 15کودک معلول زیر نظر این سازمان جان شیرین شان را از دست بدهند و رئیس سازمان صرفا از طریق گزارش یک خبرگزاری متوجه این ماجرا شود و بعد تیمی برای تحقیق بفرستد عمق فاجعه را نشان می دهد. این برای اولین بار نیست که سازمان بهزیستی کشور با یک خبر تلخ به صدر اخبار اجتماعی می رسد. مدیریت این سازمان طی دولت های نهم و دهم بارها از سوی کارشناسان به ناکارآمدی متهم و هربار با بی توجهی رئیس دولت مواجه شد. خبرنگاران طی این سال ها هربار که از سازمان بهزیستی نوشتند بلافاصله با توضیحات مدیران آن مواجه شدند. این بار اما انتشار خبر مرگ 15کودک چیزی نیست که توجیه شود.
روزنامه ی «جام جم» نیز در مطلبی با عنوان «اینجا معلولان، ذره ذره می میرند» نوشت: درست که بیشتر این کودکان از بیماری های مختلف ذهنی و جسمی رنج می برند و مرگ زودرس برای این گروه از معلولان ذهنی، چندان دور از انتظار نیست، اما این که بر اثر سهل انگاری، داروی ضدتشنج شبانه را به معلول ذهنی ندهند و کودک از تخت بیفتد و ضربه مغزی شود، دیگر یک اتفاق طبیعی نیست و کمترین توقع این است که با مسببان این حادثه، برخورد قانونی شود.
در ادامه ی این مطلب با اشاره به نظارت ضعیف و کم توجهی مسوولان سازمان بهزیستی بر عملکرد مراکز نگهداری معلولان آمده است: نگاه سرمایه گذاری به مراکز نگهداری معلولان و انبوه آگهی های تبلیغاتی این حوزه نشان می دهد که اسکان و زندگی این گروه از معلولان، بیشتر از آن که به عنوان دغدغه ای انسانی و وظیفه ای جدی برای مسئولان تعریف شده باشد، به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده است.
روزنامه ی «ابرار» نیز در همین زمینه خبری را به نقل از «فرج الله عارفی» نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، مبنی بر اینکه هنوز گزارشی در مورد مرگ کودکان معلول در مرکز نارمک به کمیسیون نرسیده و مجلس باید این موضوع را بررسی کند، منتشر کرد.

***سلاطین کشتی به دنبال ثبت سومین رکورد عنوان قهرمانی متوالی
روزنامه ی «اعتماد» در مطلبی در صفحه ی ورزشی خود به گزارش سایت فدراسیون جهانی کشتی در ارزیابی وضعیت تیم ایران در جام جهانی کشتی پرداخت.
به نوشته ی اعتماد در آستانه آغاز رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس امریکا، سایت فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) گزارشی درباره تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها منتشر کرده که در این گزارش به تیم ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از مسابقات اشاره شده است. سایت فیلا در این گزارش نوشته است: «تیم کشتی آزاد ایران به نظر می رسد که مترصد رقم زدن یک رویداد تاریخی در کشتی جهان در هفته پیش رو است. ایران که یکی از قوی ترین تیم های پرافتخار کشتی خود را روانه مسابقات کرده است، در پی آن است که سومین قهرمانی تیمی خود را در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد به دست آورد و رکورددار کسب بیشترین قهرمانی متوالی در این رقابت ها شود. سلاطین کنونی کشتی با گروهی از کشتی گیران بااستعداد که در میان آنها قهرمانان رقابت های جهانی و المپیک در شمار باورنکردنی شش وزن از هشت وزن موجود دیده می شود، به لس آنجلس سفر کرده اند.

*گروه پژوهش های خبری
پژوهش**9282**2054
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن