محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832467520
کسی با دوربین آدم نمیکشد!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
مدیر اداره عکس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از « مظلومیت جامعه عکاسی ایران، نبودن انجمنهای عکاسی مناسب، نگاه نامناسب به عکاسان خبری و وجود سیاستهای بازدارنده در مقابل عکاسی خبری» در ایران سخن گفت. «مرتضی فرجآبادی» در گفتوگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن «فاجعهبارخواندن» شرایط عکاسان خبری در ایران افزود: وضعیت این عکاسان از لحاظ مالی، حمایت اجتماعی، حرفهای، هنری و... مناسب نیست. او همچنین با بیان اینکه «عکاسان خبری جایگاهی را که باید داشته باشند، ندارند و جامعه رسانهای به آنها اهمیت لازم را نمیدهد» افزود: یکی از مشکلات عکاسان خبری وجود فاصله بین دبیران خبر و عکاسان به طور متقابل است، از دیگر موضوعات مهم در حوزه عکاسی خبری مدیریت رسانهای است. اگر سردبیران نسبت به عکس شناخت داشته باشند از آن بهرهی درستی میبرند؛ مثلا زمانی روزنامهی شرق به عکس صفحهی اول خود اهمیت زیادی میداد و شورای سردبیری برایش اهمیت داشت که عکس مناسب و حرفهای روی صفحه اولش قرار بگیرد. در نتیجه از عکسهای خبری مناسب استفاده میکرد. این عکاس همچنین اظهار کرد: درک متقابل دو گروه عکاسان و خبرنگاران نسبت به یکدیگر موضوع بسیار مهمی است. متاسفانه بسیاری از دبیران بخش خبر هنوز به این باور نرسیدهاند که عکس میتواند مکمل خبر باشد و صرفا تزئینی نیست. این موضوع همه جا حتی در ایسنا هم به چشم میخورد و عکس از لحاظ تناسبش با خبر یا تیتر، بررسی نمیشود. فرجآبادی در ادامه درباره نقش رشد خبرگزاریها بر کار حرفهای عکاسان خبری توضیح داد: از نظر من با افزایش تعداد خبرگزاریها و رقیبشدنشان با یکدیگر، تعداد عکاسان خبری نیز افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد عکاسان زیادی جذب شوند و جوانان زیادی در خبرگزاریها شروع به کار کنند، اکنون هم میبینیم که بخش اعظمی از جایزههای عکس خبری را عکاسان خبرگزاریها میگیرند. این عکاس درباره تاثیر جوایز جهانی مانند «ورلد پرس فوتو» در زندگی عکاسان خبری هم توضیح داد: ما آژانس حرفهای در ایران نداریم و این جوایز فقط نقش اعتباردهنده به عکاسان خبری را بازی میکنند. در ایران این جوایز تاثیر چندانی در زندگی عکاسان خبری نمیگذارد؛ گرچه غالبا برای عکاسان خبری مسوولیتی سنگین ایجاد میکند تا مجبور باشند جایگاه خود را حفظ کنند؛ چنانچه تا زمانی که جایزه نگرفتهاند نمیتوانند بگویند من عکاس خبری خوبی هستم ولی بعد از آن به عنوان یک عکاس خبری خوب شناخته میشوند و همه به آنها به دید یک عکاس حرفهای نگاه میکنند. او درباره برخی هجمهها به عکاسانی که برنده جایزههای جهانی میشوند هم اظهار کرد: متاسفانه فضای هجمه وارد کردن علیه این عکاسان وجود دارد. من فکر میکنم این هجمهها وارد نیست و این یک عکس خوب است که میتواند موفق به اخذ جایزه جهانی شود. فرجآبادی درباره عکس برگزیده ایرانی در «ورلد پرس فوتو2014» هم گفت: عکس امیر پورمند عکاس ایسنا به تصویر کشیدن یک صحنه اعدام نیست؛ بلکه یک لحظه خوب و انسانی را قبل از صحنه اعدام نشان میدهد و این یک تفاوت نگاه است؛ چنانکه برخی هم میگویند اگر نشاندادن اعدام سیاهنمایی است، چرا در ملاء عام انجام میشود. البته من خودم همیشه با انتشار تصاویر اعدام مخالف بودهام و در ایسنا هرگز گزارش تصویری از صحنه اعدام ارسال نمیکنم. اما ما درباره قوانین نمیتوانیم تصمیم بگیریم ولی میتوانیم تصاویرش را منتشر نکنیم. او در بخش دیگر سخنانش درباره رفت و آمد عکاسان خبری به ایران و خارج از کشور هم توضیح داد: به طور کلی جلوگیری از رفت و آمد این عکاسان درست نیست، ولی من فکر میکنم در ایران بسیاری مناطق ناشناخته وجود دارد که نیاز است عکاسان ما به آنها بپردازند؛ ضمن اینکه باید به این موضوع هم توجه کنیم که غالبا در غرب دوست دارند چهره بدی از ایران نشان داده شود، ما ایرانیها نباید این موضوع را رواج دهیم؛ مخصوصا عکاسان خبری میتوانند تصاویر مثبتی هم از ایران به دنیا نشان دهند؛ گرچه به طور کلی نمیتوان برای هنرمند تعیین تکلیف کرد که چه کند. فرجآبادی در ادامه به بخشهای مغفول در عکاسی در ایران اشاره کرد و افزود: یکی از بخشهایی که در ایران به آن پرداخته نشده، میراث فرهنگی و عکاسی مردمنگارانه است. ما باید خود را نشان دهیم. باید به عکاسی خوب و خوشرنگ هم بپردازیم. این عکاس در بخش دیگر سخناش درباره حضور کمرنگ عکاسان خبری ایرانی در ماجراهای چندسال اخیر در کشورهایی چون مصر، لیبی، تونس، یمن، سوریه و ... اظهار کرد: به عکاسان ایرانی اجازه حضور در مناطقی که بهار عربی در آنها رخ داد نمیدادند. شاید به خاطر مشکلاتی که غالبا با ایران داشتند این اتفاق میافتاد؛ البته مشکلات مالی هم نقش مهمی در این زمینه داشت. ما در ایران آژانس خبری نداریم که هزینه رفت و آمد و اقامت یک عکاس خبری را در خارج از ایران تقبل کند. در ایران پنج خبرگزاری داریم که هیچکدامشان قادر نیستند هزینه رفت و آمد عکاسان به خارج از کشور را تقبل کنند و عکاسان غالبا با هزینه شخصی خود به سفر میروند؛ البته نباید اینچنین باشد. او در ادامه با بیان اینکه «بطور کلی نگاه مناسبی نسبت به عکاسان خبری در ایران وجود ندارد» اظهار کرد: متاسفانه به قول مجید سعیدی، عکاس را به عنوان جاسوس میشناسند و فکر میکنند یک عکاس میخواهد کارها را خراب کند و اگر دوربینی دستش گرفته، فقط قصد آبروبردن دارد؛ در حالیکه هر عکاسی دیدی دارد و نمیشود منکر دید و منظر نگاه او شد. این عکاس خبری درباره انجمنهای عکاسی در ایران هم توضیح داد: از نظر من عملا در ایران انجمن عکاسی وجود ندارد و آنچه موجود است صرفا اسم یک انجمن را یدک میکشد. نه کاری میکند و نه عکاسان از آن میخواهند که برایشان کاری کند. در واقع نه انجمن به عکاسان اعتبار میدهد نه عکاسان به انجمن. انجمن صنفی مطبوعات هم از نظر من هیچوقت اعتبار لازم را کسب نکرد که عکاسان به عنوان یک عضو به داشتن کارت آن افتخار کنند. او درباره علت این موضوع گفت: به نظر من مهمترین علت، بیاهمیت بودن این حضور انجمنها و اصولا کار رسانه در کشور است؛ البته امیدوارم این وضعیت زمانی تغییر کند؛ چون داشتن انجمن نیاز جامعه عکاسان است؛ البته فقط و فقط با کمک خود عکاسان ممکن است وضعیت تغییر پیدا کند. من فکر میکنم پتانسیلهای این تغییر موجود است ولی عزم آن وجود ندارد. فرجآبادی درباره تغییر شرایط عکاسان خبری با تغییر دولتها هم گفت: من فکر میکنم بهترین دوره برای عکاسان خبری، هشت سال دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی بود؛ آن دوره با هیچ دورهای قابل مقایسه نیست. در این دوره من نیز احساس میکنم، متاسفانه اوضاع عکاسی سختتر از دولت قبل شده است. علتش را نمیدانم و نمیدانم چرا اینقدر برخورد و نگاه بد به عکاسان وجود دارد. چنانچه وقتی عکاسان مطبوعاتی ما از برنامههای خبری برمیگردند از برخوردی که با آنها شده احساس بدی دارند. این در حالیست که در هشت سال گذشته با وجود محدودیتهای حاکم بر فضا، برخی از برخوردها وجود نداشت. مدیر اداره عکس ایسنا با تاکید مجدد بر اینکه «جامعه عکاسان واقعا مظلوم است و از همه طرف ضربه میخورد» گفت: عکاسان آنقدر مظلومند که هر کسی به خود اجازه توهین میدهد، هرکسی اجازه دارد به آنها بگوید چرا عکاسی میکنند. حتی اگر جایی برای عکاسی هم دعوت شوند، باز میبینیم که به آنها میگویند چرا آمدهاید، چرا عکس میاندازید؟ من فکر میکنم عبارت «چرا عکس میگیری؟» هیچ معنیای ندارد. با عکاسان خبری به گونهای برخورد میکنند که انگار قصد دارند با دوربین دیگران را بکشند؛ به عبارتی انگار عکاسها تروریست هستند! او همچنین گفت: با موضوع عکس کاملا سلیقهای برخورد میشود. بارها به ما گفته شده فلان عکس منتشر شده به فلان کس برخورده است و باید عکس را از روی خروجی سایت برداریم. در حالی که از نظر من این موضوع به ما ربطی ندارد. ما به کسی بیاحترامی و توهین نمیکنیم و قصد آبروریزی هم نداریم ولی وقتی چیزی در مکان عمومی اتفاق میافتد، ما وظیفه منتشر کردن آن را داریم. هر زمانی که عکسی منافع مسوولان را به خطر بیندازد به ما میگویند باید عکس را حذف کنی و بعد به ما نیز فشار میآید که این کار را انجام دهیم. فرجآبادی در پایان سخنانش اظهار کرد: قدر عکاسان خبری را نمیدانیم. این عکاسان با کمترین امکانات حمایتی و پشتوانه، کار خود را به بهترین شکل و با علاقه انجام میدهند و کار عکس برایشان اهمیت دارد. متاسفانه به این عکاسان نگاه بدبینانه و غیرحرفهای وجود دارد. متاسفم که قدر آنها را نمیدانیم. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]
صفحات پیشنهادی
متاسفم که کسی برای کم شدن رمانهای فارسی نگران نیست/ دولت تنها در مقابل سینما مسئولیت دارد
متاسفم که کسی برای کم شدن رمانهای فارسی نگران نیست دولت تنها در مقابل سینما مسئولیت دارد فرهنگ > ادبیات - مهر نوشت ابراهیم حسنبیگی با اشاره به اینکه دولت تنها در مقابل سینما و کاهش و افزایش تعداد تولیدات آن خودش را مسئول میداند گفت دولت رصد کننده وضعیپسرآدم، دختر حوا روی آنتن نوروزی شبکه یک سیما
مهدی فرجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پسرآدم دختر حوا روی آنتن نوروزی شبکه یک سیما مهدی فرجی گفت روز اول عید پسر آدم دختر حوا از شبکه یک سیما تقدیم مخاطبان میشود مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما با اشاره به سریال پایتخت 3 و دیگر برنامههای شبکه یک سیما در ایام نوروزمدیراداره کتاب: فعلا صلاح نمیبینم ممیزان را کسی بشناسد/ باید اهل کتاب را از دو دلی درآورد
مدیراداره کتاب فعلا صلاح نمیبینم ممیزان را کسی بشناسد باید اهل کتاب را از دو دلی درآورد فرهنگ > ادبیات - علی شجاعی صائین میگوید که ما به نظرات آدمهای بیرون از وزارت ارشاد گوش میکنیم اما در نهایت و بر اساس قانون این وزارت ارشاد است که تصمیم میگیرد کتابی مثل ککسی دلش برای تئاتر عروسکی نمیسوزد/ «مبارک» در انتظار توجه مدیران
فرهنگ و هنر تئاتر کسی دلش برای تئاتر عروسکی نمیسوزد مبارک در انتظار توجه مدیران دو نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی با توجه به نبود مکان اجرا و همچنین وضعیت نامشخص پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک ارزیابی خود را از این وضعیت ارائه دادند به گزارش خبرنگنخستین سازنده موسیقی فیلم در ایران چه کسی بود؟
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰ ۴۱ امروز 11 اسفندماه تولد مرتضی حنانه است مردی که گفته میشود نخستین کسی بوده که در ایران به ساخت موسیقی فیلم اقدام کرده است به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مرتضی حنانه فرزند مهندس محمد حنانه موسس دبیرستان ایرانشهر پسحدیثی از امام صادق(ع) سرنوشت موجودات پیش از انسان در زمین/ عبرتی برای «بنیآدم»
حدیثی از امام صادق ع سرنوشت موجودات پیش از انسان در زمین عبرتی برای بنیآدمبرخی معتقدند پیش از انسان مخلوقاتی در زمین زندگی میکردند که موجبات سوءپیشینه موجودات زمینی از جمله انسان را در نزد فرشتگان فراهم آوردند خبرگزاری فارس ـ گروه فعالیتهای قرآنی هنگامی که خداوند فرشتگان رااولین چهرهی خبرساز سال 92 چه کسی بود؟
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰ ۲۲ اولین خبر شوکبرانگیز سینمای ایران در سال 92 درگذشت عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا بیشک عسل بدیعی اولین چهره خبرساز روزهای ابتدایی سال 1392 بود که انتشار خبر مرگ مغزی او شوک بزکسی با خواب، رمل و اسطرلاب نمیتواند حکیم شود
دکتر دینانی در همایش سالکان حکمت و فکرت کسی با خواب رمل و اسطرلاب نمیتواند حکیم شود دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در مراسم سالکان حکمت و فکرت بزرگداشت دکتر دینانی و دکتر اعوانی با بیان اینکه حکیم باید تلاش کند تا از حکمت ازلی بهرهمند شود گفت کسی با خواب رمل و اسطرلاب نمیعکسی جالب از کودکی یک بازیگر زن
عکسی جالب از کودکی یک بازیگر زن عکسی ازکودکی کمندامیر سلیمانی در دوران کودکی درکنار اکبر عبدی تاریخ انتشار ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸ ۰۷«لیدی زازا» تنها زن محجبه اسکار 2014 چه کسی بود؟!
لیدی زازا تنها زن محجبه اسکار 2014 چه کسی بود توئیتر این دختر تحت عنوان لیدی زازا این روزها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و حجم فالوئرهایش به شدت در حال افزایش است او در تلاش است تا ثابت کند با این شرایط متفاوت می توان در سینمای آمریکا درخشید اما آیا همچنان این درخشش اسکسی صدایم را تقلید کرد سر من از آن اوست!
کسی صدایم را تقلید کرد سر من از آن اوست افتخاری گفت دوست ندارم بیش از حد از خودم تعریف کنم اما من یک خواننده ام که این صدا را خدا به من داده است اما اگر کسی توانست صدای علیرصا افتخاری را تقلید کند سر من از آن اوست خبرگزاری مهر نشست خبری کنسرت علیرضا افتخاری خواننده موسیقیعکسی از کودکی "باران کوثری" در کنار "مهدی هاشمی"
عکسی از کودکی "باران کوثری" در کنار "مهدی هاشمی" باران کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از بازی خودش در فیلم بهترین بابای دنیا نوشت بهترین بابای دنیا مهدی هاشمی گلاب ادینه و ۵ سالگی باران به گزارش آخرین نیوز باران کوثری بازیگر سینما و تلویموسیقی من متعلق به مردم جنوب شهر است/ تراشی به صدایم دادهام که کسی آن را تقلید نکند
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی علیرضا افتخاری موسیقی من متعلق به مردم جنوب شهر است تراشی به صدایم دادهام که کسی آن را تقلید نکند علیرضا افتخاری خواننده موسیقی سنتی کشورمان گفت من یک خواننده ام که این صدا را خدا به من داده است اما اگر کسی توانست صدای علیرصا افتخاری را تقلمتاسفم که کسی برای کم شدن تعداد رمانهای فارسی نگران نیست/ دولت تنها در مقابل سینما خودش را مسئول میداند
فرهنگ و ادب ادیبات ایران ادبیات داستانی در سالی که گذشت 2 متاسفم که کسی برای کم شدن تعداد رمانهای فارسی نگران نیست دولت تنها در مقابل سینما خودش را مسئول میداند ابراهیم حسنبیگی با اشاره به اینکه دولت تنها در مقابل سینما و کاهش و افزایش تعداد تولیدات آن خودش را مسئول میداندبازیگر نقش خاطره انگيز «گلنار»: پشت دوربین را بیشتر دوست دارم +عکس
بازیگر نقش خاطره انگيز گلنار پشت دوربین را بیشتر دوست دارم عکس شاید نام غزل شاکری برای عدهای آشنا نباشد اما خاطره شیرین فیلم گلنار هنوز هم در ذهن بچههای دیروز زنده است غزل شاکری همان دختر کوچولویی است که ماجراجوییاش او را گرفتار خرسها کرد تا یکی از قصههای ماندگار کودکسنجد در سرزمین آدم آهنی ها
سنجد در سرزمین آدم آهنی ها سنجد خبرنگار امروز به دانشگاه تهران می رود تا نحوه ساخت آدم آهنی ها را به بچه ها نشان بدهد او قصد دارد با دوستان خود درباره علم رباتیک صحبت کند به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو تهیه کننده سنجد خبرنگار باوبلاگ مثل یک تاکسی است
یک نویسنده وبلاگ مثل یک تاکسی است وبلاگها توانایی فرهنگسازی را صرف نظر از آسیبهای خاص خودشان دارند علیرضا ایرانمهر نویسنده و مدرس داستان نویسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت امروزه با وجود سختیهایی در زمینهی انتشار کتابها و خواندن آنها ابزارها-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها