تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802820835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار همدان: اقتصاد مقاومتی تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار همدان: اقتصاد مقاومتی تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به محاسن اقتصاد مقاومتی گفت : اقتصاد مقاومتی چراغ راه توسعه کشور است که قادر خواهد بود تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.


مهندس محمد ناصر نیکبخت شنبه شب در جمع مدیران رسانه های جمعی استان همدان افزود : اقتصاد مقاومتی که منشور آن از سوی مقام معظم رهبری به خوبی تدوین و ابلاغ شده است یکی از اساسی ترین مسیرهایی است که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی در تضاد است گفت: در اقتصاد مقاومتی همه چیز به خوبی دیده شده است که از جمله آن می توان به درون زایی و پویایی اقتصادی اشاره کرد .
استاندار همدان تاکید کرد در این نوع اقتصاد مد نظر مقام معظم رهبری نه تنها ریاضتی وجود ندارد بلکه شکوفایی اقتصادی حاصل شده به طوریکه بازارهای مورد هدف جهانی تسخیر خواهد شد و طی آن از تکنولوژیهای روز جهان استفاده می شود.
وی اجرای این طرح را منوط به دیدگاه جهادی مسوولان و مردم دانست و گفت: در حال حاضر هیچ کار و برنامه ای مهمتر و اساسی تر از اجرای اقتصاد مقاومتی نیست و با اجرای آن قطعا شکوفایی و توسعه اقتصادی در کشور حاصل خواهد شد.
استاندار همدان در ادامه اقتصاد را پایه توسعه در هر منطقه دانست و گفت : اگر اقتصاد در هر منطقه ای بصورت پایه ای و اساسی رشد کند قطعا سایر مسایل از جمله مسایل فرهنگی ، سیاسی و دیگر مسایل به دنبال آن حل و فصل خواهد شد.
وی اضافه کرد : مادامی که در یک خانواده چند جوان تحصیلکرده بیکار وجود داشته باشد نباید انتظار حل مسایل فرهنگی و اجتماعی آن را داشت و این در حالی است که اگر مشکل اشتغال آنان حل شود در مرحله بعد و یا همزمان با آن به راحتی می توان مسایل فرهنگی را حل کرد.
وی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در 24 خرداد ماه امسال با حضور حماسی مردم در انتخابات محقق شد افزود : اکنون نوبت محقق شدن حماسه اقتصادی است که اگر اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا شود این حماسه نیز محقق خواهد شد.
وی گفت: خوشبختانه سه قوه مقننه ، مجریه و قضاییه با دریافت منشور اقتصاد مقاومتی از مقام معظم رهبری مصمم هستند تا با همدلی و تدبیر در اجرای این سیاست تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی در ادامه به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: گر چه دولت قبلی در ورود به اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها شایسته عمل کرد ولی در اجرای این قانون موفق عمل نکرد.
استاندار همدان اضافه کرد: در مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها طبق قانون می بایست 30 درصد از درآمد ناشی از افزایش حاملهای انرژی به بخش تولید برای جبران خسارت ناشی از افزایش قیمتهای اولیه و نوسازی و بازسازی تجهیزات این واحدها به صورت بلا عوض قرار می گرفت اما متاسفانه این کمک به واحدها از سوی دولت قبلی انجام نشد.
وی اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را مهم دانست و گفت : دولت مصمم است با اجرای کامل قانون در این زمینه موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود و در این راستا کمکهای تعییین شده برای واحدهای تولیدی نیز انجام خواهد شد.
استاندار همدان به مسایل و مشکلات بوجود آمده برای بخش تولید و اشتغال در این استان اشاره کرد و گفت : طی سالجاری بیش از 25 هزار نفر در این استان از کار بیکار شدند که بخش عمده آن ناشی از تعطیلی کارخانجات استان بوده است.
بالاترین مقام اجرایی استان همدان تصریح کرد اما با تدابیر اندیشیده شده از 600 واحد تولیدی استان همدان که تعطیل شده اند 300 واحد آن تعیین تکلیف شدند که بزودی به چرخه فعالیت بازخواهند گشت.
وی گفت: این 300 واحد که هر یک رقمی بالاتر از یک میلیارد ریال به بانکها بدهی دارند در کمیته ای در استانداری همدان اخیرا تعیین تکلیف شدند که رقم بدهی مجموع این 300 واحد 336 میلیارد تومان می باشد.
وی گفت: بر اساس تصمیمات این کمیته مقرر شد هر واحد تولیدی پنج درصد از بدهیهای خود را پرداخت کرده و 95 درصد مابقی را دراقساط پنج ساله و با همان نرخ سود بانکی اولیه مجددا قسط بندی و پرداخت نمایند.
وی گفت: با تعیین تکلیف این واحدها ضمن خارج شدن آنان از لیست سیاه بانکها می توانند برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کرده و چرخ تولید خود را فعال نمایند.
وی گفت : در مدت کمتر از پنج ماه حضور در استان همدان بالغ بر 250 میلیارد تومان پول و اعتبار را وارد استان کرده ام هر چند این رقم برای توسعه استان بسیار کم است ولی با وضعیت بی پولی خزانه دولت این رقم در نوع خود قابل توجه است.
استاندار همدان به برنامه های خود برای توسعه استان اشاره کرد و افزود: با رایزنیهای انجام شده با سفیر ایران در روسیه قرار است یک هیات اقتصادی روسی 19 اردیبهشت ماه سال آینده به مدت سه روز به استان همدان سفر کند تا تفاهمنامه ای در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی با این هیات امضا نماییم.
وی به روند اجرایی سد تالوار در مرز استانهای همدان و زنجان اشاره کرد و گفت برای انتقال آب از این سد به همدان 410 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با رایزنیهای انجام شده 127 میلیارد تومان برای سال آینده این طرح پیش بینی شده است و امیدواریم این طرح تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
وی عملیاتی شدن فرودگاه همدان را از دیگر دستاوردهای خود در چند ماه گذشته دانست و گفت: پرواز هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه عملیاتی شد و با پیگیریهای انجام شده مقدمات پرواز همدان- تهران در خرداد ماه سال آینده نیز فراهم شده است.
وی به اجرای طرح بیمارستان قلب فرشچیان همدان اشاره کرد و گفت : اعتبار تکمیل این طرح تامین شده است و با تخصیص اعتبار طی چند روز آینده بزودی تکمیل و تجهیز این بیمارستان حیاتی در همدان نیز انجام خواهد شد.
وی آینده استان همدان را بسیار روشن دانست و گفت : با همت بالای مسوولان این استان امیدواریم در کوتاه مدت مطالبات 35 ساله مردم استان همدان در زمینه مسایل اقتصادی محقق شود.
551
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن