تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار همدان: ائمه جمعه در فرهنگ سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار همدان: ائمه جمعه در فرهنگ سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند همدان- ایرنا- استاندار همدان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان و ائمه جمعه شهرهای استان گفت: ائمه جمعه باید در فرهنگ سازی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.


به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان محمد ناصر نیکبخت در این نشست سیاست های اقتصاد مقاومتی را یک منشور جامع برای توسعه کشور دانست و خواستار نقش آفرینی ائمه جمعه برای اجرای هرچه بهتر این سیاست ها در استان شد.
استاندار همدان افزود : مهمترین بازوی ارشادی؛ فرهنگی و سازندگی استان و استاندار، ائمه جمعه هستند و نیازمند نصایح و ارشادات ائمه جمعه هستیم.
وی با یادآوری سابقه فرهنگی و تاریخی همدان افزود: استان همدان به نسبت این لیاقت و شایستگی از توسعه لازم برخوردار نشده است در حالی که می توان اثبات کرد که استان و مردمان متدین آن شایسته ترین و بهترین برای توسعه هستند.
استاندار با بیان اینکه استان همدان از فرصت های ابتدای انقلاب برای توسعه استفاده نکرده است، تصریح کرد: حتی یک دلار از دلارهای ارزان قیمت ابتدای انقلاب در این استان هزینه نشده است در حالی که برخی از استان های کشور با استفاده از همین دلارها، استان خود را ساختند.
نیکبخت با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان پتانسیلهای بالایی در زمینه اقتصادی دارد اما بارور نشده و با مشکلاتی نیز روبرو است اضافه کرد: از آغاز سال 92 تاکنون 21 هزار شغل در استان ایجاد شده اما از سوی دیگر 25 هزار نفر از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده اند که رشد منفی ایجاد اشتغال در استان هشدار دهنده است.
وی با ابراز ناخرسندی از شرایط فعلی تولید در استان، بیان کرد: وقتی به استان آمدم، از هزار و 500 واحد تولیدی فعال استان همدان در سال 88، 600 واحد تعطیل شده و 300 واحد نیز در آستانه تعطیلی قرار داشتند.
استاندار افزود: پس از بررسی ها مشخص شد که یکی از دلایل تعطیلی واحدها، بدهی معوق بانکی است، بر این اساس با راهکار قانونی به دنبال حل این مشکل رفتیم تا با تعیین تکلیف این معوقات این واحدها احیا شوند و به عرصه تولید برگردند.
نیکبخت اعلام کرد: در این مسیر توانستیم سه هزارو 360 میلیارد ریال بدهی واحدهای تولیدی استان به بانک ها را تعیین تکلیف کنیم که 1750 نفر ساعت برای تعیین تکلیف بدهی 300 واحد تولیدی به بانک ها وقت گذاشتیم و در نهایت 300 واحد تولیدی استان که تعطیل شده بودند با تعیین تکلیف بدهی آنها به بانک ها، به عرصه تولید بازگشتند که این روند ادامه دارد.
وی قانون تعیین تکلیف معوقات واحدهای تولیدی را یک ماده نجات بخش خواند و گفت: بر اساس این قانون ، واحدهای تولیدی با پرداخت پنج درصد آن در ابتدای امر و قسط بندی باقی بدهی در مدت پنج سال با نرخ سود 5 سال قبل، می توانند سرمایه در گردش جدید دریافت کرده و فعالیت کنند.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: همزمان با تلاش برای احیای واحدهای تولیدی، تلاش برای جذب سرمایه گذاری جدید را دنبال کردیم و نتایج خوبی نیز حاصل شده است تا توسعه با ورود و فعال شدن بخش خصوصی در استان رقم بخورد.
نیکبخت با یادآوری سخنان رهبر انقلاب در دیدار اخیر مسئولین با ایشان و حضور خود در این جلسه، گفت: در این جلسه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی مطالبی را بیان کردند که لازم است فرمایشات ایشان در این زمینه توسط معاونت برنامه ریزی دسته بندی و برای استفاده به ائمه جمعه ارائه شود زیرا فرهنگ سازی از موارد اساسی و لازم برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی خاطرنشان کرد: بر طرف شدن تمامی مشکلات اجتماعی و فرهنگی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و با برطرف شدن مشکلات این حوزه ،توسعه همه جانبه استان نیز محقق خواهد شد.
استاندار اظهار داشت: در سال های گذشته با توجه با اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، مباحث اقتصادی را مد نظر قرار دادند، نتیجه می گیریم اهمیت مسایل اقتصادی برای جامعه مد نظر است ،چون دلسوزترین فرد کشور بر آن تأکید دارند.
نیکبخت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است هیچ رابطه ای با اقتصاد ریاضتی ندارد و برای آمادگی کشور در مقابل بحران های مختلف برنامه ریزی شده است تا اقتصادی توانمند و پایدار، درون زا و پویا به وجود آید.
وی اضافه کرد: عمده ترین ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی صادرات، تولید و ایجاد اشتغال است،
استاندار همدان افزود: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بارقه امیدی در جامعه ایجاد کرده است و امید وارم که استان همدان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی نزد رهبری معظم انقلاب پیدا کند.
نیکبخت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها را به عنوان گامی اساسی در اقتصاد کشور، یادآور شد و گفت: مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها دقیق تر و با در نظر گرفتن سهم تولید از هدفمندی اجرا خواهد شد تا وضعیت تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل گرانی حامل های انرژی و حمایت نشدن، تکرار نشود.
وی با بیان اینکه دغدغه ائمه جمعه در مسائل گوناگون از جمله اقتصاد، کمتر از دولت نیست گفت: همه همگام و با وحدت رویه در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و هدفمند سازی یارانه ها تلاش کنیم و هدایتگری و فرهنگ سازی و حمایت از شما و اجرا از ما باشد.
استاندار با بیان اینکه انسان متعادلی هستم و حرف حق را از هر کسی باشد، می پذیرم، گفت: در انتصابات استان خدا را حاضر دیدم و گروه و جناح را داخل نکردم و تنها به انسان های معتدل که بتوانند برای مردم کار و خدمت کنند، توجه داشتم.
نیکبخت در پایان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، مدیر حوزه علمیه و ائمه جمعه استان در همراهی با دولت برای اجرای سیاست های کلان و ملی و مدیریت مسائل استان گفت: در استان به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در فضایی آرام و بدور از مسائل حاشیه ای هستیم و برای اجرای این سیاست ها همراهی ائمه جمعه و روحانیت معزز استان را طلب می کنیم.
در پایان این جلسه حجت الاسلام رحیمی به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیت و حجت الاسلام حسنی حلم به عنوان مشاور استاندار در امور فرهنگی معرفی شدند.
551
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن