تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820659401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر لزوم پیشگیری از خسارات ناشی از خشکسالی تاکید شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بر لزوم پیشگیری از خسارات ناشی از خشکسالی تاکید شد سمنان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان بر لزوم پیش بینی و پیشگیری از خسارات ناشی از خشکسالی تاکید کرد.


ˈاحمد طاهریˈ روز شنبه در نشستی افزود: سال 93 سالی سخت با افزایش خسارت های ناشی از خشکسالی خواهد بود.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام هواشناسی کشور و بروز تغییرات اقلیمی در چند سال اخیر با کاهش بارندگی ها، خسارات و هزینه های سنگینی به کشور تحمیل شده است.
وی میزان بارندگی استان سمنان را نسبت به کشور بسیار پایین بیان کرد و گفت: 140 میلیمتر بارندگی در این استان در برابر 250 میلیمتر بارندگی در کشور بیانگر این وضعیت است.
طاهری خواستار توجه بیشتر تولیدکنندگان به تقییر فرایندهای تولید شد و افزود: دولت با توجه به محدودیت های مالی هر سال بخش محدودی از خسارت ها را جبران می کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان کاهش بارندگی در سال 92 را عامل بسیاری از مشکلات سال اتی دانست و گفت: این بحث حتی باعث ضعف مراتع و به تبع آن ضعف دام و بروز و شیوع بیماری های مختلف را به دنبال دارد و نیاز به تامین هزینه های لازم برای کنترل مسائل بهداشتی درمانی بیشتر دارد.
فرماندار سمنان نیز در این نشست گفت: برای مواجهه با خشکسالی سال آینده طرح مدیریت آب این شهرستان تا پایان فروردین 93 تدوین می شود.
ˈحسن سعدالدینˈ که در نشست ستاد حوادث این شهرستان سخن می گفت هدف از این نشست را آمادگی برای مواجه با تداوم خشکسالی سال 93 و بررسی آثار و پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم و عوامل جوی و پیش بینی اقدامات لازم توسط دستگاه های ذیربط بیان کرد.
وی اظهار داشت: کاهش 42:5 میلیمتری بارش باران در سال گذشته و کاهش 82:6 میلیمتر نسبت به میانگین بلندمدت و کاهش 143:7 میلیمتر بارش سمنان و مهدیشهر و سرخه باعث شده که مخازن تامین کننده آب شرب نیز در معرض تهدید کم آبی قرار گیرد.
فرماندار سمنان خواستار تدوین طرح جامع مدیریت آب شهرستان برای مواجهه با خشکسالی سال آینده تا پایان فروردین 93 شد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی در مصرف بهینه آب شرب، کشاورزی و صنعت و لزوم تغییر راهبرد تولید که نیاز به آب دارد از جمله کشاورزی و صنعت، تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.
وی خواستار برآورد هزینه های وارد شده ناشی از خشکسالی در سال آتی از سوی دستگاههای اجرایی و پیگیری لازم در این خصوص شد.
سعدالدین خشکسالی سال آینده را باعث کاهش تولیدات زراعی، افت محصولات دامی و در مواردی تلف شده دام ها، ایجاد مشکل در آبرسانی به عشایر، کاهش ذخایر آبهای زیرزمینی و افزایش شوری آب چاه ها، سخت تر شدن زمین و افزایش بروز سیل و خسارت های ناشی از آن و نیز آسیب به مراتع موجود دانست.
فرماندار سمنان گفت: برای مقابله با این موارد از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
در این نشست مقرر شد ضمن اطلاع رسانی و آموزش به مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه مصرف آب و تلاش برای مقابله با خشکسالی سال آینده، تقویم اجرای رزمایش های مدیریت بحران در سال 93 نیز تدوین شود و پیشگیری و پیش بینی های لازم در این بخش صورت گیرد تا با همکاری مردم و مسوولان خشکسالی 93 را با کمترین خسارت ها پشت سر بگذاریم.ک/1
599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن