تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816372947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزشمار طب سنتی در سال 1392


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزشمار طب سنتی در سال 1392 تهران - ایرنا- شاید بتوان سال 92 را یکی از بهترین سال های طب سنتی دانست چرا که در این سال معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت تشکیل شده و به طور جدی به این طب در کنار طب نوین توجه شد.


علاوه بر این با توجه به برخی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به خصوص در بعد پزشکی و دارویی پرداختن به طب سنتی در ایران و تقویت آن می تواند ایران را از برخی وابستگی ها تا حدود زیادی کاهش دهد.
روزشمار طب سنتی در ایران در سال 1392 به شرح زیر است:
-26 فروردین 92: ˈمحمد حسن طریقت منفردˈ سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی ˈمحمد خدادوستˈ را به سمت معاون طب سنتی این وزارتخانه منصوب کرد.
خدادوست نخستین معاون وزیر بهداشت در امور طب سنتی وزارت بهداشت محسوب می شود.
-چهارم اردیبهشت 92: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشکیل کارگروه های طب سنتی ، گفت: بسته های سلامت طب سنتی آماده شده و وارد برنامه پزشک خانواده خواهد شد.
-15 اردیبهشت 92: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از پنج کشور قاره آسیا محسوب می شود که از پراکنش و تنوع بالای گیاهان دارویی برخوردار است.
-11 خرداد 92: تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهوری در کارگروه احیا و توسعه نظام طب سنتی مبنی بر ایجاد معاونت طب سنتی ایرانی - اسلامی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.
-20 خرداد 92: با موافقت هیات وزیران ساختار تشکیلاتی معاونت طب سنتی ایرانی – اسلامی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شد.
-21 خرداد 92: معاون طب ایرانی و اسلامی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طب سنتی امروز به طور رسمی وارد نظام سلامت کشور و روح تازه ای در کالبد پزشکی کشور دمیده شد.
-21 خرداد 92: رونمایی از دارونامه طب سنتی؛ در این دارونامه درباره مطالب مختلفی اعم از اجزای فرآورده، نحوه ساخت، موارد مصرف، عوارض جانبی احتمالی و مصرف داروها بحث شده است.
-21 خرداد 92: سند راهبردی طب سنتی، ایرانی و اسلامی با حضور ˈمحمد رضا رحیمی ˈمعاون اول رییس جمهوری وˈ محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت در همایش طب سنتی رونمایی شد.
- 5 تیر 92: نخستین جلسه شورای عالی سیاست گذاری طب سنتی ایرانی- اسلامی به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.
- 3 مرداد 92: طریقت منفرد وزیر بهداشت وقت از ایجاد دوره های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی برای پزشکان عمومی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.
-6 مرداد 92: معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به آماده شدن پیش نویس دستورالعمل راه اندازی دهکده سلامت طی ماه های اخیر، افزود: طبق این دستورالعمل می خواهیم در یک منطقه خوش آب و هوا، دهکده ای تاسیس کنیم که در آن دهکده، خدمات متعدد سلامت از جمله ماساژدرمانی، کاردرمانی، آب درمانی در چشمه های درمانی، غذاهای سنتی و توصیه های حفظ سلامتی ارایه شود.
-9 مرداد 92: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات وزیران، دانشگاه طب سنتی در کشور ایجاد می شود.
-23 مرداد 92: کمیسیون داروهای گیاهی و فرآورده های طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر کرد تا سند ملی تولید داروهای گیاهی کشور تهیه و برای ثبت به سازمان جهانی بهداشت ارسال شود.
- 7 آبان 92: مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو از عرضه حدود یک هزار فرآورده طبیعی و سنتی دارای مجوز در کشور خبر داد.
- 8 آبان 92: دبیرانجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی گفت: هم اکنون 96 داروی گیاهی زیر چتر بیمه قرار دارند و 96 داروی دیگر نیز برای ورود به فهرست بیمه، تحت بررسی است.
-29 آبان 92: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی سومین همایش ملی گیاهان دارویی ˈ را با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران ، سازمانها و موسسات ذیربط طی روزهای 29 و 30 آبان در شهر آمل برگزار کرد.
- 3 آذر 92: برگزاری نخستین جلسه تدوین طرح ملی بررسی وضعیت موجود طب سنتی
- 3 دی 92: معاون طب سنتی وزارت بهداشت از مشارکت ایران در تدوین استراتژی طب سنتی از سوی سازمان جهانی بهداشت خبر داد.
-23 دی 92: آغاز طرح ساماندهی عطاری ها توسط معاونت طب سنتی ایرانی – اسلامی، سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی
-25 دی 92: آغاز برنامه ریزی ها برای تدوین فهرست مفردات گیاهی و داروهای گیاهی بدون نسخه(او تی سی) قابل عرضه در عطاری ها
-8 بهمن 92: هشدار سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به وجود ترکیبات محرک و مخدر در داروهای سنتی عطاری های غیرمجاز
- 3 اسفند 92: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی نمایشگاه دائمی داروهای گیاهی در این وزارتخانه خبر داد.
- 7 اسفند 92: برگزاری دومین جلسه شورای طب سنتی
اجتمام(5)**9185
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن