تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805555398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلبان هواپیمای مفقوده قصد خودکشی داشته است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



خلبان هواپیمای مفقوده قصد خودکشی داشته است؟
رئیس سازمان جاسوسی امریکا برای تعیین سرنوشت هواپیمای گمشده وارد عمل شد.




  به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، فرضیه «خودکشی خلبان هواپیما» ادعای تازه‌ای است که شش روز پس از ناپدید شدن بویینگ 777 در دستور کار بازرسان سازمان «سیا» قرار گرفته است. «جان برنان» رئیس سازمان جاسوسی امریکا که برای تعیین سرنوشت هواپیمای گمشده وارد عمل شده‌ با تأیید این فرضیه مدعی است در شرایط فعلی حتی کوچک‌ترین گمانه‌زنی می‌تواند روند تحقیقات را به سرنخ مفیدی برساند.  
 پلیس  برای بررسی این فرضیه، تحقیقات روی سابقه روانی خلبان، کمک‌خلبان، خدمه پروازی و مسافران را آغاز کرده است. این فرضیه به دنبال ناپدید‌شدن مرموز هواپیما از خطوط راداری مالزی به وجود آمد. کارشناسان معتقدند دخالت مستقیم خلبان در خاموش کردن دکمه‌ رادار می‌تواند پاسخی بر ابهام بزرگ مفقودی ناگهانی این هواپیما باشد و این شرایط جز در شرایطی که خلبان تصمیم به خودکشی گرفته باشد، قابل توجیه نیست.
از سوی دیگر پلیس مالزی از صحبت‌های دو زن جوان خبر داده که مدعی‌اند دو سال پیش‌ در جریان یکی از پروازهای مالزی، کمک خلبان «فارق عبدالحمید» 27 ساله آنها را ساعت‌ها به کابین خلبان برده و آنها شاهد سیگار کشیدن خلبانان و رفتارهای عجیب و روانی آنها نیز بوده‌اند.
فارق عبدالحمید در کادر پروازی بویینگ 777 گمشده نیز حضور داشته است.

در روزهای اخیر در حالی که رسانه‌های جهان و بویژه شبکه‌های غربی سعی در ارتباط دادن ایران با این پرونده داشتند تصاویر دو مسافر ایرانی که پاسپورت جعلی در پرواز داشتند عکس اول اخبار مختلف شده بود. این دو جوان که «پوریا نور محمدی» 19 ساله و «سید محمدرضا دلاور» 29 ساله بودند با پاسپورت‌های سرقتی اتریشی و ایتالیایی مسافر این هواپیما بودند و مقصدشان فرانکفورت بود.
طبق تحقیقات پلیس مالزی این دو جوان تنها مهاجران غیر قانونی بودند و در بررسی سوابق آنها هیچ فعالیت مرموز سیاسی و تروریستی دیده نمی‌شود.
مادر پوریا نورمحمدی در فرانکفورت زندگی می‌کند که همین موضوع سفر غیر تروریستی این جوان ایرانی را تأیید می‌کند.
بلیت این دو مسافر که با پاسپورت ایرانی تا مالزی رسیده بودند از طریق یک رابط ایرانی به نام «علی» در کوالالامپور خریداری شده بود که نورمحمدی را از کودکی می‌شناخت. پلیس مالزی معتقد است احتمال این‌که مسافران غیر قانونی دیگری نیز در پرواز باشند دور از انتظار نیست و باز تأکید کرد دو مسافر ایرانی تروریست نیستند.   کارشناسان معتقدند بویینگ777 به قدری بزرگ است که نمی‌توان مدعی شد در گوشه‌ای ناپدید شده باشد بنابراین با توجه به این‌که ردی از این‌ هواپیما 100 مایل دورتر از مسیر پروازی‌اش گرفته شده احتمالاً خلبان در میانه‌های راه دور زده و به سمت مالاکا در شمال سنگاپور رفته است. البته تا به این لحظه هیچ‌آثاری از این‌هواپیما در این منطقه دیده نشده و مقام‌های مالزی با تناقض‌گویی دراین باره و تکذیب ردیابی این‌هواپیما توسط رادار ارتش در مالاکا ابهامای پرونده را چند برابر کرده‌اند.

در چهار، پنج روز گذشته زنگ خوردن موبایل‌ها سوژه بسیاری از رسانه‌ها شده است و بازماندگان نگران مسافران پرواز از این‌که مقام‌ها با ردگیری موبایل‌ها سعی در یافتن مکان هواپیمای گمشده نمی‌کنند عصبانی هستند.
جف‌کاگان تحلیلگر شبکه‌های بی‌سیم با ادعای کارشناسانه، این زنگ خوردن‌ها را طبیعی می‌داند و می‌گوید «شنیدن صدای بوق تلفن به معنای زنگ خوردن آن نیست.» وی می‌گوید: «زمانی که با گوشی تماس گرفته می‌شود شبکه دنبال گوشی می‌گردد، البته براساس آخرین موقعیت و سپس براساس معیارهای دیگر جست‌وجو برای گیرنده تماس چند ثانیه طول می‌کشد و متناسب با نوع گوشی و شبکه موبایل منجر به زنگ خوردن یا نخوردن تلفن می‌‌شود تا تماس گیرنده شاهد تلاش شبکه باشد. پس تا چهار بار صدای زنگ خوردن به معنای برقراری تماس نیست.»
بسیاری از مأموران این پرونده به‌دنبال سوابق بیمه‌ای مسافران و خدمه پروازی هستند چراکه مدعی اند احتمال این‌که چند‌تن از مسافران باگرفتن یک بیمه چشمگیر خود را برای خانواده‌شان قربانی کرده باشند وجود دارد.
بنابراین گزارش، البته همه این ادعاها و فرضیه‌ها در حالی مطرح می‌شود که مهم‌ترین ابهام و آن هم پیدا شدن لاشه هواپیما حل نشده است.  
2013




۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۰۸:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن