تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819192819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه بر امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشدار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه بر امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات فیروزکوه- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه با هشدار به سوء استفاده تبهکاران از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده کاربران رایانه ای، خواستار ایجاد امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات شد.


سرهنگ ˈشیخ مراد مرادیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با ظهور وب و توسعه سرویس های جدید، سیستم هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و گروهی به وجود آمده است.
وی گفت: شبکه های اجتماعی، سیستم های اشتراک گذاری (Sharing) عکس، ویدئو و سایر محتواها، دائرة المعارف ها، سیستم های اشتراک گذاری فایل Peer2Peer، تورنت ها، سرویس های جانمایی مثل گوگل ارت، ویکی مپیا و بسیاری دیگر از سرویس های اینترنتی مبتنی بر به اشتراک گذاری اطلاعات، این امکان را به شما می دهند که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه افزود: در صورتی که مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانگی در این اشتراک گذاری ها رعایت نشود، متاسفانه آسیب های جدی در حوزه های فردی، اجتماعی و خانوادگی به وقوع خواهد پیوست.
وی هشدار داد: عکس ها، ویدئوها و سایر اطلاعات شخصی را فقط با کسانی به اشتراک بگذارید که درجه اعتماد بالایی به آنان دارید و در صورتی که در شبکه های اجتماعی این موارد را به اشتراک می گذارید، نسبت به تنظیمات محرمانگی (Privacy) خود اقدام کنید.
سرهنگ مرادی ادامه داد: اطلاعات مکانی شما مورد علاقه سارقان است، زمانی که از دستگاه های یارانه ای همراه مجهز به GPS نظیر برخی از تلفن های همراه و تبلت ها استفاده می کنید و در مکانی خارج از محل کار یا محل زندگی (مثلاً در مسافرت) هستید، اطلاعات مکانی خود را در سیستم های جانمایی مثل گوگل مپ یا گوگل ارت به اشتراک نگذارید؛ در غیر این صورت سارق یا سارقان به خالی بودن منزل یا محل کار شما پی می برند.
وی تصریح کرد: سیستم های به اشتراک گذاری مکانی نظیر گوگل ارث و ویکی مپدیا می توانند مورد استفاده سیستم های جاسوسی دشمن نیز قرار گیرند.
این مقام انتظامی هشدار داد: جانمایی اماکن حساس و حیاتی نظیر اماکن سیاسی و نظامی، خدماتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اطلاعات با ارزشی را برای دشمن فراهم می کند و فرد را بی آنکه خود بخواهد به یک جاسوس خائن تبدیل می کند.
وی یادآور شد: برای تبهکارانی که از مهندسی اجتماعی برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می کنند، هیچ اطلاعاتی ارزشمندتر از اطلاعات دسته اولی که خود کاربران به اشتراک گذاشته اند، نیست.
سرهنگ مرادی بیان کرد: بسیاری از فایل هایی که در سیستم تورنت و Peer2Peer به اشتراک گذاشته می شوند به انواع ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها آلوده اند؛ در صورت بارگذاری این گونه فایل ها آنها را با نرم افزارهای امنیتی چک کنید.
وی در خاتمه هشدار داد: عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت های به اشتراک گذاری منتشر نکنید، زیرا در این صورت دیگر شما صاحب آنها نیستید؛ اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می شوند.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن