تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید امامان جمعه بر ضرورت تلاش مردم و مسوولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکید امامان جمعه بر ضرورت تلاش مردم و مسوولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی اخبار استانها - امامان جمعه در سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ، بر ضرورت تلاش و همدلی مردم و مسوولان برای تحقق این امر مهم تاکید کردند.


به گزارش خبرنگاران ایرنا خطیبان نماز جمعه در شهرهای مختلف تاکید کردند که مسوولان کشور باید با برنامه ریزی اصولی و با بکارگیری تمام امکانات ، ظرفیت ها و توان خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف تلاش کنند.
ائمه جمعه با بیان ضرورت اجتناب ناپذیر حضور مردم در صحنه های کار و تلاش و تولید برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، از مدیران و مسوولان کشور خواستند که بستر و زمینه لازم برای حضور و مشارکت گسترده مردم در این حوزه را فراهم سازند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت:با اجرایی شدن کامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، سال جدید به طور قطع سال پیشرفت اقتصاد و بهبود معیشت مردم خواهد بود.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به دیدار مسوولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب و توصیه های معظم له به مسوولان مبنی بر پرداختن بیشتر بر اقتصاد مقاومتی افزود: این موضوع بقدری مهم است که رهبری خود وارد میدان شده اند.
وی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب براجرای دقیق اصول اقتصاد مقاومتی توسط مسوولان است و معظم له می خواهند با اجرایی شدن کامل ابعاد اقتصاد مقاومتی بصورت جهادی مساله اقتصاد کشور حل و به خودکفایی کامل برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: اقتصاد مقاومتی با جهاد، تلاش و فعالیت همه مردم و مسوولان محقق می شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، قدرت چانه زنی ملت ایران را در برابر دشمنان چندین برابر می کند و اقتدار، عزت و شرف ایران را در جهان بیش از پیش افزایش می دهد ، لذا ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه و تاکید مسوولان قرار گیرد و همه باید در این مسیر گام بردارند.
امام جمعه اراک بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه برای شکوفایی و حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه ریزی و طراحی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند اقتصادی مقاومتی است که بتوانیم در تمام شرایط در برابر توطئه های دشمنان مقاومت کنیم و اجرای آن مدیریت جهادی را می طلبد.
آیت الله سید یحیی جعفری افزود: در اقتصاد مقاومتی همه مسوولان مربوط به پاخیزند و برنامه ریزی کنند و بیشتر نگاه خود را به امکانات داخل کشور داشته باشند.
وی گفت : گرچه دو یا سه سال زمان نیاز است تا منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق شود اما امیدواریم مسوولان اجرایی به فکر باشند و رهنمودهای ایشان را به طور کامل مورد عنایت و توجه ویژه قرار دهند.
امام جمعه قزوین نیز ، اقتصاد مقاومتی را راهکار مناسبی برای در پیش گرفتن قناعت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با مسوولان نظام، الزامات این اصل عقلانی را به خوبی بیان کردند.
آیت الله هادی باریک بین در خطبه های نماز جمعه افزود: در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است، خوشبختانه حماسه سیاسی مورد نظر ایشان در 24 خرداد ماه با حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات محقق شد، اما هنوز حماسه اقتصادی تحقق نیافته است.
وی گفت : امیدواریم با اجرای دقیق و کامل توصیه های رهبر معظم انقلاب و در سایه تدبیر مسوولان دولت و تلاش اقشار مختلف مردم، به زودی شاهد تحقق این حماسه نیز باشیم.
امام جمعه کرمانشاه هم گفت : اقتصاد مقاومتی را باید همانند نبردی همه جانبه علیه بدخواهان عملیاتی کرد و به مرحله اجرا در آورد.
آیت الله مصطفی علما افزود: تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران، یک جنگ بزرگ اقتصادی علیه ملت بزرگ ایران است و برای مقابله با آن نیز باید جهادی عمل کرد.
وی گفت: امروز دیگر وقت آن رسیده است که اقتصاد مقاومتی علیه همه تحریم ها و محاصره های اقتصادی وارد مرحله اجرایی شود تا به لطف خدا بتوانیم در همه امور مستقل شویم.
همچنین امام جمعه بیرجند بر لزوم گسترش و احیای فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: باید برای افزایش تولیدات داخلی تلاش کنیم تا وابستگی و نیازی به واردات کالا از سایر کشورها نداشته باشیم.
وی تاکید کرد که اقتصاد کشور نباید وابسته به نفت باشد و رهبر معظم انقلاب، حجت را بر همه تمام کردند لذا همه مردم اعم از مسوولان و روحانیون باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز گفت: مسوولان و کارگزاران قوای سه گانه دغدغه های رهبر معظم انقلاب را برای تحقق اقتصادی مقاومتی مورد توجه جدی قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود : اقتصاد مقاومتی الگویی ارزشمند و مهم در تحقق حماسه اقتصادی است.
وی همچنین گفت : ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اهمیت و ضرورت پرداختن بدون وقفه و هیچ مسامحه ای به مساله اقتصاد را از سوی دولت، مجلس و سایر دستگاه های می رساند و اینک حجت بر همه کارگزاران نظام تمام شده است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان گفت: تاکید رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت این موضوع دارد و این نوع اقتصاد به معنای اقتصادی رو به جلو و غیر شکننده است.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: میدان جنگ نظامی ما در هشت سال دفاع مقدس تمام شد و امروز ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و باطل هیچگاه میدان جنگ علیه حق را رها نمی کند
وی گفت : یکی از الزامات مهم اقتصاد مقاومتی این است که تکیه ما به نفت از بین برود زیرا وابستگی به نفت از روزهای اول استخراج این محصول اقتصاد کشور مان را به خودش وابسته کرد.
امام جمعه گرگان افزود: مسوولان به جای آن که بر روی مسائل کوچک گفت وگو کنند باید تلاش و تمرکز خود را بر روی اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی کشور بگذارند.
آیت الله نورمفیدی گفت: اقتصاد ما طی 100 سال گذشته همواره اسیر این بوده که وابسته به نفت باشد و ما امروز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی باید کاری کنیم که این اقتصاد از وابستگی به نفت خازج شود.
1139
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن