تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813308699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش تجلیل از خادمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش تجلیل از خادمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم برگزار شد قم - ایرنا - همایش تجلیل از خادمان و پیشکسوتان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم پنجشنبه شب در این همایش گفت: شهیدان عزیزترین چیز یعنی جانشان را خالصانه برای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی نثار کردند چرا که رهروی راه اهل بیت عصمت و طهارت (س) بودند.
حجت الاسلام ˈحسن اکبریˈ اظهار کرد: شهیدان با ریخته شدن نخستین قطره خونشان به عالی ترین مقام انسانی در این جهان و جهان آخرت دست یافتند.
وی خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت (س) انسان مطلوب و کامل به جهان تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه شهیدان با تمام وجود تسلیم رضای پرودگار بلند مرتبه بودند، گفت: آنها با شهادت به بهترین جایگاه دست یافتند و ماندگار شدند.
اکبری با بیان اینکه پیام شهیدان این بود که ˈامام را تنها نگذاریدˈ، تاکید کرد: امروز دنیای استکبار می خواهد امت را از امام خود جدا کند که باید مراقب باشیم و عزت و تکریم از شهیدان نیز همین است که پیام آنها را بشنویم و عمل کنیم.
وی با بیان اینکه خدا به ما این معرفت و شناخت را عطا کرد تا رهروی راه رهبرمان باشیم، گفت: امروز فرزند راستین امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبری جامعه را برعهده دارند که باید گوش به فرمان ایشان باشیم.
وی با اشاره به شعار ˈما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماندˈ، تاکید کرد: شهیدان برای تحقق این شعار جانشان را نثار انقلاب کردند چرا که از کربلا درس آموختند.
وی تاکید کرد: ان شاءالله به گونه ای رفتار کنیم که حضرت ولی عصر (عج) از اعمال ما راضی و خشنود باشند.
قائم مقام پیشین بنیاد شهید کشور نیز در این همایش به بزرگی خانواده شهدا و حق آنان بر جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ماست که هر چه در توان داریم برای خانواده معظم شهدا و جانبازان انجام بدهیم.
حجت الاسلام و المسلمین ˈیوسفعلی شکریˈ تاکید کرد: اگر امروز دشمن جرات ندارد که به این کشور نگاه کند به خاطر برکت خون شهدایی همچون شهیدان لشگر 17 امام علی ابن ابیطالب (ع) و شهیدهایی مانند فهمیده، وکیلی و صادقی است که جان بر کف گرفته و با تمام توان جنگیدند و پیروزی را به دست آوردند.
وی اظهار کرد: خانواده های شهدا؛ فرزندان و همسران خود را بی دریغ برای اعتلای راه اسلام و انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) به آنها نشان داده بود در راه خدا تقدیم کردند.
رییس پیشین بنیاد شهید قم در دوران دفاع مقدس همچنین به بیان خاطراتی از دوران خدمتش به خانواده های شهدا پرداخت و گفت: جنگ تمام نشده است و امروز هزینه آن را جانبازان و خانواده های گرامی شهیدان و جانبازان می پردازند.
وی با بیان اینکه مادران و همسران مفقودالاثر در انتظار خبری از فرزندان و همسرشان هستند، افزود: اگر مقلد امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم هرگز نباید ایثارگری ها و رشادت های شهیدان، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان را فراموش کنیم.
وی با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس بنیاد شهید پس از چند ماه از شروع جنگ در سال 1359 اظهار کرد: پیام امام راحل (ره) گرامیداشت یاد، نام و راه شهدا بود.
در این همایش از تعدادی از خانواده های شهید، ایثارگران و جانبازان، خادمان و مسوولان امور شهیدان در استان قم و نیز 15 نفر از مدیران قبلی بنیادشهید قم از ابتدای تاسیس تاکنون تجلیل و قدردانی شد.
همچنین در پایان این مراسم از تمبر یادبود ˈچهار هزار و 500 شهید استان قمˈ با حضور مدیران کل ˈبنیاد شهید و امور ایثارگرانˈ و ˈپستˈ و فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم رونمایی شد.
این همایش با حضور جمعی از مدیران استان، خانواده های شهیدان، جانبازان و ایثارگران، جانبازان و ایثارگران استان از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.
روز 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 به نام روز ˈبزرگداشت شهداˈ نامگذاری شده است. ک/4
7406/ 569
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن