تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام اقتصادي و بانکي کشور اکنون نيازمند بازنگري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۴۵ق.ظ)
عضو هيات رئيسه کميسيون برنامه، بودجه مجلس: نظام اقتصادي و بانکي کشور اکنون نيازمند بازنگري است شرايط اقتصادي امروز کشور با گذشته تفاوت هاي زيادي را دارد و از همين سو بايد وزارت اقتصاد و بانک مرکزي با بازنگري بر سياست هاي خود، سياست هاي جديدي را در راستاي اقتصاد مقاومتي لحاظ کنند.
غلامرضا اسداللهي عضو هيات رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره ارزيابي خود از ميزان نقدينگي موجود در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: نقدينگي حاصل از بي برنامه بودن در سياست هاي پولي و مالي کشور است، بانک مرکزي بايد تمهيداتي را در راستاي کاهش نقدينگي بي انديشيد.
وي ادامه داد: تنظيم سياستهاي پولي و مالي کشور همواره بر عهده شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي بوده و بانکها نيز در چارچوب سياستهاي ابلاغي سود سپرده و تسهيلات را تغيير مي دهند.
نماينده مردم تربت جام ، تايباد ، باخرز و صالح آباد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين شورا به همراه بانک مرکزي مي تواند با سياست هاي مناسب در جهت تغيير ميزان سود بانکي، باعث ورود پول هاي مردم به بانک ها شود تا ميزان منابع ريالي بانک ها براي ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدي افزايش يابد.
وي افزود: از اين رو اگر طي مصوبه جديدي ابلاغ شده باشد، آن سياستها طبيعتا ابلاغ مي شود، چرا که امروز بانکها تاکنون سود خود را در اين جهت تغيير داده بودند.
اين عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي درخصوص احتمال تغيير نرخ بانکي توسط بانک مرکزي نيز گفت: مسئولين وزارت اقتصاد و بانک مرکزي براي تعيين نرخ سود بانکي جلساتي را برگزار کنند، چرا که وضعيت کشور با 2 سال گذشته متفاوت بوده و نقدينگي موجود بايد با برنامه ريزي به سمت بازار توليد حرکت کند.
وي ادامه داد: نظام اقتصادي و بانکي کشور اکنون نيازمند بازنگري بوده و اين موضوع هم انديشي مسئولين را طلب مي کند و بايد توجه داشت که شرايط کشور در حال تغيير است و نمي توان سياستهايي که در گذشته مصوب شده را پس از 2 سال اجرا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن