تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صربستان خواستار راه حل سیاسی برای مشکلات اوکراین و روسیه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صربستان خواستار راه حل سیاسی برای مشکلات اوکراین و روسیه شد بلگراد- ایرنا- نخست وزیر صربستان با تاکید بر اینکه اوکراین و روسیه از کشورهای دوست صربستان هستند، ابراز امیدواری کرد که مساله موجود بین این دو کشور از راه های سیاسی حل و فصل شود.


به گزارش ایرنا، ایویتسا داچیچ روز پنجشنبه در بلگراد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صربستان به خاطر وضعیت موجود بین اوکراین و روسیه متاسف است، افزود: امیدوارم که راه حلی برای رفع مسایل موجود بین دو کشور پیدا شود.
وی تاکید کرد که صربستان با توجه به روابط دوستانه با روسیه و موضع اصولی اوکراین در قبال کوزوو خواهان موضع صحیح و سازنده در رابطه با مساله موجود بین این دو کشور است.
وی همچنین اشاره کرد که قبل از هر چیز می بایستی راه حل سیاسی برای مساله اوکراین بر اساس توافق و تعهداتی که قبلا انجام شده پیدا شود و در این رابطه نقش جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اینکه صربستان مطمئنا به خاطر عضویت در اتحادیه اروپا روابط خود را با روسیه به خطر نخواهد انداخت، گفت: روسیه دوست سنتی و دیرینه ما است و عضویت در اتحادیه اروپا به معنای قطع دوستی ما نیست.
نخست وزیر صربستان نیز پیشتر در این رابطه گفته بود که روسیه و اوکراین کشورهای دوست صربستان هستند و صربستان مایل است که در مساله اوکراین نقشی سازنده داشته باشد و در صورت لزوم به هر یک از طرفین کمک کند.
داچیچ همچنین با ابراز امیدواری برای فروکش کردن بحران در اوکراین، گفته بود که صربستان و یوگسلاوی معنای این وضعیت را درک می کنند و انتظار دارد که بحران به شکل صلح جویانه ای حل و فصل شود.
وزارت امور خارجه صربستان نیز در این رابطه پیشتر با صدور اطلاعیه ای در باره وقایع اوکراین اعلام کرد که صربستان از تلاش های سیاسی به منظور برطرف کردن وقایع کنونی و برقراری ثبات در اوکراین حمایت می کند.
ایگور میروویچ معاون حزب پیشرو نیز در این خصوص قبلا با اشاره به اینکه صربستان در این لحظه بایستی موضع بی طرفی داشته باشد، اظهار امیدواری کرد که مساله کریمه و اوکراین به شکل صلح آمیزی حل و فصل شود.
اروپام**2061** 1597
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن