تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812726610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید باکری صفات انسان متعالی و ویژگی ها یک فرمانده برجسته نظامی را داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید باکری صفات انسان متعالی و ویژگی ها یک فرمانده برجسته نظامی را داشت ارومیه - ایرنا - همرزم شهید مهدی باکری گفت: سردار سرلشکر مهدی باکری صفات انسانی متعالی و ویژگی های یک فرمانده عالیرتبه و موفق نظامی را داشت.


صمد عباسی که خود آلبوم زنده از اتفافات زمان جنگ در شمالغرب و جنوب کشور است، در بسیاری از عملیات های پاکسازی ضد انقلاب در شمالغرب و نبرد با دشمن بعثی در جنوب کشور همراه و همگام شهید مهدی باکری بوده و خاطرات بسیار زیادی از دوران دفاع مقدس و سردار مهدی باکری و دیگر شهدای بزرگوار جبهه های جنگ به یاد دارد.
عباسی می گوید: شهید باکری مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله ، آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء بینکم بود، زمان عملیات هیبت یک فرمانده شجاع و سرسخت و بی باک را به خود می گرفت و در زمان غیر عملیات سربازی فرمانبردار و خدمتگزاری متواضع و زاهدی صبور و بی مدعا بود.
همرزم شهید باکری اضافه می کند: آنچه شهید باکری را از دیگران متمایز می کرد ، اخلاص، تواضع ، اصرار بر عبادت ، نماز اول وقت و دعا های شبانه ایشان بود، آن شهید بزرگوار در لباس پوشیدن ، خوردن و خوابیدن هیچ امتیازی برای خود قائل نبود و هیچ علاقه ای نداشت که فرقی به لحاظ ظاهر با دیگران داشته باشد.
عباسی گفت: شهید مهدی باکری به حقیقت عاشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیرو راستین حضرت امام خمینی (ره) بود، با هر وسیله و امکانی که در دست داشت، اظهارات ، سخنرانی ها و نوشتجات حضرت امام (ره) را با دقت و حوصله گوش می کرد و می خواند و به دیگران نیز توصیه می کرد که آنها نیز از این فیض بیکران بهره ببرند.
وی افزود: شهید مهدی باکری با آنکه خود عاشق شهادت بود و در نماز و دعاهای خود، فیض شهادت را از خداوند متعال مسالت می کرد ، ولی در حفظ جان و سلامتی افراد زیر دست بسیار حساس بود، توصیه های ایشان برای حفظ جان و سلامتی سربازان و بسیجیان مشهور بود و حتی به انحاء مختلف تلاش می کرد در مقاطع و مواضع خطرناک به جای دیگران انجام وظیفه کند.
عباسی مردمداری ، توجه جدی به اظهارات و نکته نظرهای اطرافیان، گشاده رویی در مقابل انتقادهای دیگران از خصوصیات بارز آن شهید بزرگوار بود به نحوی که دیده نشده بود ایشان حرف سربازی و یا یک بسیجی را قطع کند ، انگار در وجود این انسان شایسته ، چیزی به عنوان عصبانیت و تندخویی و درشتی وجود نداشت.
این همرزم شهید باکری یادآوری کرد: شهید باکری در عین تواضع، بی ادعایی ، فرماندهی باهوش و مدیری توانمند بود، شهید باکری در پست فرماندهی لشکر 31 عاشورا هیچ عملیاتی را شتابزده و از روی احساس انجام نمی داد ، وی تنها زمانی وارد عملیات می شد که اطلاعات دقیقی را از میدان عملیات، مواضع و استعداد دشمن کسب کرده و تاکتیک های جنگی نیروی های خودی به نحو کامل و قابل درکی توجیه می کرد و وظیفه هر یک از واحد ها و افراد را شفاف و روشن مشخص می ساخت.
وی یاد آور شد: شهید مهدی باکری در هر عملیاتی که فرماندهی می کرد مسلما پیروزی نصیب رزمندگان اسلام می شد ، آن شهید بزرگوار در آزاد سازی شپیران، اشنویه، مهاباد، پیرانشهر و سنندج از لوث وجود ضد انقلاب حضوری فعال داشت و با فرماندهی ایشان تمام این عملیات ها با پیروزی و با کمترین خسارات و تلفات پایان یافته بود.
وی اضافه کرد: در منطقه جنوب نیز این شهید بزرگوار در عملیات های متعدد و بزرگی حضور داشتند که از جمله آنها می توان به عملیات های فتح المبین، مسلم بن عقیل، رمضان، والفجر 4، بیت المقدس، خیبر و بدر اشاره کرد.
عباسی اضافه کرد: وجود ایشان در راس فرماندهی نیروها در هر عملیاتی امید آفرین و روحیه بخش بود، تمام افراد زیر دست و حتی معاونان و فرماندهان گردان ها و گروهان ها نیز به او اعتماد کامل داشتند و امکان نداشت سربازی و یا فرماندهی در خلاف نظر ایشان عمل کند.
وی افزود: همین ویژگی موجب شده بود واحد های زیر نظر سردار باکری از نظم و انظباط کامل و خودانگیخته ای برخوردار شود، دوستی و رفاقت فردی شهید باکری با تک تک افراد زیر دست، هرگز مانع از انجام مسوولیت ها و ماموریت ها نمی شد ، واژه ˈ بنده خدا ˈ تکیه کلام آن بزرگوار بود و همه را معمولا با این عنوان مورد خطاب قرار می داد.
همرزم شهید باکری گفت: در طول حضور شهید باکری در جبهه های نبرد شمالغرب و جنوب که معمولا سمت فرماندهی داشت ، دیده نشده بود ایشان کارهای شخصی را به دیگران بسپارد ، اگر زیردستی برای کمک به ایشان کاری را برای او انجام می داد، بسیار شرمگین می شد و توصیه می کرد که هر کسی باید کارهای شخصی خود را خودش انجام دهد.
مجموعه این ویژگی های اخلاقی ، دانش علمی و نظامی، عشق به ولایت ، بی باکی و شجاعت، تواضع و اخلاص ، ساده زیستی موجب شده بود وی به عنوان انسانی فرهیخته و متعالی و فرماندهی برجسته در قلب حضرت امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری جای بگیرد و محبوب همه ملت ایران و رزمندگان اسلام شود.
شهید مهدی باکری در 25اسفند ماه 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت رسید.
8136/583/245
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن