تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام مهم گاز زنجان در کاهش آلودگي محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۵۱ق.ظ)
بهره برداري از سايت بوزدايي گام مهم گاز زنجان در کاهش آلودگي محيط زيست با بهره برداري سايت بوزدايي از بشكه هاي مواد بودار كننده گاز طبيعي، گام مهمي در کاهش آلودگي محيط زيست زنجان برداشته شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل شركت گاز استان زنجان از افتتاح سايت بوزدايي از بشكه هاي مواد بودار كننده گاز طبيعي در ايستگاههاي CGS يوسف آباد زنجان خبر داد. سيد سعيد عسگريان افزود : اين سامانه اتوماتيك كه با همت امور مهندسي و اجراي شركت گاز زنجان و با اعتباري بالغ بر 420 ميليون ريال طراحي و به اجرا در آمده،قادر است در هر ساعت، 10 بشكه را بوزدايي كند.
وي اظهار داشت: با توجه به پيشرو بودن گاز زنجان در طراحي، ساخت و استفاده از سامانه هاي اتوماتيك در بسياري از طرحها ، اين سايت پس از آزمونهاي متعدد و با استفاده از سامانه هاي اتوماتيك؛ طراحي، اجرا و با موفقيت به بهره برداري رسيد.
وي با بيان به اينكه گاز طبيعي ماده اي بي رنگ و بي بو است گفت : به منظور تأمين ايمني مشتركين در تشخيص بوي گاز به هنگام نشت آن، بودار كردن گاز طبيعي به وسيله مواد گوگردي صورت مي گيرد.
وي افزود: همه مواد بوداركننده آلي گوگردي مصرفي در صنعت گاز، داخل بشكه هاي 200 ليتري وارد كشور شده و به دليل پيامدهاي مخرب اين مواد در محيط زيست، طبق قوانين محيط زيستي نمي توان بشكه ها را قبل از رفع آلودگي فروخت و يا دفن كرد.
مهندس عسگريان يکي از مهمترين دغدغه هاي اين شرکت را کاهش آلودگي محيط زيست بر اثر فعاليت هاي مختلف و صرفه جويي در هزينه ها عنوان کرد.
رييس امورHSE شركت گاز استان زنجان نيز در ادامه افزود : به دليل جلوگيري از صدمه، تخريب و آلودگي محيط زيست، طبق دستور العمل شركت ملي گاز، اين شركت اقدام به احداث سايت بوزدايي كرده است. مهندس سلطاني اضافه کرد: بوزدايي از بشكه هاي خالي مركاپتان، با افزوده شدن 40 ليتر آب، 1/5ليتر محلول سود و 250 گرم پودر لباسشويي و غلتاندن بشكه به مدت نيم ساعت صورت مي گيرد .
وي حوضچه تبخير، مخزن آب پلي اتيلن، مخزن تهيه محلول آب ژاول پلي اتيلن، مخزن تهيه محلول سود سوز آور، دستگاه بشكه گردان به همراه تابلو برق، پايه نصب مخزن ذخيره آب و مخازن، سكوي تخليه پساب و سايه بان را ازديگر تجهيزات نصب شده براي بوزدايي بشكه ها عنوان كرده .
مهندس سلطاني از آمادگي اين سايت براي ارائه خدمات لازم به استانهاي همجوار خبر داد و افزود: تا كنون استان قزوين آمادگي خود را براي استفاده از اين امكانات اعلام كرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن