تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804014576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم جلوگیری از آلودگی محیط پیرامون شهرهای استان زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان ببری تاکید کرد:
لزوم جلوگیری از آلودگی محیط پیرامون شهرهای استان زنجان
زنجان - خبرنگار مهر: رئیس کمیته محیط زیست هیات کوهنوردی استان زنجان گفت: باید از آلودگی محیط پیرامون شهر و استان زنجان جلوگیری کنیم.



خلیل ببری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این روزها شاهد افزایش آلودگی های شهری هستیم و وجود اکسیژن سالم برای ساخت و رشد بدن و سوزاندن مواد غذایی در بدن و حمل و دفع گاز کربنیک از خون و غیره از ضروریات است.

وی  ادامه داد:  گیاهان علاوه بر تولید مواد غذایی انرژی زا با عمل فتوسنتز نیز هوا را تصفیه کرده و اکسیژن ناب و مورد نیاز را تولید می کنند و یک درخت متوسط اکسیژن مورد نیاز سه نفر را تولید می کند.

ببری  افزود: دو هزار سال قبل مساحت جنگل های ایران 80 میلیون هکتار بوده اما امروزه با افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به کمتر از 12 میلیون هکتار رسیده، تولید زباله و نخاله و بی توجهی به نحوه جمع آوری آن یکی از دغدغه های این کمیته برای ساختن استان عاری  است.

رئیس کمیته محیط زیست هیات کوهنوردی استان زنجان با بیان اینکه  اگر هر فردی بخشی از آب را آلوده کند، شاخه ای را بشکند یا بسوزاند و نسبت به جمع آوری زباله اقدام نکند، زندگی با مخاطراتی همراه خواهد شد گفت: آموزش و پرورش عظیم ترین تاثیر بنیادی آموزشی و عملی را در فرهنگ و رفتار زیست محیطی اجتماع دارد تا این فرهنگ نهادینه شود.

ببری درباره نقش تاثیرگذار دانش آموزان و معلمان در مدارس و مراکز آموزشی گفت:  باید برای حفاظت از منابع ارزشمند محیط زیست در روز سیزده بدر تدبیر و امید را به حفاظت و ماندگاری طبیعت بازگردانیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و کوهنوردان در تمامی لایه های اجتماعی اثرگذارند و جامعه هدف آن در شکل گیری ساختارهای فکری و فرهنگی خانواده ها موثر و پیشرو هستند.

ببری ادامه داد: متاسفانه به دلیل بی توجهی در نحوه مصرف آب و سایر مسائل در آینده نزدیک بشر بر سر در اختیار گرفتن این منبع حیاتی با بحران جدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: عمل فتوسنتز و ساختن مواد گوناگون گیاهی و غذایی از نور آفتاب و تمامی فعل و انفعالات شیمیایی بدن انسانها در محیط مایع عمدتا از آب تشکیل شده است.

رئیس کمیته محیط زیست هیات کوهنوردی استان، با بیان اینکه نقش هوا در زندگی افراد بسیار حیاتی است، ادامه داد: انسان بالغ در روز 20 هزار بار نفس می کشد و تنها 21 درصد هوا از اکسیژن تشکیل شده که برای ما حیاتی و مورد نیاز است.

به گفته ببری، جامعه ما در دوران گذار به سر می برد و ما از این امکان و وضعیت می توانیم حداکثر بهره برداری و خیررسانی به اجتماع و طبیعت را بکنیم.

وی ادامه داد: باید با دانش آموزان به موضوع ارتقا آموزش و فرهنگ زیست محیطی وارد شوند و موضوع را برای آنها قابل فهم بیان کنیم تا در تکرار و گذر زمان این خواسته ها همگانی و نهادینه شوند.

ببری برگزاری مسابقات انشانویسی،خاطره نویسی، نقاشی ، عکاسی، شعر و شعار  و سایر مسابقات را در ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی بیان کرد و افزود: در صورت برگزاری مستمر این مسابقات و اهدای جوایز با هدف تشویق و رسانه ای کردن این موضوع می توانیم مقدمات فرهنگسازی زیست محیطی را بین دانش آموزان نهادینه کنیم.

 ببری ادامه داد:  از دانش آموزان خواسته شود، خاطرات زیست محیطی در تعطیلات عید نوروز و سیزده بدر را بنویسند و یا بهترین شعار زیست محیطی را پیشنهاد کنند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن