تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804033478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع ارتباط انسان با طبیعت عامل آلودگی‌ محیط زیست/ سرانه مصرف انرژی استان مرکزی بالاتر از استانداردهای جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی در همایش مدیریت سبز استان مرکزی مطرح شد:
قطع ارتباط انسان با طبیعت عامل آلودگی‌ محیط زیست/ سرانه مصرف انرژی استان مرکزی بالاتر از استانداردهای جهانی
اراک/خبرگزاری مهر: دبیرکل انجمن مدیریت سبز ایران قطع ارتباط انسان با طبیعت را عامل آلودگی های محیط زیست دانست و اظهار داشت: مقوله محیط زیست یکی از مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه ای تلقی می شود که کوچک شمردن اهمیت آن مخاطره انداختن سلامت انسان ها را به همراه دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، امامی ظهر سه شنبه در اولین همایش مدیریت سبز در استانداری مرکزی افزود: حذف عامل حیرت زدگی انسان امروز در برابر پدیده های طبیعی و اهمیت زندگی ماشینی برای آن، منجر به ایجاد آلودگی های زیست محیطی و از بین رفتن سلامت جامعه شده است. وی با اشاره به اینکه انسان های امروزی با قطع ارتباط خویش با طبیعت به جنگ علیه سلامت خود برپا خواسته اند، بیان داشت: مردم استان مرکزی نیز با قطع ارتباط خویش با طبیعت و اهمیت به زندگی ماشینی منجر به ایجاد آلودگی در محیط زیست و به خطر انداختن سلامت خود شده اند که در این زمینه اجرای طرح مدیریت سبز می تواند راهکار مناسبی برای رفع این معضل باشد. مدرس همایش مدیریت سبز در استان مرکزی تصریح کرد: انسان ها برای کاهش آلودگی های محیط زیست و برای حفظ منابع طبیعی باید با استفاده بهینه از این منابع، همچنین با برقراری ارتباطی سالم و صحیح با طبیعت بتوانند ضمن حفظ بقای خود و سایر موجودات زنده در طبیعت، سلامت محیط زیست را نیز تضمین کرده و از کاهش منابع طبیعی جلوگیری کنند. استاندار مرکزی مصرف به موقع، بهینه و صحیح امکانات و منابع را هدف اصلی اجرای طرح مدیریت سبز اعلام و ابراز کرد: حفظ سلامت جامعه یکی از مقوله های مورد تاکید در قانون اساسی و آموزه های دین مبین اسلام است. محمدحسین مقیمی افزود: برای زندگی سالم مردم، حفظ سلامت محیط زیست عاملی انکارناپذیر است که باید همواره مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد. بازیافت پسماندها و استفاده حداکثری از حداقل منابع وی بازیافت پسماندها و استفاده حداکثری از حداقل منابع را مورد تاکید قرار داد و گفت: قانون پنجم توسعه نیز به این مهم توجه کرده است که اجرای همه طرح های عمرانی در کشور ملزم به اجرای طرح های زیست محیطی هم باشد. استاندار مرکزی  با اشاره به اهمیت بحث سلامت در جامعه، افزود: در قانون اساسی و آموزه های دینی به بحث سلامت بیش از مباحث دیگر توجه شده است که برای دستیابی به این مهم نیازمند محیطی هستیم که از هر نظر سلامت افراد را تضمین کند.

وی بیان کرد: مردم در امور روزمره خود کارهایی انجام می دهند که سلامت محیط زیست را بهم می زند و در مقابل می توانند این بهم زدن را ساماندهی کنند و اداره کل محیط زیست باید بین این بهم زدن و ساماندهی تعادل ایجاد کند. مقیمی با اشاره به شباهت های طرح مدیریت سبز و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استفاده بهینه از منابع انرژی در کشور، می تواند در کاهش آلودگی های زیست محیطی کشور تاثیرگذار باشد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: هدف از اجرای طرح مدیریت سبز در استان مرکزی، مصرف بهینه انرژی است. امیر انصاری با اشاره به برگزاری این همایش در زمان مناسب و بین دو مناسبت زیست محیطی روز جهانی حیات وحش و روز درختکاری، ابراز کرد: حفظ محیط زیست و توجه به این مهم یکی از مهمترین عامل های حفظ سلامت جامعه بشمار می رود. وی با اشاره به جایگاه خوب استان مرکزی در کشور از لحاظ تنوع زیستی و پتانسیل های انسانی اظهار داشت: استان مرکزی از لحاظ تنوع زیستی رتبه سوم و به لحاظ پتانسیل های انسانی رتبه چهارم و پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با عنایت به این مهم مسئولان و مردم استان مرکزی باید توجه بیشتری را نسبت به مسائل زیست محیطی داشته باشند. سرانه مصرف انرژی در استان مرکزی را بالاتر از استانداردهای جهانی وی سرانه مصرف انرژی در استان مرکزی را بالاتر از استانداردهای جهانی دانست و بیان داشت: برای مثال سرانه استاندارد جهانی مصرف آب 150 لیتر در روز است در حالیکه این شاخص در استان مرکزی 230 لیتر در روز است. انصاری اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در سال 90، ردپای اکولوژیکی ایران 2.6 هکتار و ردپای اکولوژیکی تهران 3.75 و در شهر اراک3.99 هکتار است که این رقم بیش از شهر تهران است. این مقام مسئول بیان داشت: برای اجرای نظام مدیریت سبز اجرای نظام های اطلاعاتی، مشارکت کارکنان ادارات ، نظام اطلاع رسانی، آموزشی، اجرایی و نظارت و ارزشیابی ضروری است. وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مسائل زیست محیطی و اهمیت این موضوع برای استاندار مرکزی، تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت سبز با هدف مدیریت پسماندها، مدیریت برق، آب، انرژی و کاغذ و استفاده بهینه از منابع و امکانات، می تواند کشور و استان مرکزی را از خطر کاهش منابع انرژی حفظ کند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی کاهش منابع در کشور و استان مرکزی و افزایش جمعیت را مهمترین عامل اجرای طرح مدیریت سبز در کشور و استان مرکزی عنوان کرد. انصاری یادآور شد: مصرف بهینه و کاهش مصرف پنج درصدی در ساخت و سازها و عایق بندی ها می تواند 40درصد کاهش انرژی را در کشور به همراه داشته باشد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن