تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815388837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد قضایی لازمه حفاظت از عرصه های طبیعی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برخورد قضایی لازمه حفاظت از عرصه های طبیعی است سمیرم، اصفهان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: لازمه حفاظت جدی از منابع و عرصه های طبیعی برخورد قاطع و بازدارنده قضایی است.


به گزارش ایرنا، علی حسین بهرامیان روز چهارشنبه در گردهمایی دوستداران طبیعت و تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان افزود: در دو دهه گذشته بیشتر متخلفان طبیعت افراد باسواد و تحصیلکرده بوده اند.
وی با اشاره به اطلاع و دور زدن قانون توسط این افراد اظهار کرد: اینکه این افراد آگاه، باسواد و مطلع بوده اند و اثرات منفی تخریب طبیعت را می دانسته اند بر برخورد مجدانه قضایی با آنان صحه می گذارد.
وی فلسفه وجود یگان حفاظت از منابع طبیعی را حفظ این عرصه ها و پوشش های گیاهی بیان و اظهار کرد: 60 فقره از مهمترین پرونده های حقوقی در دادسرا متعلق به افراد باسواد و تحصیلکرده است.
وی اضافه کرد: تخریب و از بین بردن طبیعت به علت در ارتباط مستقیم بودن با نسل های آینده عملی نابخشودنی و جبران ناپذیر است.
این مسوول، کمبود نیروی انسانی اداره منابع طبیعی را یادآور شد و افزود: کوچ بخشی از عشایر از مناطق جنوبی کشور به سمیرم در همین زمان شروع شده و با تعداد محدود نیروی انسانی نمی توان جلوی کوچ زودهنگام عشایر به ییلاق را گرفت.
بهرامیان به بارندگی های خوب چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این بارش ها سبب رویش علف های کوهی و دارویی در منطقه سمیرم و برداشت غیر اصولی و بیش از اندازه برخی افراد بوِیژه از سایر استانها از این مواهب خدادادی خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم تاکید کرد: عموم مردم و حافظان و دوستداران طبیعت و محیط زیست باید با این اداره و برای حراست از مراتع و منابع طبیعی تلاش کنند.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اصفهان نیز گفت: این یگان از 106 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان محافظت و نگهبانی می کند.
سرهنگ ابراهیم شریفی افزود: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی با افرادی که به هر شکل به منابع طبیعی آسیب بزنند و برداشت غیر قانونی کنند از طریق تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی بین عموم مردم اولویت یگان حفاظت است، تصریح کرد: نتیجه مهم برخوردهای قاطع یگان حفاظت با متخلفان و متصرفان، بازدارندگی از دستبردهای مجدد به منابع طبیعی است.
شهرستان سمیرم با افزون بر پنجهزار و 224 کیلومتر مربع مساحت در محدوده زاگرس مرکزی دارای 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است و در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
7147/607ت
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن