تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819721001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آرامش بهاری در 90 امامزاده شاخص قزوین برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام نوروزی خبر داد:
طرح آرامش بهاری در 90 امامزاده شاخص قزوین برگزار می شود
قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 90 بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی نوروزی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره کل اوقاف قزوین برگزار شد، اظهارداشت: به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نيز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و  بقاع متبركه، طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی میان  هموطنان در عيد نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در میان زائران بقاع و اماکن متبرکه است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: طرح  آرامش بهاری از 28 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در بقاع متبرکه استان با مجموعه برنامه های خدماتی، رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای مسافران نوروزی بقاع متبرکه برگزار می شود.

این مسئول یادآورشد: این طرح شامل برنامه ویژه تحویل سال نو در اماکن متبرکه با اجرای برنامه‌های مختلف است که قرائت قرآن و دعای تحویل سال با حضور قاریان شاخص و مداحان برجسته و پذیرایی از زائران و مسافران انجام می‌شود.

برپایی خیمه های معرفت

وی در ادامه از برپایی خیمه های معرفت خبر داد و بیان کرد: بمنظور بهره گیری از روشهای تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائران و مجاوران امامزادگان شاخص و انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت این خیمه ها بر پا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآورشد: هدف از برپایی خیمه های معرفت را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف است.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در خیمه های معرفت، غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، گفتمان های دینی، مشاوره برای خانواده ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، ارسال بلوتوث های دینی، اجرای برنامه های ویژه پنجشنبه آخر سال و آغاز سال 93 و ایام فاطمیه(س) از مهم ترین برنامه ها در این بقاع متبرکه محسوب می شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در قزوین

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در قزوین در ساعت 9 صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) سوم جمادی الثانی به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور خبر داد.

این مسئول یادآورشد: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی در بین آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه و اجرای صحیح نیات واقفین در بین عموم مردم و جلب اعتماد عمومی برای ایجاد وقف‌های جدید و بالاخص وقف برای حضرت زهرا(س) در این استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره با هدف، ترویج فضائل و سیره فاطمی، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا به عنوان منشور دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در امامزادگان برگزار می شود.
 
حجت الاسلام نوروزی گفت: همچنین کارشناسان مذهبی ومبلغان در خیمه‌های معرفت و عفاف‌، حجاب آماده ارائه مشاوره و پاسخ گویی به سئوالات شرعی متقاضیان در حاشیه برگزاری این سوگواره هستند.

این مسئول یادآورشد: همچنین همایش سراسری "رهروان یاس نبوی" ویژه‌ بانوان، همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت 16.30 در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین یادآورشد: به منظور تامین رفاه حال زائران از 25 اسفندماه کلیه عملیات عمرانی، نوسازی و بهسازی امامزاده ها متوقف خواهد شد تا مشکلی برای زائران و مسافران نووزی ایجاد نشود.

حجت الاسلام نوروزی اظهارداشت: همچنین در ایام نوروز تمامی بقاع متبرکه استان به صورت شبانه روزی دایر و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهد بود.

وی در ادامه از طراحی نقشه زیارتی امامزادگان خبر داد و گفت: در این نقشه ها موقعیت مکانی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است و زائران می توانند در بدو ورود با تهیه آن اطلاعات لازم را در خصوص اماکن متبرکه مورد نظر خود کسب کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: همچنین بمنظور ارتقاء کیفی خدمت ارائه شده و ایجاد رضایت در زائران، سامانه پیامکی 10000114281 در تمامی بقاع متبرکه راه اندازی خواهد شد که با استفاده از دیدگاه زائران نسبت به کیفی سازی خدمات اقدام شود.


۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن