تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815683833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید درمان آندومتریوز فردا در پژوهشگاه رویان معرفی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روش جدید درمان آندومتریوز فردا در پژوهشگاه رویان معرفی می شود تهران-ایرنا-روش جدید درمان آندومتریوز ارایه شده از سوی یک پزشک ایرانی فردا - پنجشنبه - همزمان با روز جهانی آندومتریوز در بیمارستان استنفورد آمریکا و پژوهشگاه رویان معرفی می شود.


دکتر مرضیه شیوا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در این روش از اشعه قوی به نام پلاسماژت استفاده می شود که می تواند ضایعات آندومتریوز را با وارد کردن کمترین صدمه به نواحی اطراف از بین ببرد.
وی افزود: تاکنون از روش هایی مانند لیزردرمانی و لاپراسکوپی برای این منظور استفاده می شد که با احتمال وارد شدن صدمات غیرقابل جبران به برخی نواحی مبتلا به آندومتریوز همراه بود و استفاده از آنها چندان موفقیت آمیز نبود.
شیوا ادامه داد: دکتر کامران نزهت پزشک متخصص ایرانی مسوول بخش آندومتریوز بیمارستان استنفورد آمریکا است و مبدع این روش درمانی جدید است و وی فردا این دستاورد جدید خود را ارایه می کند.
وی اظهار داشت: قرار است به مناسبت روز جهانی آندومتریوز گردهمایی برای نخستین بار در ایران همزمان با تمام کشورهای دنیا با حضور پزشکان و متخصصان زنان و زایمان و عموم بانوان بین ساعت 9 تا 11 فردا پنج شنبه در پژوهشگاه رویان برگزار شود.
شیوا ادامه داد: شرکت در این گردهمایی برای عموم بانوان رایگان است و در آن علاوه بر ارایه اطلاعات لازم در مورد این بیماری به صورت پخش اسلاید و فیلم، روش جدید درمانی آندومتریوز ارایه می شود.
آندومتریوز بیماری بسیار دردناک و شایع بین 10 تا 15 درصد زنان جهان ولی ناشناخته ای است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند به ناباروری زنان منجر شود.
به گفته دکتر شیوا ، 30 تا 40 درصد زنان مبتلا به این بیماری چه در حد خفیف و چه در حد پیشرفته آن، با مشکل ناباروری روبه رو هستند.
وی با بیان این که علت بروز این بیماری همچنان ناشناخته است، افزود: این بیماری معمولا بین 8 تا 12 سال به دلیل عدم مراجعه زنان به پزشکان متخصص و یا حتی در مواردی به رغم مراجعه به پزشکان همچنان ناشناخته باقی می ماند و زمانی تشخیص داده می شود که ضایعات آندومتریوز بیشتر بافت های داخلی شکم فرد را درگیر کرده است.
آندومتریوز اختلالی است که در آن بافت مشابه پوشش داخلی رحم (آندومتر) در نقاطی غیرمعمول در قسمت پایینی شکم ظاهر می شود. این بافت ممکن است روی سطح تخمدان ، پشت رحم و حفره لگنی ، روی دیواره روده و به ندرت در نقاطی دورتر به وجود آید.
آندومتریوز به چهار مرحله محدود، خفیف ، متوسط ، و شدید تقسیم می شود که بیانگر محل قرارگیری و شدت اختلال است. این اختلال می تواند در هر سنی از بلوغ تا یائسگی رخ دهد اما در سنین 20 تا 30 سالگی بیشتر دیده می شود.
علمی(4)1834**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن