تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوع بیماری سالک تهدیدی برای سلامت مردم شمال استان اصفهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شیوع بیماری سالک تهدیدی برای سلامت مردم شمال استان اصفهان است کاشان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کاشان شیوع بیماری سالک را تهدیدی برای سلامت مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در شمال استان اصفهان دانست.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمدحسین اعرابیˈ سه شنبه شب در نشست شورای سلامت شهرستان کاشان، تخصیص اعتبار برای کنترل و جلوگیری از گسترش این بیماری را خواستار شد و افزود: برغم آنکه سال گذشته 2/1 میلیارد ریال اعتبار برای کنترل بیماری سالک پیش بینی شده بود، اما تنها 10 میلیون ریال از این مبلغ اختصاص یافت.
وی افزود: این میزان اعتبار مانع از اجرای کامل طرح مبارزه با بیماری سالک در این خطه شد.
اعرابی با بیان اینکه بیماری سالک کشنده نیست اما بحران زاست، از مسوولان اجرایی شهرستان خواست در جهت اجرایی شدن عملیات مبارزه با بیماری سالک نسبت به تخصیص اعتبار در این زمینه اقدام کنند.
وی تاکید کرد: تخصیص به موقع عتبارعملیات جونده کشی، سم پاشی و دیگر برنامه های مورد نیاز را برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری سالک تسریع می بخشد.
به گزارش ایرنا، سالک یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگلی به نام پشه خاکی به هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود.
زخم های متعدد یا به علت گزش یا در بیشتر موارد به علت خاراندن زخم و انتقال انگل به قسمت های سالم پوست بروز می کند.
زخم های سالک به شکل های متفاوت از جمله خشک (نوع شهری ) و مرطوب ( نوع روستایی) بروز می کند، در نوع خشک زخم مرطوب ایجاد نمی شود اما در شکل مرطوب وسط ضایعه زخم شده و حاشیه پیشرفت می کند.
زخم های مرطوب بین شش تا 9 ماه و زخم های خشک حدود یکسال دوام دارد.
همچنین در این نشست گزارشی از برنامه ایمنی آب شهرستان ارائه و بر اجرای قوانین بازدارنده برای استفاده نکردن جوش شیرین در نانوایی ها، جمع آوری و دفن صحیح زباله های بیمارستانی در این شهرستان تاکید شد.
562/545 ** 1552
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن