تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812957980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 16 میلیون تماس با سامانه قرآنی 144 گرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 16 میلیون تماس با سامانه قرآنی 144 گرفته شد تهران بزرگ- ایرنا- رییس فرهنگسرای قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: 16 میلیون و 400 هزار تماس موفق و حدود سه میلیون تماس ناموفق از سال 88 تاکنون با سامانه قرآنی 114 گرفته شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈعلی اکبر توپچیˈ در آیین رونمایی از خدمات جدید سامانه قرآنی 114افزود: در تهران فعالیت در فضای مجازی و تلفن برکات بسیاری دارد که در صورت حمایت مسوولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امیدواریم در سال 93 بیش از 30میلیون تماس با سامانه تلفن گویای ندای قرآن برقرار شود.
رئیس فرهنگسرای قرآن ادامه داد: این سامانه تلفنی در سال 1380 با اهتمام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای خاوران راه اندازی شد و پس از تصمیم گیری برای تشکیل فرهنگ سرای قرآن و تمرکز امور قرآنی مسئولیت اداره و ارتقای این سامانه به فرهنگ سرای قرآن واگذار شد.
وی تصریح کرد: در سال 90 صوت تلاوت به صورت ترتیل با صدای اساتیدی همچون ˈشهریار پرهیزگارˈ و ˈمحمد صدیق منشاویˈ و همچنین تفسیر آیه به آیه قرآن ˈحجت الاسلام و المسلمین ˈمحسن قرائتیˈ بر روی این سامانه تلفنی قرار گرفت.
توپچی به خدمات جدید این سامانه اشاره کرد و گفت: 114قطعه تلاوت قرآن توسط اساتید برجسته جهان اسلام پنج داستان و قصه قرآنی و همچنین دو تلاوت ترتیل جدید از استاد امام جمعه و آقاشریف قابل دسترسی مخاطبین این سامانه قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم یکی از قاریان ممتاز کشور گفت: این سامانه باید در دسترس تمام هموطنان قرار گیرد و باید با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سامانه کشوری شود.
ˈ عباس سلیمیˈ ادامه داد: باید رسانه های تصویری و خبری دست به دست هم دهند و فعالیت های ممتاز قرآنی را به اطلاع هموطنان برسد تا هموطنان با علاقه مضاعف وارد عرصه های قرآنی شود.
این کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه صداوسیما باید در تولید برنامه های قرآنی اهتمام بیشتری بورزد افزود: صداوسیما می تواند نقش تعیین کننده ای در راه درک و فهم قرآن داشته باشد و با تولید برنامه های مفید هموطنان را با علوم قرآنی بیشتر آشنا کند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین قول داد در سال آینده سامانه قرآنی 144 ندای قرآن در دسترس همه مخاطبان در تمام کشور قرار گیرد.
سامانه تلفن گویای ندای قرآن در سال 80 با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در پایتخت ایران اسلامی راه اندازی شد.
با توجه به رشد استفاده از فضاهای مخابراتی در کشور، این سامانه دسترسی به تلاوت های مختلف آیات قرآنی را تسهیل کرد.
اضافه شدن گزینه های جدید شامل ترتیل استاد خلیل الحصری و استاد امام جمعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه این سامانه است.
در این سامانه در بخش ترتیل و ترجمه نیز امکان بهره گیری از ترجمه قرآن استاد انصاریان فراهم شده است.
این بخش همچنین ترتیل استاد شهریار پرهیزکار و استاد منشاوی به همراه ترجمه مرحوم عبدالمحمد آیتی را شامل می شود.
افزودن فرازهایی از تلاوت های ماندگار 18 قاری بزرگ جهان اسلام از مهمترین بخش های جدید این سامانه است.
علاوه بر این، بخش قصص قرآنی از بخش های مهم خدمات جدید این سامانه به شمار می رود که داستان حضرت ابراهیم(ع)، حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت یوسف(ع) و داستان اصحاب فیل به آن افزوده شده است.
آیین رونمایی از این خدمات سامانه قرآنی ندای قرآن به همت فرهنگسرای قرآن با حضور قاریان برگزیده و مدیران و مسئولان فرهنگی در برج میلاد تهران برگزار شد.
در حاشیه این مراسم تعدادی از قاریان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
تهرام/7243/564
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن