تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815382490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ ارگان فرهنگی به تنهایی در انجام وظیفه موفق نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هیچ ارگان فرهنگی به تنهایی در انجام وظیفه موفق نخواهد بود اردبیل - ایرنا - رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت : هیچ سازمان و ارگان فرهنگی به تنهایی در انجام وظایف محوله به کسب موفقیت قادر نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ˈ حمیدرضا ارباب سلیمانی ˈ ، عصر سه شنبه در همایش گرامیداشت تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اردبیل افزود : اقتضاء کارهای فرهنگی ایجاب می کند که سازمان ها و ارگان های مرتبط با همدیگر ارتباط داشته باشند و با روحیه هم پوشانی و هم افزایی فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون پس از 21 سال کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بزرگترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شده اند، اظهار کرد : مسوولان این کانون ها باید با حفظ و استمرار ارتباط خود با مردم بتوانند عامه مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را بیش از پیش در فعالیت های دینی و فرهنگی مشارکت دهند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از دو میلیون نفر از جوانان و نوجوانان در نقاط مختلف ایران در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به فعالیت های مختلف دینی و فرهنگی می پردازند.
وی گسترش عدالت فرهنگی را در سراسر نقاط ایران از سیاست های اولویت دار کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطرنشان کرد: 22 میلیون نفر از مجموع جمعیت ایران اسلامی در 63 هزار روستا سکونت دارند و مصمم به پیگیری برنامه ریزی جامع انجام شده برای روستاییان هستیم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، افزود: به همین منظور در تعداد 83 دانشگاه ایران کانون فرهنگی و هنری راه اندازی شده است تا به آن عده از دانشجویان ساده و بی ریایی که از روستاهای دور افتاده کشورمان در مراکز دانشگاهی شهرهای بزرگ پذیرفته شده اند آگاهی های لازم در ارتباط با تهدیدهای فرهنگی را ارایه کنند.
وی با تاکید بر اینکه مساجد به عنوان مکان های معنوی ارتباط دهنده انسان با خداوند متعال هستند، گفت : تحلیلگران آمریکایی اذعان داشته اند که در ایران سه عامل روحانیت ، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد موانع اصلی غرب در رسیدن به اهداف و تهدیدهای فرهنگیشان در کشورمان به شمار می آیند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز آبادانی مساجد را از نشانه های اهل ایمان دانست.
سیدناصر اسحاقی افزود : مساجد به عنوان کانون های فعالیت های دینی و اجتماعی و مراکز تولید علم و مکان معنویت و وصل دنیا به آخرت محسوب می شوند.
وی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این همایش را قرائت کرد که در قسمتی از آن آمده است: ابتکار تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایران از ایده های ناب بود که آن نهال اکنون به درخت تنومند و پرباری تبدیل شده است که از برکات معنوی آن جمعیت کثیری از مردم مسلمان این مرز و بوم بهره مند می باشند.
وی علاوه بر توسعه فیزیکی مراکز، پایگاهها و کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایران جذب نوجوانان و جوانان در این کانون ها و فعالیت های عظیم دینی و فرهنگی آنان را از مهم ترین دست آوردهای این کانون ها دانسته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، اجرای سرود و نمایش از دیگر برنامه های جنبی این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد بود و در پایان از تعداد کثیری از ائمه جمعه و جماعات، مدیران فرهنگی و سایر مسوولان و دست اندرکاران مرتبط با فعالیت های دینی و فرهنگی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.
592/ 1495
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن