تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار و پیامدهای سرقت علمی بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آثار و پیامدهای سرقت علمی بررسی شد تهران-ایرنا-آثار و پیامدهای سرقت علمی در کشور و روش های جلوگیری از آن امروز - سه شنبه - در نشستی با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه تولید علم در کشور در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات بررسی شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا دکتر سید ابراهیم عمرانی نایب رییس شورای سیاست گذاری و تامین منابع علمی در این نشست گفت: سرقت علمی تقریبا در تمام جهان وجود دارد و گواه آن نرم افزارهای تولید شده برای جلوگیری از این پدیده است که در دست هر استاد دانشگاه چنین نرم افزاری برای ارزیابی تمامی اسناد ارائه شده از سوی دانشجویان قرار دارد.
وی افزود: افرادی که برای کسب امتیاز علمی دست به تقلب می زنند در نهایت حیثیت یک دانشگاه و حتی یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهند از این رو سرقت علمی باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر داریوش مطلبی معاون فناوری خانه کتاب ایران نیز در این نشست با بیان این که سرقت و تقلب علمی در حوزه هایی همچون شباهت محتوایی و شباهت چهارچوبی قابل بررسی است ،گفت: در بیشتر پایان نامه ها شباهت چهارچوبی وجود دارد اما اشاره ای به منبع یک پایان نامه نشده است.
وی در تعریف سرقت علمی گفت : ˈاستفاده از قسمت یا تمام یک اثر بدون ذکر نام پدید آورندهˈ سرقت علمی گفته می شود و در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشجویان بر اساس نوع فعالیت پژوهشی و پایان نامه خود در یک حوزه به عنوان متخصص شناخته می شوند اما در صورت تقلب علمی ، فارغ التحصیلان دانشگاهی یک متقلب خواهند بود .
مطلبی راه حل کاهش سرقت علمی را شکل دادن پژوهش ها بر اساس نیاز جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی که خرید و فروش پایان نامه اتفاق می افتد در نتیجه محققان نیز هر روز با موضوعات روز جامعه فاصله می گیرند و بدین ترتیب روی موضوعاتی کار می شود که قبلا به آن پرداخته شده است.
همچنین صفر بیگ زاده وکیل دادگستری نیز در مورد بار حقوقی سرقت علمی گفت: اصولا با گسترش بیش از اندازه آموزش عالی در هر کشوری افرادی تربیت می شوند که با اصول و موازین علمی تحقیق آشنا نیستند و از سوی دیگر کنترلی در زمینه پایان نامه ها وجود ندارد.
وی تاکید کرد که با گسترش سرقت علمی قبح آن از بین می رود و با از بین رفتن قبح یک مشکل اجتماعی دیگر قوانین پاسخگوی آن نخواهد بود.
بیگ زاده یادآور شد که قوانین حاضر در زمینه سرقت های علمی به اندازه کافی بازدارنده هستندبنابراین مشکل قوانین نیست بلکه مشکل اصلی ما این است که باید کنترل قانونی خود را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: کلید رفع مشکل سرقت پایان نامه ها در دست استادان است؛ به این معنی که در صورت مشخص شدن تقلبی بودن یک پایان نامه باید با افراد برخورد شود و پایان نامه را به استاد راهنما و استاد مشاور ارجاع داد.
علمی(3)**9190**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن