تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802512404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری اقتصادی از جنگل ها مهم ترین رویکرد منابع طبیعی ایلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بهره برداری اقتصادی از جنگل ها مهم ترین رویکرد منابع طبیعی ایلام است ایلام- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: بهره برداری اقتصادی و اشتغال آفرینی پایدار از عرصه های طبیعی و جنگلی مهم ترین برنامه راهبردی این اداره کل در سال آینده است.


به گزارش ایرنا، ˈرضا احمدیˈ روز سه شنبه در نشست رسانه های استان اظهار کرد: منابع ملی شامل جنگل ، مرتع ، بیابان و آبخیز باید خروجی اقتصادی داشته و به منافع ملی تبدیل شوند.
وی افزود: برنامه ها و طرح های اقتصادی و صنعتی باید به گونه ایی در عرصه ها و فضاهای طبیعی اجرا شود که باعث خسارت و آلایندگی عرصه ها نشود.
مدیرکل منابع طبیعی اجرای طرح هایی که منافع مردمی دارند را بهترین راه برای تشویق آنها به منظور انجام فعالیت های حفاظتی و احیاء و توسعه جنگل ها و مراتع دانست.
احمدی یادآور شد: حفاظت ، احیاء ، توسعه و بهره برداری پایدار از اصلی ترین فعالیت ها و ماموریت های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام انجام اقدام های حفاظتی در راستای نگهداری از مراتع و جنگل ها در اداره کل منابع طبیعی استان را از اولویت های مهم این اداره کل دانست.
احمدی تاکید کرد: سند بیش از 99 درصد اراضی ملی استان به نام منابع طبیعی به ثبت رسیده است.
وی از وجود 95 گونه درخت و درختچه ، 43 گونه واریته بلوط و یک هزار گونه گیاه درعرصه های طبیعی استان ایلام خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: منابع طبیعی و جنگل های استان یکی از میراث های گران بهای طبیعی کشور و حتی جهان با قدمت و پیشینه ای بسیار کهن محسوب می شود و به واقع موزه جنگل های بلوط دنیا در ایلام قرار دارد.
احمدی گفت: یکی از خاصیت های منحصر به فرد جنگل های ایلام داشتن قابلیت تفرجگاهی و سکنی گزیدن درازمدت است که این خصوصیت در کمتر جایی از مناطق جنگلی کشور قابل مشاهده است.
وی اظهار کرد: همین ویژگی جنگل های ایلام باعث شده مردم استان در روزهای تعطیل عید نوروز با برپا کردن چادر به مدت بیش از 15 روز در دامان طبیعت اتراق کنند.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: خواص دارویی – خوراکی و صنعتی گیاهان و درختان استان نیز از شاخصه های مهم عرصه های طبیعی منطقه است.
احمدی عنوان کرد: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی استان هم افزایی بسیار خوبی با دستگاه های اجرایی ، انجمن های مردم نهاد ، دستگاه های نظارتی و مردم دارد.
وی بر دارا بودن ظرفیت و توان عرصه های طبیعی استان برای رسیدن به سقف بیش از یک میلیون هکتار عرصه جنگلی تاکید کرد.
میرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان ایلام از لحاظ خاک ، آب ، شیب عرضی جغرافیایی را برای رسیدن به مرز یک میلیون هکتار جنگل مطلوب خواند.
احمدی یادآور شد: برای تحقق این هدف برنامه ای 10 ساله را از سال 91 شروع کرده ایم و هم اکنون 642 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان را جنگل ها تشکیل داده اند.
وی تاکید کرد: برای افزودن 360 هزار هکتار عرصه باقیمانده و رسیدن به مرز یک میلیون هکتار همراهی و هم افزایی مردم و دستگاه های اجرایی استان ضروری است.
احمدی از همکاری نزدیک مسوولان ارشد ، نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار، معاونان استانداری به ویژه معاون برنامه ریزی ، دستگاه های اجرایی چون محیط زیست و جهاد کشاورزی برای اجرای طرح جنگل کاری قدردانی کرد.
وی بیان کرد: بخش عمده ای از کارهای در حال اجرای این اداره کل شامل فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و مشارکتی با حضور و همکاری مردم انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اولویت اصلی و مهم این سازمان را در سال جدید اجرای طرح های مختلف با کمک ، نظارت و تصمیم خودجوش و نزدیک مردم در زمینه توسعه و احیاء جنگل ها و مراتع بیان کرد.
به اعتقاد احمدی نگهداری و مواظبت از جنگل ها و مراتع در ذات و خون مردم ایلام است به گونه ای که در فاصله کمتر از یک کیلومتری شهر می توان از وجود جنگل ها و مراتع طبیعی بهره برد.
وی افزود: نگهداری و حراست از جنگل های استان در طول سالیان دراز به اینجا رسیده و ما نیز در انتقال این میراث با ارزش به نسل های بعدی مسوول هستیم.
وی تاکید کرد: مردم استان با وجود کمبودها و مشکل های فراوان به ویژه در زمان جنگ تحمیلی حاضر به نابودی و استفاده نا به جا از جنگل ها و مراتع نشدند و این فرهنگ باید تقویت شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: خوشبختانه مردم به درک و حساسیت بالایی از حفاظت از میراث های طبیعی خود رسیده اند و در بسیاری از مواقع از اداره کل منابع طبیعی استان جلوتر و پیشگام تر هستند.
احمدی در ادامه از درآمد سالانه 500 میلیارد ریالی بهره برداران و برداشت 500 تنی فرآورده های متنوع درخت بنه یا پسته وحشی در استان خبر داد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی های کارشناسانه روی این سرمایه های طبیعی استان باعث اشتغال پایدار و درآمد اقتصادی و نیز بهره برداری منطقی از طبیعیت می شود.
وی انجام طرح ها و فعالیت های عملی برگرفته از علم و با نگاه دانش بنیان را سبب ساز ارتقاء جایگاه منابع طبیعی استان به عنوان اداره برتر کشور عنوان کرد.
احمدی طرح مشارکتی و اقتصادی ˈجامˈ در منطقه ˈمرواریدˈ مهران را یکی از فعالیت های شاخص استان در این منطقه گرمسیری در کل کشور بیان کرد.
وی اظهار کرد: در این طرح 29 میلیون متر مکعب آب ذخیره می شود که علاوه بر ذخیره آب در سفره های زیرزمینی ، آب مورد نیاز گونه های کاشت شده نیز تامین می شود. ک/2
540
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن