تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814791829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آمار طلاق نیازمند بررسی عوامل تاثیرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش آمار طلاق نیازمند بررسی عوامل تاثیرگذار است شاهرود – ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرودگفت : کاهش آمار طلاق نیازمند بررسی عوامل تاثیرگذار هم در بعد مادی و هم معنوی است.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ˈمحمود ترابی ˈ در سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود حجت الاسلام افزود : بخشی از عوامل افزایش طلاق در جامعه به مسائل مالی و بخشی نیز به مسائل معنوی و فرهنگی زوجین ارتباط دارد.
وی تاکید کرد : در مسائل مالی ، موضوعاتی همچمون تامین مسکن ارزان قیمت ، وام ودیعه برای اجاره مسکن ، اشتغال و بسیاری دیگر از نیازهای جوانانی که ازدواج می کنند و در جهت تامین این موارد با مشکلاتی روبرو می شوند ، باید از سوی دستگاههای ذیربط و همچنین خانواده های زوجین مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از عوامل در مورد افزایش طلاق به نوع رفتارهای زوجین از جمله نداشتن صبر و تحمل و گذشت نسبت به آنچه که در محیط زندگی آنها می گذرد، ارتباط پیدا می کند،افزود: خانواده ها می توانند با استفاده از تجربیات خود به دور از شکل دخالت ،زوج های جوان را نسبت به رفتارهایی که به آینده آنها زیان وارد خواهد کرد ، آشنا کنند.
امام جمعه شاهرود گفت :در این راستا استفاده از ارزش های دینی برای تحکیم بنیان خانواده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود : برای تقویت امر ازدواج و کاهش آمار طلاق ،باید از همه ظرفیت های دینی و آداب و رسوم گذشتگان بهره برد.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با بیان آماری از ثبت وقایع حیاتی در شهرستان شاهرود گفت: برای بررسی بیشتر این آمار متخصصان جامعه شناسی و روانشناسی باید با نظریات کارشناسی در این امر وارد شوند.
ˈ علی اکبر عمادیˈ با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه افزود : در این راستا ، تلاش همگانی دستگاههای اجرایی و خانواده ها در فرهنگ سازی و تشویق بیشتر به ازدواج در سن مناسب ،بسیار ضروری است.ک/1
7358/1496/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن