تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820947907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکفیری ها جهان اسلام را به سمت اسفناک ترین شرایط پیش می برند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی : تکفیری ها جهان اسلام را به سمت اسفناک ترین شرایط پیش می برند قم - ایرنا - رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه همراهی تکفیری ها با دشمنان اسلام ، مسلمانان را به سمت اسفناک ترین شرایط می برد.


به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی دوشنبه شب درنشستˈ سید جمال الدین اسدآبادی پیشگام بیداری اسلامیˈ درمدرسه علمیه معصومیه قم افزود: دراین راستا برای مقابله با این جریان و حرکت ها باید فکر اساسی صورت گیرد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: مرحوم سید جمال از جمله شخصیت های الگوی جهان اسلام در بحث وحدت اسلامی بود که با گذشت زمان نه تنها الگو بودن وی کهنه نشده، که نگاه نافذ و عمیق ایشان هر روز تبلور بیشتری پیدا می کند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین ˈایجاد شعار و خلق ادبیات تاثیرگذارˈ، ˈ کادر سازیˈ، ˈتمرکز اصلی بر مردم همراه با استفاده از سیاستمدارانˈ، ˈ انتخاب فرصت های مناسب جهان اسلام به عنوان کانون فعالیت خودˈ و ˈ تکیه بر هویت اسلامیˈ و عدم ورود به اختلافات مذهبیˈ را از جمله مهمترین ویژگی های سید جمال الدین اسد آبادی ذکر کرد.
مبلغی یادآورشد: بعد از انقلاب اسلامی به دلیل وضعیت و عظمت انقلاب به طور طبیعی برخی شخصیت های الگو، مانند سید جمال اسد آبادی کمتر در کانون توجه قرار گرفته اند ولی امروز انقلاب اسلامی می رود تا سید جمال را به صحنه الگو در بحث وحدت جهان اسلام بازگرداند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که افراد تکفیری بی منطق در ساحت جهان اسلام، در مقابل نیروهای امت خواه، قرار گرفته اند، انقلاب اسلامی بیشتر درگیر ایجاد وحدت میان جهان اسلام و رفع مشکلات آنها است.
وی گفت: سید جمال برای کسانی که قصد دارند کلان بیاندیشند و به امت فکر کنند و مسیر بازسازی مناسبات درست شیعه و سنی را بروند، بهترین نسخه است.
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه امروز در ˈحرکت جهان اسلامˈ شاهد نوعی فقر ادبیات از نوع منظومه ای هستیم، شعارها وادبیات متراکم خلق شده توسط سید جمال الدین اسدآبادی در فضای جهان اسلام را نشانه جاذبه اندیشه، درستی استراتژی و عمق هوشمندی و آگاهی وی دانست و گفت: در رفتار و کلام سید جمال نبوغ وی در درک مناسبات اجتماعی موج می زند.
مبلغی گفت: یکی دیگر از شاهکارها و ابعاد عظیم حرکت سید جمال این بود که با پا گذاشتن به ساحت جهان اسلام، سعه وجودی پیدا کرد و با وجود شیعه بودن، در مسائل اجتماعی هیچگاه با مارک مذهبی ظهور و بروز پیدا نکرد.
7401/ 550/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن