تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار خرید شب عید در رودان رو به راه، داغ و پر رونق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازار خرید شب عید در رودان رو به راه، داغ و پر رونق است رودان- ایرنا- نفس های شب های سرد و بلند زمستانی با تمام سوز و سرمایش به شماره افتاده ، نوای خوش چلچله ها بر شاخسار پرشکوفه درختان، آمدن فصل زیبای بهار را نوید می دهد، صدای پای بهار در کوچه پس کوچه های شهر به گوش می رسد، همه چیز به سرعت در حال نو شدن است به هر سو که می نگری همه را در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر می بینی.


به گزارش دوشنبه ایرناˈ چند روزی است که تمام شهر رنگ و بویی نوروزی به خود گرفته، بازار خرید شب عید بسیار داغ و پر رونق است و جای جای شهر، کوچه، خیابان و پاساژها مملو از حضور پرشور و با نشاط مردمی است که برای خرید های سال نو؛ روانه بازار شده اند.
این روزها بازار عرضه و تقاضا به شدت داغ و پر رونق است؛ شور، نشاط و اشتیاق مردم برای خرید و تامین اقلام مورد نیاز از سرمای جانسوز آخرین شب های زمستان به شدت کاسته است و آنان بی تفاوت به سرمای هوا با دستانی پر و لبخندهایی بر لب خوشحال و شادمان از این بازار به آن بازار و از این پاساژ به آن پاساژ می روند.
این روزها تمامی بازارها و پاساژهای شهر از رونق خاصی برخوردار است اما این رونق و فراوانی در بازار مواد غذایی، میوه، شیرینی، آجیل، پوشاک، کیف و کفش؛ محسوس تر، ملموس تر و بیشتر از سایر بازارهاست.
جیب ها، کیف پول ها و کارت های عابر بانک به سرعت برق و باد تحلیل می روند؛ اما لحظات خرید شب عید و سال نو و تلاش در جهت رقم زدن دقایق ناب و بی تکرار در کنار یکدیگر؛ آنقدر دلچسب، شیرین و به یادماندنی است که کسی به پول و هزینه های مادی توجهی نمی کند و به آن اهمیت نمی دهد.
به هر سو که می نگری مردمانی مهربان و صمیمی را می بینی که به همراه خانواده راهی بازار شده اند تا با انجام خریدهای شب عید در حد وسع، بضاعت و توان مالی خود؛ شاد و دلخوش به استقبال فصل زیبا و دل انگیز بهار؛ بروند.
مردم شهرستان رودان در آستانه رستاخیز عظیم طبیعت، آخرین روزهای فصل زیبای زمستان و چند روز مانده به عید با انجام خریدهای نوروزی خود را برای آیین سنتی و دیرینه شب عید و پذیرایی از فصل بهار آماده می کنند.
مردمان مهربان، صمیمی، ساده، بی آلایش و میهمان نواز شهرستان رودان این روزها با انجام کارهای مربوط به خانه تکانی؛ بویژه خانه تکانی دل و با به دست فراموشی سپردن کدورت ها و دلخوری ها؛ با قلبی صاف و همچون آینه؛ خود را برای استقبال از سال نو مهیا می کنند.
در لحظاتی که نفس های فصل زیبا و سپید پوش زمستان به شمارش افتاده و افزایش محسوس دمای هوا، نوید آمدن فصل بهار را می دهد؛ همگان از مردم تا مسوولان گرفته؛ همه و همه سخت در تلاش هستند تا با گرمای وجود خود از سرمای این شب ها بکاهند و گل لبخند و رضایت را بر لبان همنوعان خود بنشانند.
یکی از این دستگاه هایی که این روزها با همت شبانه روزی سخت در تلاش است تا مردم شب عید، سال نو و تعطیلات نوروزی را با فراغ بال و آسودگی آغاز و سپری کنند؛ اداره صنعت، معدن و تجارت است.
بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف سخت در تلاش هستند تا نبض بازار شب عید همچون گذشته تحت کنترل و نظارت باشد.
آنان در این روزها سخت در تلاش و تکاپو هستند تا سرمای شب های پایانی سال را با نظارت بر بازار عرضه مواد غذایی، پوشاک، کیف، کفش، میوه، آجیل و شیرینی؛ گرمایی خاص ببخشند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رودان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرناˈ با بیان اینکه نبض بازار شب عید بطورکامل تحت کنترل است؛ از حاکمیت جوی آرام بر بازار عرضه و تقاضا در این شهرستان خبر داد.
هدایت الله صالحی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده و تشدید طرح های نظارتی در روزهای پایانی سال؛ مشکلی در زمینه تأمین اقلام و کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم در شب عید، وجود ندارد.
وی بیان کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار و واحدهای صنفی از 15 اسفند در شهرستان آغاز شده و تا بیستم فروردین ماه 93 ادامه دارد.
صالحی اضافه کرد: طرح نظارت و کنترل بازار بطور جد در دستور کار صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و بازرسی از واحدهای صنفی و بازار از سوی واحد بازرسی این اداره با همکاری اتاق اصناف بطور روزانه و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر با قوت و جدیت در حال انجام و پیگیری است.
وی همچنین از انجام بازدید و بازرسی های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اماکن، شبکه بهداشت و درمان، اداره دامپزشکی و نماینده فرمانداری از واحد های صنفی و بازار خبر داد و بیان کرد: با آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی؛ از 15 اسفند تاکنون دو بازدید مشترک از فروشگاه های عمده فروشی و نانوایی های شهرستان صورت گرفته است.
صالحی با بیان اینکه بازرسان این اداره روزهای شلوغ و پرکاری را سپری می کنند از انجام یکصد بازرسی مشترک توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و تشکیل 10 فقره پرونده تخلف در طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار در شهرستان رودان خبر داد.
این مسوول اظهار کرد: با آغاز این طرح؛ بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از 15 تا 18 اسفندماه از 100واحد صنفی بازدید و در این راستا تعداد 10 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 21 میلیون و 500 هزار ریال تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شده است.
صالحی گرانفروشی و عدم درج قیمت را از دلایل تشکیل این تعداد پرونده تخلف واحدهای صنفی در طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار در رودان عنوان و اظهار کرد: بخش عمده پرونده های تشکیل شده مربوط به واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش در این شهرستان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: بمنظور کنترل و نظارت بر بازار و جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی؛ طرح بازدید از واحدهای صنفی بصورت روزانه و با قوت و جدیت در حال انجام است و واحدهای صنفی ملزم به نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور به مشتریان هستند.
صالحی از توزیع 120 تن مرغ منجمد برزیلی و 140 تن سیب و پرتقال در رودان خبر داد و اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار شب عید؛ عرضه 120 تن مرغ منجمد برزیلی، 70 تن سیب و 70 تن پرتقال با نرخ مصوب اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان؛ از 25 اسفندماه در شهرستان آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: بر اساس نرخ مصوب اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان؛ هر کیلو گرم مرغ منجمد برزیلی با قیمت 68 هزار ریال به مصرف کنندگان در شهرستان رودان عرضه می شود.
صالحی همچنین از توزیع و عرضه روزانه مرغ گرم در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: هر کیلو گرم مرغ با احتساب قیمت خرید و 10 درصد سود قانونی به متقاضیان عرضه می شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه تأمین اقلام ضروری شهروندان مشکلی وجود ندارد؛ اظهار کرد: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بر اساس جمعیت شهرستان تأمین و ذخیره سازی شده است و در صورت کمبود و احساس نیاز بازار؛ اداره صنعت، معدن و تجارت از آمادگی لازم برای عرضه این اقلام؛ متناسب با نیاز متقاضیان برخوردار می باشد.
صالحی در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در رودان؛ خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در تعداد 110 غرفه در رسته های مواد غذایی، خوراکی، پروتئینی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم خانگی، انواع کالای خواب، لوازم التحریر و خرازی بین 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار از یکم تا دهم اسفندماه به شهروندان عرضه شد.
آری بهاری دیگر در راه است، این رستاخیز طبیعت با همه شور و شوق خود شاید رنگی از حسرت را هم بر دل و سیمای برخی ها بنشاند.
این روزها عده ای روزهایی سراسر دلهره و اضطراب را سپری می کنند، چشمانشان به انتظار طلوع دل مهربان تو به چارچوب آهنینی که سخت و عمیق در سینه خاک فرو رفته، خیره مانده است؛ مباد که در هیاهو و هیجان وصف ناپذیر فرارسیدن بهار دل انگیز؛ از یاری دادن و گرفتن دستان پر مهر همنوعان نیازمند؛ غافل شوی.
هم اکنون دو هزار و 100 واحد صنفی تحت نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان رودان مشغول فعالیت می باشند. ک/4
7196/668
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن