تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادهای متولی از هنرمندان صنایع دستی گیلان حمایت ویژه داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نهادهای متولی از هنرمندان صنایع دستی گیلان حمایت ویژه داشته باشند رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حمایت همه جانبه سیستم های بانکی ، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی از هنرمندان صنایع دستی گیلان تاکید کرد .


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، ˈمحمدعلی نجفیˈ در نشست صمیمی با هنرمندان صنایع دستی و فرشبافی گیلان با تاکید بر لزوم جدیت سازمان های متولی در راستای ممنوعیت واردات صنایع دستی خارجی به استان اظهار کرد: در سال های گذشته واردات بی رویه به صنایع دستی آسیب زیادی وارد کرده و من از سازمان صنعت معدن و تجارت ، گمرک و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می خواهم ممنوعیت واردات صنایع دستی خارجی را در گیلان جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه واردات محصولات بی کیفیت یکی از دغدغه های هنرمندان صنایع دستی گیلان است، افزود: تلاش می کنیم در تجارت چمدانی کالا که در منطقه آزاد انزلی راه اندازی خواهد شد، از ورود صنایع دستی خارجی پرهیز شود .
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکلات هنرمندان از جمله وظایف مسوولان بشمار می رود و هنرمند باید فقط به شکوفایی هنر بیاندیشد و دغدغه دیگری نداشته باشند.
نجفی با اشاره به اینکه اندیشه فرهنگی هنرمندان گیلانی برجسته است گفت : توانمندی بالایی در بخش صنایع دستی و فرش بافی استان وجود دارد که باید با بهره گیری از این استعدادها در جهت شکوفایی و ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در این بخش تلاش شود .
وی غفلت از فعالیت های بخش صنایع دستی را از دلایل بالا بودن آمار بیکاری استان عنوان کرد و افزود : زنان و مردان گیلانی در بخش صنایع دستی و فرش بافی استان فعالیت های خوبی دارند و باید از این کوشش ها در جهت ایجاد اشتغال بهره برد .
استاندار گیلان از اختصاص غرفه ای برای هنرمندان فرش باف و صنایع دستی گیلان در نمایشگاه آستراخان خبر داد و گفت: زمینه حضور هنرمندان گیلانی در کشورهای اروپایی و عربی حاشیه خلیج فارس باید فراهم شود.
نجفی آموزش را از جمله نکات اساسی در توسعه هنر صنایع دستی دانست و خواستار اهتمام لازم مسوولان امر در این بخش شد .
وی با توصیه به هنرمندان مبنی براینکه فقط به خرید تولیدات از سوی ادارات دولتی اکتفا نکنند، افزود : شهرداران و فرمانداران با قرار دادن امکاناتی در اختیار هنرمندان صنایع دستی باید امکان قراردادن تولیدات در معرض فروش برای مردم و مسافران را فراهم کنند .
استاندار گیلان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام های موثری در جهت حمایت از هنرمندان برداشته خواهد شد ، گفت : گام های مهمی در این راستا برداشته شده و تمامی مسوولان باید با تمام توان در جهت توسعه وشکوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی تلاش کنند .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه 17 هزار هنرمند در 90 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند، افزود : در حال حاضر هفت هزار نفر ازاین هنرمندان تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند .
ˈرضا علیزاده ˈحضور نداشتن در نمایشگاه های داخلی و خارجی و نبود حمایت های اعتباری به هنرمندان را از جمله مشکلات این بخش عنوان کرد .ک/2
7292/695
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن