تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818886376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهیه اینترنتی بلیط نوروزی امکان ارائه خدمات بهتر را فراهم می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهیه اینترنتی بلیط نوروزی امکان ارائه خدمات بهتر را فراهم می کند رشت - ایرنا - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان با اشاره به فشردگی سفرها در ایام نوروز گفت : مسافران نوروزی با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، امکان برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر از سوی شرکت های حمل ونقل مسافر را در این ایام فراهم می کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ سبحان الله علیپور ˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ، صرفه جویی در هزینه و زمان ، دسترسی آسان به شرکت های حمل و نقل مسافر و ساعت های حرکت ، امکان تعیین نوع اتوبوس و محل صندلی را از دیگر فواید تهیه اینترنتی بلیط عنوان کرد .
وی با بیان اینکه در طرح نوروزی سال گذشته 173هزار بلیط اتوبوس در گیلان به فروش رسید، افزود : برغم اطلاع رسانی های صورت گرفته از این میزان تنها یک درصد ، از طریق اینترنت به فروش رسیده است .
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های گیلان خاطر نشان کرد : علاقه مندان به تهیه بلیط های نوروزی می توانند به آدرس های اینترنتی شرکت های حمل ونقل مسافر و یا سه درگاه اینترنتی جامع www.payaneh.ir ، www.safar724.ir و یا www.gilan.rmto.ir مراجعه کنند .
علیپور در ادامه از فراهم شدن امکان تهیه بلیط های نوروزی از طریق تلفن های همراه در شهرهای رودسر ، لنگرود و لاهیجان خبرداد و گفت : در این روش ، مسافران با برقراری ارتباط با شرکت های حمل ونقل و پرداخت غیرحضوری وجه بلیط ، می توانند از طریق تلفن همراه نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند .
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز طرح ویژه نوروزی از سوی این اداره کل گفت : طرح ویژه نوروز93 در گیلان از 25 اسفند آغاز و تا 15 فرودین ادامه می یابد .
مدیرکل حمل و نقل وپایانه های گیلان هماهنگی با شرکت های حمل ونقل و دیگر سازمان های خدمت رسان از جمله اورژانس و هلال احمر ، کشیک کاری مراکز معاینه فنی ، هماهنگی برای اعمال ممنوعیت در جابجایی کالاهای غیرضروری و برقراری امکان انتقال کالاهای مورد نیاز مردم به استان را از جمله اقدامات طرح نوروزی حمل ونقل گیلان عنوان کرد .
علیپور خاطر نشان کرد : شماره پیامک 20000141 و شماره تلفن 01317220154 به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایت ها ، انتقادها و پیشنهادهای مسافران نوروزی و شهروندان است .
وی همچنین از افزایش 20 درصدی نرخ بلیط در ایام نوروز خبرداد و افزود : این افزایش قیمت از سوی وزارت راه وشهرسازی و سازمان حمل ونقل و راهداری کشور تعیین و از سوی تشکل های صنفی ابلاغ شده است .
مدیرکل حمل و نقل وپایانه های گیلان یادآور شد : برخی از شرکت های حمل ونقل در این ایام برای جلب مسافر بیشتر به کاهش نرخ بلیط های خود اقدام می کنند .
علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد اداره کل حمل ونقل و پایانه های گیلان خاطر نشان کرد : در 11 ماه سال جاری، شش میلیون و 700 هزارتن کالا توسط 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه حمل شده است .
وی همچنین از جابجایی بیش از پنج میلیون و 400 هزار مسافر توسط 654 هزار و 494 دستگاه وسیله نقلیه عمومی در 11 ماه سال جاری خبرداد .
مدیرکل حمل و نقل وپایانه های گیلان با اشاره به فعالیت های بخش حمل ونقل بین المللی استان گفت : گیلان سه مرز رسمی شامل مرز زمینی و آبی آستارا و مرزدریایی بندر انزلی را دارد و از استان های موثر در بخش حمل ونقل بین المللی است .
علیپور سهم مرز آستارا در صادرات را در 10 ماه سال جاری ، 11 درصد از 24 مرز کشور و سهم واردات این مرز را 16 درصد عنوان کرد .
وی همچنین از ترانزیت 149 هزار تن کالا با تناژ 322 هزار تن از دو مرز انزلی و آستارا در 11 ماه امسال خبرداد .
مدیر کل حمل ونقل و پایانه های گیلان با اشاره به فعالیت 10 مجتمع خدماتی - رفاهی در استان خاطر نشان کرد : 11 مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز در استان در حال احداث است .
علیپور با اشاره به احداث 15 دستگاه پل عابر پیاده با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت : ساخت این تعداد پل ، 12 میلیارد ریال صرفه جویی در اعتبارات دولتی را به همراه داشته است .
وی از شناسایی بیش از 30 نقطه دیگر برای جذب سرمایه گذار برای ساخت پل های عابر پیاده در محورهای برون شهری گیلان خبرداد .
مدیرکل حمل و نقل وپایانه های گیلان با اشاره به کاهش 19 درصدی تلفات جاده ای در سال جاری ، اجرای طرح ایمن سازی حاشیه راه ها که با اعتباری بالغ بر 490 میلیون ریال در 40 مدرسه در سال 91 و در سال جاری در 35 مدرسه با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال برگزار شد را از طرح های موثر در کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد .
علیپور طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه ها ، آموزش رانندگان بحش حمل و نقل جاده ای ، طرح ارتقای ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه ، طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی و ارتقای ایمنی عابران پیاده و موتورسواران را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی ذکر کرد .
وی همچنین از وجود 18 سایت نظارت تصویری ، 13 دوربین ثبت تخلف و وجود دو مرکز معاینه فنی در استان خبر داد .
به گفته مدیر کل حمل ونقل وپایانه های گیلان؛ 161 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، 111 شرکت حمل و نقل مسافر ، سه شرکت حمل ونقل بین المللی مسافر و یکصد نمایندگی شرکت حمل ونقل بین المللی کالا در گیلان فعال هستند .
علیپور تعداد ناوگان حمل ونقل برون شهری گیلان را 9 هزار و 485 دستگاه عنوان کرد و گفت :از این تعداد سه هزار و یکصد دستگاه در بخش حمل ونقل مسافر و شش هزار و 385 دستگاه در بخش حمل ونقل کالا فعال می باشند .ک/2
7292/695
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن