تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع ما يک دفاع مقدس بود/ ايثارگري خانواده ي شهدا همچنان بوي تازگي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۲۹ق.ظ)
دفاع ما يک دفاع مقدس بود/ ايثارگري خانواده ي شهدا همچنان بوي تازگي دارد رييس جمهوري ايران در مراسم تکريم خانواده هاي شاهد و ايثارگر با عنوان اينکه ايثارگري خانواده ي شهدا همچنان بوي تازگي دارد گفت: دفاع ما يک دفاع مقدس بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حسن روحاني ريسس جمهور جمهوري اسلامي ايران در روز بزرگداشت شهدا بيان کرد: روز شهيد يعني روز ايثار و فداکاري، مقاومت و ايستادگي در برابر تجاوز و يعني روز عزت و سربلندي کشور ايران که اين امر نه تنها براي يک خانواده بلکه براي يک ملت داراي ارزش است و اين روز بزرگ را بايد پاس داشت و قدردان ايثار گران، شهيدان، جانبازارن و خانواده‌ي آنها بود و ادامه دهنده‌ي مسير آنها، آرمان‌هاي آنها و دستيابي به هدف آنها باشيم.
حسن روحاني اظهار کرد: بخشي از تاريخ هر ملتي را به تعبيري جنگ ها، دلاوري ها و ايستادگي‌هاي ملت تشکيل مي‌دهد و حتي بخشي از هويت يک ملت مربوط به جهاد و مقاومت و ايستادگي آن ملت است به‌طوري که در مقاطعي از تاريخ اسطوره‌هايي براي دفاع نداشته‌اند و براي ارتقا بحث دفاعي خود اسطوره‌هايي را خلق کردند.
وي افزود: برخي از ملت‌ها نيازي به اسطوره‌هاي تخيلي ندارند به طوري که آنقدر اسطوره‌هاي واقعي دارند که هر يک از آنها مي‌تواند براي تاريخ امروز و فرداي ما سرمشق و درس‌آموز باشد.
رييس جمهور گفت: در تاريخ ايران و قرن‌هاي گذشته و حتي در صدو پنجاه سال اخير در مقاطع حساس شهيدان نقش بزرگي را در حرکت تاريخي و در پيروزي‌هاي بزرگ داشته‌اند.
روحاني تصريح کرد: با نگاه به تاريخ مي‌توان دريافت، قيام جنگل، قيام مشروطه و هر مقطعي در تاريخ نگارنده‌ي نقش شهيد و نقش ايثارگر است که اين امر بسيار پر رنگ جلوه داده شده است و با خون شهيدان رنگين گشته ضمن آنکه نهضت انقلاب نيز اوج گرفته با خون شهيدان است.
وي با تاکيد بر اينکه حرکت رنگين قيام انقلاب از مهر 1341 شروع شد و با پيروزي‌هاي مقطعي تا فروردين 42 که منجر به کشتار مدرسه‌ي فيضيه اتفاق افتاد نقطه ي اوج انقلاب اسلامي بود.
وي گفت: در هر مقطعي که نهضت ما اوج گرفت جايي بود که دلاوران ما به صحنه آمدند و آن اتفاق در دل تاريخ نهادينه شد به طوري که بعد از پيروزي انقلاب شهادت شهيداني چون، شهيد بهشتي، باهنر، مطهري و... نهال انقلاب را آبياري کردند.
وي تصريح کرد: دفاع مقدس در اين هشت سال با تمام مخاطره‌ها حال و هواي ديگري داشت که من شخصا کم و بيش در تمام اين حرکات حضور داشته‌ام اما با صحت اينکه در حاشيه بوده‌ام و در متن حضور نداشته‌ام.
روحاني با تاکيد بر اينکه حال و هواي هشت سال دفاع مقدس با هميشه متفاوت است گفت: در ابتداي جنگ تحميلي با توجه به اينکه ملت تازه انقلاب کرده بود و صدها مشکل پيش‌رو داشت هيچگاه قصد تجاوز به هيچ کشوري را نداشت اما به ناگاه مظلومانه مورد تجاوز گسترده‌ي دنيا قرار گرفت که نوک پيکان آن کشور عراق بود.
وي با يادآوري 31 شهريور ماه 1359 روز اول جنگ که با بمباران کشور ما توسط عراق شيپور تحميل شدن جنگ به ايران نواخته شد گفت: در آن زمان همان در تدارک لوازم التحرير براي فرزندان بودند ضمن اينکه عده‌اي آماده‌ي سفر حج و عده‌اي در تب‌وتاب دانشگاه و مقاطع تحصيلي مشغول بودند که اين اتفاق رخ داد و اين را بايد گفت که با توجه به اينکه جنگ و خونريزي در ماه حرام معصيت دارد شيپور جنگ در ماه حرام با نام ايران نواخته شد.
روحاني عنوان کرد: يک جنگ با مظلوميت تمام يک کشور انجام گرفت چراکه ايران در آن مقطع که پس از پيروزي انقلاب قرار داشت با دست‌هاي خالي تحميل جنگ را بر خود اقدامي غيرمنصفانه دانست به طوري که در دوران ابتداي جنگ ما نيروهاي مسلح آماده‌اي نداشتيم و دوران انقلاب بسياري از جوانان ما به درجه‌ي رفيع شهادت نايل آمده بودند.
روحاني با ايراد خاطراتي از آن دوران اظهار داشت: با توجه به اينکه تمام سلاح‌هاي ما ساخته‌ي غرب بود و در آن مقطع آموزش اين سلاح‌ها نيز قطع شده بود و قراردادهاي ما به صورت شبه لغو درآمده بود حاکي از اين بود که ما در اين برهه از زمان ملتي مظلوم با دست هاي خالي در مقابل دنياي تجهيزات سلاحي قرار داشتيم.
وي در ادامه افزود: در آن دوران با توجه به اينکه داشتن خمپاره‌ي شصت جز آرزوهاي ما بود و وقتي در آبان سال 1359 در يک زاغه‌ي مهمات در استان فارس خمپاره‌ي شصت کشف کرديم گويا دنيا را به ما داده بودند.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: اين ملت خيلي مظلوم بودند، اين ملت و رزمندگان مظلومانه جنگيدند و نقطه‌ي اوج اين ملت روحيه ي شهادت بود علي‌الخصوص که اين موضوع با گوشت، پوست و استخوان مردم اجين شده بود.
وي خطاب به خانواده هاي شهدا گفت: ما در برابر ايثار شما سر تعظيم فرود مي‌آوريم و اميدواريم مورد شفاعت شهيدان اين مرز و بوم قرار بگيريم.
روحاني با تاکيد بر اينکه وحدت، ايمان و اطاعت در برابر رهبري نقطه‌ي اتصال اين ملت در برابر جنگ تحميلي بود گفت: اعتقاد مردم به امام و از همه مهمتر به نصرت الهي و ولايتمداري مردم توانست قوت قلبي باشد تا اين جنگ را پيروز شويم و اين اتصال به خدا، اگر وجود داشته باشد دنيا در مقابل ما هيچ است.
وي تاکيد کرد: شهيد تعلق به هيچ حزبي ندارد و شهيد و خانواده ي آنها متعلق به کل ايران هستند چراکه شهيد جزوي از ملت است و با خون خود نهال انقلاب را آبياري کرده و الآن شاهد به ثمر نشستن اين نهال هستيم و اين باعث افتخار ماست.
روحاني خطاب به مردم گفت: شما برويد به خانواده هاي شهدا ديدار داشته باشيد و ببينيد چه عطري در آنجا پيچيده است و ببينيد اين خانواده ها چه روحيه ي بلندي دارند به طوري که همچنان ايثار در وجودشان متصاعد است.
وي در ديدار با خانواده هاي شهدا به يک اتفاق اشاره کرد و گفت: روحيه ي جانبازان و ايثارگران ما انقدر بالا است که در يک ديدار جانبازي که دست، پا و چشم تقديم انقلاب کرده گفت رييس جمهور شما به ما توجه نداشته باش مردم به فکر ما هستند، شما به فکر معلولاني باش که کسي را در اين جامعه ندارند و اين نشان از روحيه ي بالاي ايثارگري اين جانباز است.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم ما نياز به روحيه ي بالاي ايثارگري داريم اگر مي خواهيم از پيچ ها عبور کنيم و روح شهداي ما شادتر باشد و از همه بالاتر رضاي خدا را داشته باشيم بايد ايثار و فداکاري را سرلوحه ي کار خود قرار دهيم و از منافع خود براي آرمان هاي بزرگتر بگذريم که اين کار خود مقدس است.
روحاني تاکيد کرد: ما بدخواه در دنيا زياد داريم و مهمتر از آن توطيه گر ميان خود نيز هم زياد داريم و اين مستلزم همدلي، يکپارچگي و وحدت رويه ي ملت ايران است چرا که هيچگاه پيروزي سلاح بر سلاح انجام نمي شود و مهمتر پيروزي بر جنگ است.
وي ادامه داد: ما اگر قدرت و يکپارچگي داشته باشيم بر جنگ فايق مي آييم چراکه اگر بدخواهان ما ببينند ما يکپارچه ايم غلبه ي ما بر آنها آشکار و مبرهن است و اين امر يک اراده است و اين اراده در خانواده‌هاي شهدا کاملا محسوس است.
روحاني نکته ي آخر را اين طور بيان کرد: اگر روزي دشمن فکر مي کرد ايران يک کشوري است که ضعيف شده و فکر مي کرد مي تواند به ما حلمه کند و نظام را از بين ببرد روشن است که اين قدرت را ندارد و جمهوري اسلامي يکي از قوي ترين و مقتدرترين کشورها در دنياست.
وي در ادامه اظهار داشت: نه تنها ايران کشوري است مقتدر بلکه حضور ايران امروز يادآور صلح و ثبات در منطقه است چراکه اين امر برگرفته از خون شهداست.
روحاني افزود: دولت وظيفه ي خود مي داند که نسبت به خانواه هاي ايثارگران هر آنچه در توان دارد نثار خانوده هاي شهدا کند ضمن اينکه ما در 6 ماهه در حد توان قدم برداشتيم تا وظيفه ي خود را در جهت تکريم خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزادگان به نحو احسن انجام دهيم و اين امر به حول و قوه‌ي الهي در سال آينده نيز تکرار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن