تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803944746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث پل عابر پیاده در میدان آزادی سنندج یک راهکار یا یک معضل جدید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واکنش های فیسبوکی به یک طرح عمران شهری در سنندج احداث پل عابر پیاده در میدان آزادی سنندج یک راهکار یا یک معضل جدید سنندج - ایرنا- شهرداری سنندج هم اکنون طرح احداث پلی در میدان آزادی این شهر را در دست اجرا دارد که نه تنها خود با آن مخالف است!!! بلکه شهروندان نیز واکنش های مختلفی در شبکه های اجتماعی در این زمنیه از خود نشان داده اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج هم اعلام کرده است که اعضای فعلی شورا و شهردار سنندج با احداث این پل مخالف هستند اما با وجود این مخالفت ها، به دلیل تصویب اجرای این پل در شورای ترافیک شهرستان سنندج و حتی شورای ترافیک استان، نمی توانند جلو احداث آن را بگیرند.
یکی از شهروندان در ارتباط با احداث این پل نوشته، این روزها شاهد یکی از بدترین و غیر اصولی ترین اقدامات شهرداری در چند سال گذشته بودیم و واقعا سر این موضوع باید تسلیت گفت به مردم شهری که با وجود سرانه بسیار پایین فضای سبز شهری، شهرداری محترم بخاطر اجرای پل روگذری که بدون مطالعه مشغول انجام آن هستند اقدام به قطع درختانی می کند که سالهاست در اطراف این میدان کاشته شده و هیچ نگرانی هم بابت این موضوع ندارند.
در ادامه اظهار نظر این شهروند آمده است: بارها این قضیه از طرف دوستان گفته شده که اجرای این پل غیر اصولی و فقط یک مسکن مقطعی است آنهم اگر کامل اجرا شود و پله های برقی آن به کار بیافتد که شهردار گرامی نوید عدم اجرای پله های برقی این طرح را می دهد.
این شهروند همچنین گفته این درختان چه گناهی کردند که باید قربانی بی فکری انسان ها بشوند درختان تنومندی که وقتی تنه بریده آنها را مشاهده کردم بسیار متاثر و متاسف گشته برای این اقدام غیر انسانی و فقط می توانم بگویم من شرمنده میدان آزادی، صبر کن بلکه درست شود.
این شهروند سنندجی در این اظهار نظر خود آورده است: این عمل تنها بخاطر قطع درختان، نازیبا نیست بلکه سنندج با کمبود فضای سبز روبرو گشته که از صدقه سر کمیسیون ماده پنج، تمام فضاهای سبز تبدیل به مسکونی شدند و هر روز ریه های تنفسی این شهر بینوا را مسدودتر می کنند.
این شهروند همچنین در اظهار نظر خود آورده است: بنده قصد زیر سوال بردن شهرداری را ندارم و فقط از سر وظیفه این مطلب را نگاشتم جنابان شورای شهر که با رای این مردم در آن جایگاه قرار دارید اگر شخصی بیاید و لوله اگزوز ماشینش را در داخل خانه شما بگیرد شما چکار می کنید غیر از این هست که جلوشو می گیرید حالا با منطق یا با زور این کار را می کنید، امروز هم شهرداری که زیر نظر کمیسیون ها و نظرات شما کار می کند چرا اجازه می دهید راه تنفس این شهر که همان فضای سبز شهری است را مسدود کنند.
این شهروند در پایان گفته است: فضای سبز ریه های هر شهری هست که با از بین بردن این ریه ها نتیجه بلافصل آن به خود ما بر می گردد لطفا تجدید نظری در رویه کار شهرداری بفرمایید.
یکی دیگر از شهروندان در این باره نوشته است: از طریق این صفحه از مهندسین ساختمان درخواست می کنم هویت گردانندگان این پل رو مشخص کنند تا مشخص شود چه کسانی مدافع این طرح هستند.
وی در ادامه نوشته است: بحران ترافیک سنندج با کم کاری گذشتگان در رابطه با ارایه طرح جامع باعث شده که این طرح حتی در حد نوش داروی بعد از مرگ هم نباشد.
این شهروند سنندجی پیشنهاد کرده تا در صورت امکان، شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری سازمان نظام مهندسی ضمن برگزاری همایشی از موافقان و مخالفان دعوت کند تا ضمن ارایه نظرات کارشناسی برای شهروندان محترم سنندج هم شفاف سازی شود.
وی در پایان اظهار نظر خود گفته است: خیلی راحت با هزینه کردن مبالغ کمتر از این، در راستای شورای آموزش محور، میشه گره ترافیک میدان آزادی را حل کرد.
و اما سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج نیز در پی این اظهارات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک مطالبی را با عنوان توضیحاتی چند در مورد ساخت پل عابر میدان آزادی سنندج نوشته است.
سید غریب سجادی در این مطلب آورده است: ساخت پل عابر میدان آزادی سنندج متاسفانه به مراحل پایانی خود نزدیک می شود، شیوه تصمیم گیری در مورد اجرا و یا عدم اجرای این پل و دخالت دستگاه های مختلف مدیریتی درباره آن نشان از آشفتگی و بی نظمی مدیریت شهری در ایران است امری که واکاوی آن نیاز به فرصت دیگری دارد اما آنچه که نیاز به بیان دارد این است که به حق ساخت این پل اعتراضات رسمی و غیر رسمی مردم فهیم سنندج را به دنبال داشته است، اعتراضی که جدا از نقدهای فنی و کارشناسی که در بطن آن نهفته است بیشتر نشات گرفته از احساس مسولیتی است که مردم نسبت به یکی از نمادهای هویتی شهر سنندج یعنی مجسمه میدان آزادی و قطع درختان اطراف این میدان دارند.
سجادی در ادامه اظهارات خود همچنین گفته است: از آنجا که به شیوه های مختلف اعضای شورای شهر مورد پرسش و بازخواست شهروندان قرار گرفته اند به عنوان سخنگوی شورا وظیفه خود می دانم تا برای روشن شدن موضوع مطالبی بیان بکنم، هر چند امید چندانی به توقف این پروژه نمی رود و توضیحات اینجانب همچون نوش دارو بعد از مرگ سهراب می ماند.
وی در ادامه گفته است: البته باید خاطر نشان کرد آنچه که در ادامه می آید به خاطر شانه خالی کردن از زیر بار مسولیت نیست اما حداقل می تواند روشن کننده بسیاری از ابهامات برای شهروندان عزیز باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه گفته است: قاعدتا اولین سنگ بنای هر پروژه ای شکل گیری بنیان ها فکری اولیه آن است و این پل نیز از این قاعده مستثنی نیست، بر خلاف تصور، تفکر احداث پل در این میدان به دوران شهرداری آقای فریدون پور رضایی برمی گردد، اما پیشنهاد، تصویب اجرا و تامین اعتبار پل مذکور در زمان آقای حسام شریعتی شهردار سابق صورت گرفته است.
سجادی گفته است: تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری صورت گرفته و اعتبار برآورد شده 750 میلیون تومان بوده و از طریق مناقصه در سه بخش ابنیه، ساخت عرشه پل و پل مکانیزه به پیمانکار واگذار شده است، همچنین مشاور پروژه مذکور شرکت فن و تدبیر تاو تعیین شده که تمامی این مراحل در زمان آقای حسام شریعتی شهردار سابق صورت گرفته و با طرف های مشخص شده قرارداد بسته شده است.
وی گفته است جدا از پیشنهاد آقای شریعتی، شورای ترافیک شهرستان سنندج و شورای ترافیک استان کردستان هم شهرداری را مکلف به اجرای پروژه مذکور نموده است.
وی اظهار کرده بنا به گفته شادمان، شهردار فعلی سنندج، در مورخ 17 اسفند امسال، معاون عمرانی استاندار کردستان دستور اکید به اجرا و اتمام هر چه زودتر پروژه مذکور داده اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر سنندج همچنین آورده است: در طول چند ماه گذشته بنا به رسالت خود در شورای شهر به همراه سایر اعضای شورای شهر پیگیر این خواسته مردم بوده و تمام سعی خود را برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر و توقف کامل پروژه انجام داده ایم اما متاسفانه پیگیری ها و مخالفت های انجام شده هیچ تاثیری در روند اجرایی ساخت پل میدان آزادی نداشته است و با وجود مخالفت شهردار، متاسفانه مراجع بالادستی اصرار بر اتمام هر چه سریعتر آن دارند.
سجادی اظهار امیدواری کرده است؛ بانیان، طراحان و کسانی که در زمان مدیریتشان خود را مبرا از هرگونه مشورت پذیری در مورد تعریف پروژه های شهری می دانستند خود را مکلف به ارائه توضیحات فنی و علمی در خصوص این پروژه ها مخصوصا پل میدان آزادی سنندج بدانند.
استاندار کردستان هم که گویا در برابر عمل انجام شده قرار گرفته است در بازدید از این طرح تاکید کرده که پل مکانیزه عابر پیاده میدان آزادی به صورت موقت نصب شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سنندج، عبدالمحمد زاهدی به همراه معاون امور عمرانی خود، شهردار و معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج از روند احداث پل مکانیزه میدان آزادی بازدید کرده است.
استاندار کردستان در جریان این بازدید گفته است: به علت مشکلات ترافیکی شدید در هسته مرکزی سنندج و همچنین وجود مشکلات فراوان در تردد شهروندان، بهتر است این پل به صورت موقت نصب گردد.
عبدالمحمد زاهدی برای رفع مشکلات ترافیکی سنندج به کارهای اساسی و زیربنایی معتقد است و گفته است: در راستای کاهش ترافیک، باید مطالعات لازم برای احداث زیرگذر در میدان آزادی در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد.
شهردار سنندج هم در خصوص مشخصات این پل گفت: این پل 91 متر طول و دو متر عرض دارد و دارای شش دستگاه پله برقی به صورت ورود و خروج است.
مهندس کامیاب شادمان افزود: این پل بصورتی طراحی شده است که می توان در صورت نیاز پس از نصب جمع آوری شده و در محل های دیگر نصب گردد.
وی هزینه احداث این پل را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود با نصب این پل تردد شهروندان به سهولت صورت گرفته و مشکلات ترافیکی در این میدان تا حدودی رفع گردد.ک/4
7346/533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن