تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراهای اسلامی تبلور مسوولیت اجتماعی مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شوراهای اسلامی تبلور مسوولیت اجتماعی مردم است زنجان - ایرنا - عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: شوراهای اسلامی تبلور مسوولیت اجتماعی مردم است که به شکل قانونمند و با اتکا به آرا مردم عمل می کنند.


مریم گنجی روزر دوشنبه بااشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهر ابراز کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان عنصر سیاستگزار، تصمیم گیر و با اندکی تسامح قانونگذار مدیریت در سطح محلی است بنابراین باید از جامعیت و فراگیری برخوردار باشد تا بتواند وظایف سیاستگزاری و نظارتی خود را نسبت به همه امور شهر ایفا کند.
وی با بیان اینکه قانون جمهوری اسلامی ایران و مکتب اسلام بر اداره امور با اتکا به آرا مردم و مشورت تاکید دارند افزود: نحوه شکل گیری و حدود اختیارات شورای اسلامی را قانون اساسی معین می کند.
این عضو شورای شهر ابهر خاطرنشان کرد: سه محور عدالت، عمران و سرور شادمانی شعار اصلی شورای شهر ابهر است.
گنجی درخصوص عملکرد شورای اسلامی شهر ابهر طی ماه های گذشته گفت: شورای چهارم از 12 شهریور تا 12 اسفند امسال 58 جلسه با 133 مصوبه داشته است.
وی بررسی بودجه سال آتی شهرداری و انتخاب شهرداری مجرب و کارآمد را مهم ترین اقدامات شورای شهر ابهر برشمرد و اظهار کرد: با روی کار آمدن شهردار جدید شورا و شهرداری جلسات مشترک متعددی با نخبگان و صاحبنظران شهر برای بهره مندی از پیشنهادات آن ها در جهت توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر داشته است.
عضو شورای اسلامی استان زنجان کمبود منابع مالی شوراها رااز مهمترین دغدغه های پیش روی فعالیت این نهادهای محلی خواند و گفت: تدوین خط مشی ها، برنامه و پیش بینی راهکارهایی که می تواند به تقویت ساختار مالی و استقلال درآمدی شوراها کمک کند ضروری است.
گنجی خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی به جایگاه خطیر شورای اسلامی شهر، عدم توجه به آموزش و پژوهش و افزایش سطح آگاهی و اطلاعات اعضای شورا از دیگر چالش های پیش روی فعالیت شوراهاست.
وی در خصوص نقش بانوان در توسعه و آبادانی شهر ابراز کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند ، 60 درصد آن ها بالای 19 سال و فقط 14 درصد آنان شاغل هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر ابهرگفت: با توجه به اینکه بیشتر بانوان خانه دار هستند و تاثیرگذاری بیشتری در تربیت و شکل دهی افکار فرزندان جامعه دارند نیاز به ارتقا سطح آگاهی و سلامت بانوان نیازی ضروری و انکار ناپذیر است.
گنجی باتاکید بر لزوم احداث فضاهای فرهنگی تفریحی مناسب برای بانوان یادآور شد: شورای شهر و شهرداری ابهر نیز احداث پارک بانوان را برای بهره مندی بیشتر این قشر از جامعه در برنامه کاری خود قرار داده است.
596/522
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن