تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه بهداشت شهرستان دماوند مجهز به مدیر پزشکی اجتماعی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شبکه بهداشت شهرستان دماوند مجهز به مدیر پزشکی اجتماعی شد دماوند - ایرنا - مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برای نخستین بار به متخصص پزشکی اجتماعی سپرده شد.


مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا به تشریح این رشته جدید پزشکی پرداخت و گفت: پزشک اجتماعی از تخصص هایی است درسال های اخیر راه اندازی شده و دید جامعه نگر در مسایل بهداشتی - درمانی و مشکلات اجتماعی دارد.
دکتر سید احسان بلادیان بهبهان در این گفت وگو که همراه با استقبال و برخوردی شایسته یک پزشک اجتماعی بود، افزود: پزشکی اجتماعی تخصصی در پزشکی است که به درک تاثیر وضعیت های اجتماعی و اقتصادی بر سلامت، بیماری و عملکرد پزشکی و همچنین بهبود شرایط منجر به جامعه سالم می پردازد.
وی که فرزند شهید و از نوجوانان مبارز جبهه حق بوده است، گفت: این رشته پزشکی مانند جراحی یا داخلی نیست که یک مریض را ویزیت کند و تشخیص دهد که بیمار مبتلا به چه نوع بیماری است و آن را درمان کند، بلکه به بررسی معضلات عمده بهداشتی درمانی منطقه پرداخته و برای حل ریشه ای آن تلاش می کند.
دکتر بلادیان در توضیح بیشتر گفت: در منطقه پس از نیازسنجی و آگاهی از مشکلات راهکارهایی برای آن در نظر گرفته می شود و افراد، تیم ها و اقدامات مورد نیاز برنامه ریزی می شود.
وی زمینه سازی برای پژوهش موضوعات مورد نظر در سطح منطقه را از دیگر ضرورت های این رشته عنوان کرد و افزود: ایجاد بسترهای لازم برای اینکه دریابیم چه نوعی بیماری وجود دارد، کمک می کند که پژوهشگر و تحقیقات را قبل از همه گیر شدن (اپیدمی) بیماری، در مسیر درست آن هدایت کنیم.
دکتر بلادیان از اقدامات این مرکز برای جلوگیری از سرایت بیماری در منطقه رودهن در ماجرای آلودگی آب پردیس به عنوان نمونه فعالیت ها خبر داد.
وی افزود: پزشک اجتماعی از قدیم بوده ولی آنان یاد می گرفتند که چگونه مقاله علمی بنویسند ولی اینک فعالیت پزشک اجتماعی وسیع شده و بیمارستان ها را به بیمارستان سلامت ارتقا می دهند.
دکتر بلادیان گفت: در این رشته بیمارستان های سلامت فعالیت هایی را انجام می دهند که افراد بیمار نشوند و توصیه هایی که از بروز و گستره بیماری جلوگیری می کند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: کل خدمات درمانی و بهداشتی به اندازه 35 درصد در سلامت جامعه موثر است، در حالی که مسایل اجتماعی، فرهنگی، محیطی (به غیر از ژنتیک) نزدیک به 60 درصد نقش دارند و رشته تخصصی پزشکی اجتماعی و پیشگیری از بیماری ها علاوه بر نقش موثر در 25 درصد اول، در 60 درصد دیگر مهم ترین نقش را ایفا می کند.
دکتر سید احسان بلادیان بهبهان، متولد 1347 و دارای مدرک تحصیلی تخصص پزشک اجتماعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدرک mph از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- گرایش مدیریت سیستم های بهداشت - و دکتری عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران با 17 سال سابقه فعالیت در بخش های مختلف بیمارستانی و ستادی در بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی است.
وی تاکنون تالیفات و مقالات بسیاری در زمینه های درمانی کودکان، وضعیت جسمی و روحی دانشجویان ، کیفیت زندگی آنان، استاندار سن استخوانی گروه های سنی نوجوانان و جوانان، بررسی شیوع لیشمانیوز جلدی در مناطق خاص و ... داشته است.
دکتر بلادیان همچنین دوره های آموزشی و همایش های متعددی را با موضوعات مورد نیاز کشور برگزار کرده است.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن