تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات اجرایی جنگل کاری شریف آباد پاکدشت آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات اجرایی جنگل کاری شریف آباد پاکدشت آغاز شد ورامین- ایرنا- همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ، عملیات اجرایی پروژه جنگل 174 هکتاری شهدای شریف آباد پاکدشت آغاز شد.


به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز یکشنبه در شهر شریف آباد برگزار شد ، مسوولین استانی ، شهرستانی و دانش آموزان شهر شریف آباد در اراضی این جنگل اقدام به غرس درخت کردند .
رئیس شورای اسلامی شهر شریف آباد در این مراسم گفت : فاز نخست عملیات احداث جنگل شریف آباد در زمینی به وسعت 143 هکتار انجام شده که نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در افزایش سرانه فضای سبز و گاهش آلودگی هوا بر عهده داشته است .
شاهپور بوربور افزود: هم اکنون 174 هکتار از اراضی جنگل شهدای شریف آباد آماده کشت درخت شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته طی هفته منابع طبیعی در 10 هکتار از این اراضی بیش از 4 هزار اصله نهال گاشنه می شود.
وی افزود : مهمترین امر در کاشت درخت ، حفظ و نگهداری و تأمین آب مورد نیاز درختان این منطقه است که با توجه به کمبودهای موجوددر منطقه ، انتقال آب به درختان این جنگل سالانه به 600 میلیون ریال اعتبار نیاز داردکه این مر نیازمند حمایت مسوولین استانی و ملی دارد .
وی از انتقال آب از رودخانه جاجرود و ارائه مجوز حفر چاه عمیق به عنوان دو راهکار تأمین آب مورد نیاز درختان این منطقه یاد کرد.
وی تصریح کرد : یکی از مهمترین راه های تأمین آب مورد نیاز درختان این جنگل ، استفاده از شیوه های نوین آبیاری است که با بررسی های صورت گرفته ، در صورت تأمین اعتبار 8 میلیارد ریالی می توان طرح آبیاری قطره ای را در این منطقه اجرا کرد .
وی افزود : در صورت تأمین آب مورد نیاز می توان سطح جنگل شهدای شریف آباد را تا 500 هکتار افزایش داد .
بوربور گفت : شهر شریف آباد به دلیل همجواری با چهار شهرک صنعتی مهم استان تهران و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی شرق کشور ، متأثر از آلودگی های ایجاد شده از صنایع و خودروهای عبوری است که یقینا با افزایش سطح فضای سبز می توان از میزان این آلاینده ها کاست .
وی تصریح کرد : شهر شریف آباد با دارا بودن سرانه 115 متر مربعی فضای سبز ، پس از فشم که به صورت طبیعی از فضای سبز و درخت برخوردار می باشد ، رتبه دوم استان تهران را به خود اختصاص داده که در صورت توجه مسوولین این رتبه می تواند با کاشت درختان بیشتر در جنگل شهدای شریف آباد ارتقاء یابد .
رئیس شورای اسلامی شهر شریف آباد از مسوولین خواست تا با حمایت از مدیریت شهری و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز ، زمینه توسعه فضای سبز این منطقه را فراهم کنند.
تهرام564/7254
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن