تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805616248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب ماندگی سواحل جنوبی کشورباید برطرف شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عقب ماندگی سواحل جنوبی کشورباید برطرف شود بوشهر- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با وجود نعمت دریا و اهمیت سواحل جنوبی این سواحل دچار عقب ماندگی هایی است که باید برطرف شود.


به گزارش ایرنا محمد سعید نژاد ، روز یکشنبه در نخستین همایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی درگذر تاریخ در بوشهر افزود: این درحالی است که سواحل شمالی کشور نسبت به جنوب از توسعه خوبی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: با وجود همه نعمت های موجود لیکن توسعه کشور تاکنون بر مبنای توسعه ساحلی نبوده و این مناطق از محرومیت بیشتری برخوردار هستند.
سعید نژاد اضافه کرد: با توجه به امکانات بالقوه ای که در مناطق ساحلی کشور وجود دارد ، رویکرد سیاست های کشور باید در مسیر توسعه سواحل تغییر کند.
وی بیان داشت: امروز سواحل کشورهای دنیا پررونق ترین و توسعه یافته ترین مناطق به شمار می روند و جمهوری اسلامی هم باید دراین مسیر گام بردارد.
سعید نژاد اظهار کرد: با توجه به پس کرانه های سواحل جمهوری اسلامی خدمات موجود در این سواحل منحصر به ایران نیست بلکه خدمات این سواحل به دیگرکشورهای منطقه نیز می رسد.
وی بیان کرد: امروز توسعه زیرساخت ها حل و فصل مشکلات مدیریتی و نرم افزاری در امور ترانزیت کالا درکشور نیازمند همت ملی و تلاش همگانی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با وجود امکانات دریایی گسترده موجود در کشور اما در عمل کالا به جای این که از مبادی ورودی وارد شود از راه کشورهای رقیب وارد می شود و این باعث ایجاد هزینه و از بین رفتن حق مردم است.
وی با تاکید بر توسعه دریایی بیان کرد: موضوع دریا و توسعه دریامحور از طریق آموزش، فرهنگ و رسانه ها باید به یک امر فرهنگی تبدیل شود.
سعید نژاد افزود: قدمی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با برگزاری این همایش در زمینه فرهنگ سازی و ارتباط با افکار عمومی برای بیان اهمیت دریا و دریانوردی برداشته بسیار مهم و ارزشمند است.
وی گفت: بندر بوشهر در یک فرایند طبیعی تاریخی به لحاظ پوشش جمعیتی، دسترسی به آب های آزاد، کشورهای اطراف و امنیت یکی از بنادر مهم کشور است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اظهار کرد: برای توسعه بندر جدید بوشهر بهتر است از امکانات موجود بهتر بهره مند شویم.
وی مهمترین مشکل بندر بوشهر را پس کرانه دانست و گفت: فضای کم این بندر و محاصره بندر به سبب توسعه امکانات شهری یکی از عوامل مهم توسعه نیافتگی و محرومیت بندر بوشهر است.
سعید نژاد افزود: ظرفیت کنونی بندر بوشهر هفت میلیون تن کالا در سال است و هدف نهایی در این بندر رسیدن به ظرفیت 30 میلیون تنی در سال است.
وی اضافه کرد:سرمایه گذار بخش خصوصی در بخش فعالیت های بندری وجود دارد و باید ما به عنوان دولت با برطرف کردن مشکلات زمینه حضور سرمایه گذار بخش خصوصی را در این بخش فراهم کنیم.
سعیدنژاد گفت:وجود توریست در گردشگری دریایی یکی از مواردی است که می تواند مردم را با دریا آشنا و زمینه اشتغال را نیز فراهم کند.
وی ادامه داد:توسعه سواحل تنها مربوط به یک سازمان نیست و محدودیت کار باعث ضرر و زیان می شود.
سعید نژاد ادامه داد:فعالیت همه سازمان در بخش دریا و دریانوردی باید به عنوان یک راهبرد تلقی شود.
استاندار بوشهر هم در این همایش گفت: با توجه به پیشینه درخشان این استان درحوزه دریانوردی و قابلیت های موجود در این حوزه، تاکید ما توسعه دریا محور این استان است.
مصطفی سالاری افزود: متصل نبودن بوشهر به راه آهن موجب شده است این استان از جایگاه اصلی خود در عرصه دریانوردی برخوردار نباشد و از این رو در پی احیای جایگاه این استان بر محور حمل و نقل دریایی هستیم.
وی اظهار کرد: هم اینک اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی در دست اجراست و امیدواریم با حمایت دولت در کوتاه ترین زمان این امر محقق شود.
سالاری ادامه داد: با توجه به تجربه استان بوشهر در بخش تجارت، دریا و دریانوردی، با فراهم شدن زیرساخت ها شاهد جهش چشمگیر این استان در این عرصه خواهیم بود.
استاندار بوشهر اظهار کرد: بوشهر نمی تواند خودش را از دریا، بازرگانی خارجی و حمل و نقل دریایی جدا کند و این موارد مهم را تا رسیدن این استان به جایگاه واقعی خود در این عرصه پیگیری می کنیم.
وی با بیان این که بوشهر می تواند مبدا ترانزیت باشد اضافه کرد: با احداث راه آهن و ایجاد دالان جنوب به شمال کمترین فاصله را نسبت به سایر بنادر به مرکز خواهیم داشت.
سالاری گفت: قابلیت های بوشهر درکنار خلیج فارس ، محدود به دریانوردی نیست و این استان در حوزه آبزی پروری پیشگام بوده و هست و لازم است با پیگیری همه دستگاه های اجرایی وضعیت موجود در این زمینه را بهبود ببخشیم.
وی با بیان این که هنوز از ظرفیت های استان بوشهر به خوبی استفاده نکرده ایم افزود: بوشهر مفتخر است که میزبان نیروی دریایی است، دریادلانی که رسالت خطیر دفاع از مرزهای کشور در این منطقه را برعهده دارند.
استاندار بوشهر گفت: بوشهر می خواهد با حمایت همه سازمان ها و با استفاده از ظرفیت خدادادی خلیج فارس تجربه جدیدی در عرصه های تجارت، صیادی و گردشگری داشته باشد.ک/2
629/539 /679
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن