تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802717555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار 1375 گروه راهداري نوروزي/پيش بيني حدود 15هزار پرواز داخلي و خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزير راه و شهرسازي:
استقرار 1375 گروه راهداري نوروزي/پيش بيني حدود 15هزار پرواز داخلي و خارجي
وزير راه وشهرسازي از آمادگي براي سفرهاي نوروزي 1393 از استقرار 1375 گروه راهداري نوروزي و آمادگي 207000 راننده و كمك راننده خبر داد و اعلام كرد: پيگيري هاي لازم در خصوص تأمين شناور مسافري ايمن و استاندارد، ‌افزايش 30 درصدي فروش اينترنتي بليت قطار نسبت به سال گذشته و پيش بيني حدود 15هزار پرواز داخلي و خارجي صورت گرفته است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عباس آخوندي كه امروز از پايانه‌هاي مسافري جنوب و غرب تهران بازيد مي كرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقرار 1375 اكيپ زمستاني و نوروزي در بيش از 210 هزار كيلومتر از راه‌هاي سراسر كشور، استقرار 12506 نفر راهدار با 7659 دستگاه ماشين آلات و ايمن سازي جاده‌ها از طريق نصب علايم و اتمام عمليات راهداري تا 20 اسفند 1392 و آمادگي دستگاه هاي فوق مدرن برف خور به تعداد 88 دستگاه از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازي در حوزه راهداري و حمل ونقل جاده‌اي است.

وي گفت: 649 باب راهدارخانه براي اسكان مسافران نوروزي در شرايط غير عادي جوي و كولاك و ... كه امكان ادامه سفر وجود نداشته باشد، آماده سازي شده است و تعداد 1656 دستگاه ماشين آلات راهداري مجهز به سيستم موقعيت ياب GPS شده اند كه در طول ايام نوروز تحت عنوان گشت راهداري در خدمت هموطنان خواهند بود.

آخوندي افزود: امسال با توجه به بارشهاي شديد برف به ويژه در استانهاي شمالي كشور به مقدار لازم مخلوط شن و نمك خريداري شده و انبارهاي شن و نمك راهدارخانه ذخيره شده است.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: آماده سازي پايانه هاي مرزي جاده اي جهت تردد مسافران خارجي نوروزي، آمادگي كامل و تجهيز مراكز پيش فروش بليت در سطح كشور، بكارگيري حدود 19500 دستگاه اتوبوس (غالبا از نوع ويژه و VIP مي باشند)، 35900 دستگاه ميني بوس و 35800 دستگاه سواري كرايه در طرح نوروزي امسال از ديگر اقدامات در دست انجام وزارت راه وشهرسازي است.

وي ادامه داد: همچنين از ديگر اقدامات وزارت راه و شهرسازي در حوزه راهداري و حمل ونقل جاده‌اي شناسايي ايام و مسيرهاي داراي بيشترين تقاضاي سفر توسط ادارات كل استاني با توجه به تجارب سال گذشته و وضعيت تعطيلات سالجاري و برنامه ريزي به منظور بهره گيري از حداكثر توان ناوگان موجود و افزايش كنترل نامحسوس از ناوگان حمل ونقل عمومي مسافري است.
 
ايمني شناور‌ها، مسيرهاي تردد و پايانه هاي مسافري
 
وزير راه وشهرسازي گفت: سازمان بنادر و دريانوردي در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در سفرهاي نوروزي برنامه‌هاي خود را در سه محور ايمني شناور‌ها، مسيرهاي تردد و پايانه هاي مسافري مدنظر قرار داده است.

وي بيان داشت: در بخش ايمني شناورها پيگيري هاي لازم در خصوص تأمين شناور مسافري ايمن و استاندارد با توجه به ظرفيت پيش بيني شده مسافر، آماده سازي و پخش فيلم آموزشي رعايت نكات ايمني شناورهاي مسافري به منظور افزايش آگاهي مسافران در سطح شبكه استاني و در صورت نياز از طريق شبكه ملي، الزام همه شناورها به رعايت سرعت مطمئنه و تأكيد بر نظارت بنادر و عدم استقرار مسافر در خودروهاي حمل شده توسط شناور (لندينگ كرافت) و حصول اطمينان از بر تن كردن جليقه نجات توسط مسافران مستقر بر روي شناور صورت گرفته است.

آخوندي تصريح كرد: از ديگر اقدامات وزارت راه وشهرسازي در بخش ايمني شناورها انعقاد تفاهم نامه با تعاوني هاي مسافري، عدم استفاده از شناورهاي نظامي براي حمل و نقل مسافر، اجراي دستورالعمل مرتبط به لندينگ كرافت ها و برگزاري دوره آموزشي براي پرسنل ذيربط در شناورها و آماده بكارگيري مؤسسه هاي رده بندي براي هرگونه همكاري و بازرسي مورد نياز شناورهاي مسافري بوده است.

وي گفت: در بخش ايمني مسيرهاي تردد، شناورهاي مغروق در محل شناسايي، پاكسازي و يا علامتگذاري شده‌اند و اخطاريه هاي دريانوردي به موقع در اين خصوص به اطلاع دريانوردان رسانيده مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي ابراز داشت: همچنين تردد در شب تحت هيچ شرايطي به استثناء ترددهاي خروجي از جزيره قشم كه بايد با هماهنگي كامل مقامات بندري صورت پذيرد؛ مجاز نمي باشد. اين موضوع به اطلاع مسئولان استاني مبني بر عدم مسئوليت سازمان بنادر و دريانوردي در صورت تردد غيرمجاز در شب توسط ادارات كل بنادر اعلام شده است.

وي افزود: با توجه به شرايط محلي از هرگونه تردد شناورها در شرايط آب و هوايي نامساعد جلوگيري به عمل خواهند آورد و انتشار اخطاريه هاي دريانوردي (weather warning) در فواصل زماني منظم و استفاده از همه ابزارهاي اطلاع رساني از جمله پيامك در شرايط آب و هوايي خاص پيش بيني شده است.

آخوندي گفت: استفاده از vts و als به عنوان يك ابزار مؤثر پايش شناور و هماهنگي كامل بين ايستگاه هاي برج كنترل در سطح استان به منظور نظارت بر تردد شناورهاي مسافري، تعيين محدوده تردد براي قايق هاي تفريحي و جت اسكي و اجراي اين طرح براي همه بنادر و نظارت بر اجراي دقيق آن و توجه ويژه به مسيرهاي جديد جابه‌جايي مسافر (لاوان – مقام، شيب دراز- هنگام، جنگل هاي حرا، سيربك – هرمز، نخيلو – دير ...) و ضرورت نظارت و كنترل بر شناورهاي فعال در اين مناطق در سفرهاي دريايي در ايام نوروزي مدنظر قرار دارد.

وي تصريح كرد: سفرهاي دريايي (سفرهاي دريايي، سفرهاي تفريحي و گردشگري) به طور متوسط ساليانه از رشد 20 درصدي برخوردار بوده است و پيش بيني مي شود در نوروز 93 (بازه زماني 25/12/92 تا 15/1/93) بيش از 5/6 ميليون نفر سفر دريايي در مناطق و مسيرهاي دريايي انجام شود.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: با توجه به اقدامات مؤثر سازمان بنادر و دريانوردي در تأمين زيرساخت هاي لازم از جمله ساخت بنادر مسافري و تأمين منابع مالي خريد شناورهاي مسافري مدرن و ايمن با همكاري بخش خصوصي، با تأمين 56 فروند شناور مدرن مسافري و 57 فروند شناور لندينگ كرافت (ويژه حمل خودرو) در بنادر مسافري كشور، ظرفيت حمل مسافر به 5847 صندلي و ظرفيت حمل خودرو به 2537 دستگاه رسيده است.

وي بيان كرد: ترددهاي ساحلي تفريحي (گشت دريايي) در مناطق دريايي شمال و جنوب كشور انجام مي شود و هموطنان عزيز بايد توجه داشته باشند كه حتماً از قايق ها و محل هاي تعيين شده و با اطمينان از نظارت سازمان‌هاي متولي و با رعايت ايمني كامل اقدام كنند.
 
‌فروش اينترنتي 37 درصد بليت قطار

وزير راه و شهرسازي با تشريح ادامه اقدامات نوروزي وزارت راه وشهرسازي در بخش ريلي بيان كرد: صندلي ايجادي روزانه 3 درصد تغييرات داشته است و صندلي ايجادي روزانه قطارهاي منتهي به مشهد 7 درصد تغييرات دارد، در ضمن درصد تغييرات تعداد قطار 1 درصد است و صندلي هاي موجود در سيستم فروش اينترنتي 37 درصد ، حضوري (آژانس ها) 63 درصد است.

وي اضافه كرد: افزايش فروش اينترنتي از 10 درصد سال قبل به حدود 40 درصد در امسال، افزايش حدود 10 درصدي تعداد آژانس ها نسبت به سال گذشته، يكپارچه شدن سيستم فروش و تفكيك محورهاي مختلف در سه روز، اطلاع رساني به متقاضيان و نظارت بر فروش همه آژانس هاي كشور توسط كميته نظارت بر فروش كه منجر به تعليق 5 آژانس شده است، از اقدامات صورت گرفته در اين بخش است.

آخوندي گقت: امسال در محور تهران – مشهد 9 رام قطار سريع السير در سير است در حالي كه اين رقم سال قبل 3 رام سريع السير بوده است و اكنون زمان سير ترن ست در محور تهران – مشهد 5/7 و قطار كوپه اي سريع السير 9 ساعت است.
 
پيش بيني حدود 15هزار پرواز داخلي و خارجي
 
وي ادامه داد: وزارت راه وشهرسازي در بخش هوايي نيز شركت هاي هواپيمايي را ملزم به جايگزيني هواپيماي پشتيبان به هنگام بروز نقص فني در هواپيماها كرده است.

آخوندي تصريح كرد: پيش بيني جابه‌جايي 2 ميليون و 100 هزار مسافردر ايام نوروز، افزايش 1000 صندلي به صندلي هاي موجود، نظارت مستمر و نامحسوس توسط تيم بازرسي به منظور جلوگيري از فروش بليت خارج از قيمت مصوب از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپيمايي كشوري است.

انتهاي پيام/







تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن