تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای 46 برنامه ی روز گرامیداشت شهدا در استان البرز اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای 46 برنامه ی روز گرامیداشت شهدا در استان البرز اعلام شد کرج- ایرنا- معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اهم برنامه های 22 اسفند/ روز گرامیداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را اعلام کرد.


به گزارش ایرنا،ˈمحمدعلی عالیانیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز گرامیداشت شهدا و تقارن این روز با ایام فاطمیه (س ) گفت: در تلاش هستیم تا در این ایام فرهنگ ایثار و شهادت را با فرهنگ فاطمی گره بزنیم و به همین منظور برگزاری 46 برنامه متنوع مصوب کمیته های سه گانه این روز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سه کمیته شامل کمیته مراسم، تبلیغات و اطلاع رسانی و بانوان و مادران شاهد در البرز تشکیل شده، اظهارکرد: آذین بندی معابرومیادین با نصب تصاویر شهدا (50 تصویر)، برگزاری میزگرد با حضور خانواده های شاهد شاخص در شبکه استانی سیمای البرز، زیرنویس پیامهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب با موضوع شهدا، برگزاری مسابقه های نقاشی و روزنامه دیواری ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی با موضوع شهادت از جمله این برنامه ها است.

***دیدار از منازل شهدا/ هردستگاه 10 شهید
عالیانی یکی از مهمترین برنامه های این ایام را دیدار از منازل والدین شهدا دانست و گفت: مقرر شده تا هر دستگاه اجرایی از منزل 10 شهید دیدار کند که در کل پیش بینی می شود روز 22 اسفند حدود دو هزار بازدید از خانواده شهدای استان انجام شود.
وی حضور والدین شهدا و خاطره گویی آنها در مدارس استان، دیدار معلمان از منازل شهدا (هر مدرسه پنج شهید)، به صدا درآوردن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری مسابقه های دو همگانی ویژه دانش آموزان دبیرستان شاهد، برگزاری مراسم تجلیل از 250 ورزشکار قهرمان استانی و کشوری شاهد، زیرنویس جمله ˈ22 اسفند روز شهدا گرامی بادˈ توسط شبکه استانی، پخش شهدای 22 اسفند در هشت سال دفاع مقدس را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام برشمرد.
وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل از ستادهای برتر و مدارس شاهد در سال تحصیلی گذشته، گلباران گلزارهای مطهر شهدای امامزاده محمد (ع) و چهارصد دستگاه و شهدای گمنام استان البرز توسط کمیته هوانوردی استان، گلباران 158 گلزار شهدای موجود در استان، رونمایی از تندیس سرداران شهید در هشت نقطه شهر کرج، برگزاری همایش تجلیل از کارکنان شاهد و ایثارگر، برگزاری همایش تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا در استان از دیگر این برنامه ها است.

***کاشت بیش از چهار هزار نهال در پارکها و بوستانها
وی یکی دیگر از برنامه های این ایام را به مناسبت تقارن با هفته منابع طبیعی کاشت چهار هزار و 199 اصله نهال به تعداد شهدای استان در پارکها و بوستانها برشمرد و اظهار داشت: دیدار از همسران و فرزندان شاهد شاغل در محل کار، بیان نقش والای شهیدان در بقای نظام و انقلاب توسط ائمه جمعه و جماعات در مصلاها و مساجد، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری نمایش صحنه ای و خیابانی با موضوع ایثار و شهادت نیز از جمله برنامه های روز گرامیداشت شهدا است.
معاون بنیاد شهید استان البرز برگزاری جشنواره سبزه آرایی قبور مطهر شهدای امامزاده محمد (ع)، اعزام کوهنوردان جانبازان کرج به ارتفاعات نورالشهدا، برگزاری یادواره های متعدد شهدا و بهسازی فضای گلزارهای مطهر شهدا و رنگ آمیزی فضای اطراف مزارها را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
***طرح خانه تکانی منازل والدین شهدا
عالیانی یکی از برنامه های این ایام را طرح خانه تکانی منازل والدین شهدای شهر کرج در آستانه سال نو برشمرد و گفت: این طرح با همکاری بنیاد شهید استان و سپاه و شهرداری کرج اجرا می شود.
وی اعزام 45 مبلغ به 45 مسجد مجله برای بیان موضوع ایثار و شهادت، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در فضای مجازی با موضوع ایثار و شهادت، اکران فیلم های برگزیده جشنواره فجر با حضور ایثارگران، تجلیل از جمعی از نخبگان شاهد و ایثار را از دیگر برنامه های روز گرامیداشت شهدا عنوان کرد.
این مسوول گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نبایستی معطوف به یک روز باشد و با خود عهد ببندیم تا سال جدید را با یاد شهدا آغاز کنیم تا جامعه را به سمت ایده آل پیش ببریم.ک/2
693/ 691
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن