تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815238823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مومنی خبرداد: توقف شماره گذاری اسکانیا/ 30 هزار کیلومتر جاده هوشمند در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مومنی خبرداد: توقف شماره گذاری اسکانیا/ 30 هزار کیلومتر جاده هوشمند در ایران جامعه > پلیس - ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز طرح نوروزه از بیست و پنجم اسفند تا هفدهم فروردین ماه 93 خبر داد.
سردار دکتر اسکندر مومنی در نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با بیان اینکه طی سالیان گذشته، پلیس توجه زیادی برای کاهش تصادفات و تلفات داشته است، گفت: بر همین اساس رویکرد آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی در راستای بازدارندگی درونی مردم در دستورکار قرار گرفت. مومنی همچنین از راه‌اندازی بزرگترین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک در کشور خبر داد و گفت: همچنین پلیس به منظور تسهیل خدمات به مردم و کاهش سفرهای غیرضروری، اقدام به راه‌اندازی سایت www.rahvar120.ir کرد که مردم می‌توانند وضعیت رانندگی خود از جمله جریمه، نمره منفی و ... خود را مشاهده کنند و این سایت در حال حاضر در ابتدای راه قرار دارد و باید ظرفیت‌های آن به فعلیت برسد.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه توجه جدی به ایمنی خودروها و موتورسیکلت‌ها به منظور کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفت، گفت: نصب ترمز ضد قفل و کیسه هوا به عنوان اولین دستورالعمل مورد پیگیری قرار گرفت و در حال حاضر تمامی خودروها ترمز ضد قفل و حداقل یک کیسه هوا دارند که در گام‌های بعدی سعی داریم که تعداد کیسه‌های هوا و مابقی ضریب‌های ایمنی خودروها را افزایش دهیم. مومنی به عدم شماره‌گذاری خودروهای پرخطر همچون فراز، هوو و اسکانیا به عنوان یکی از رویکردهای پلیس در راستای کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: باید بازنگری جدی در این حوزه صورت گیرد و این فرهنگ عمومی شود که اگر خودروسازی قصور داشت، مشکلش را قبول کند که این امر در دنیا پذیرفته شده است و ما مشاهده می‌کنیم که اگر خودرویی مشکلی داشته باشد، خودروساز ضمن عذرخواهی، نسبت به فراخوان و اصلاح عیوب، اقدام می‌کند. اما در ایران برخی خودروسازها نه تنها قصور را قبول نمی‌کنند بلکه عنوان می‌کنند که خودرویشان، بهترین خودروی دنیاست.
او با بیان اینکه در سال 80 تعداد کشته‌های تصادفات 19 هزار نفر ثبت شده است، گفت: اما در سال‌های 84 و 85 رکورد جدیدی در کشته‌های تصادفات، ثبت شد و این رقم به 28 هزار نفر رسید. اما با اقدامات صورت گرفته، در پایان سال 92 میزان کشته‌ها حدود 18 هزار نفر بود.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ثبت 18 هزار کشته در حالی انجام می‌شود که تعداد صدور گواهینامه‌ها از سال 84 تاکنون، 96 درصد افزایش داشته است، گفت: میزان موتورسیکلت‌های موجود از سال 84 تاکنون 186 درصد و میزان خودروها نیز 149 درصد افزایش داشته است. مومنی با بیان اینکه در این مدت میزان تصادفات حدود 50 درصد کاهش داشته است، گفت: نسبت به سال‌های 84 و 85 نیز میزان کشته‌ها 35 درصد کاهش داشته است و در حال حاضر به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 6.7 نفر جان خود را از دست می‌دهند که تلاشمان بر این است که این رقم به 3 تا 4 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه برسد.
او در تشریح رویکردهای آتی پلیس برای کاهش هر چه بیشتر کشته‌های تصادفات، گفت: طرحی با امضای فرمانده نیروی انتظامی تقدیم دولت شد که در صورت اجرایی شدن آن، 30 الی 40 درصد دیگر از میزان وقوع تصادفات کاشته می‌شود.
مومنی با بیان اینکه بسط و گسترش سیستم‌های هوشمند به جاده‌های کشور، یکی از رویکردهای نوین ناجا در حوزه کاهش تصادفات است، گفت: 30 هزار کیلومتر به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند و تلاش داریم که این میزان افزایش یابد. او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دوربین‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش حوادث و سوانح داشته باشد، گفت: بر اساس قانون، تا پایان برنامه چهارم باید کلیه خودروهای فرسوده، از ناوگان حمل و نقل خودرویی خارج می‌شدند، اما در حال حاضر 1.5 میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد.
رییس پلیس راهور ناجا عدم تولید و خروج خودروهای پرخطر را یکی دیگر از برنامه‌های کاهش تلفات تصادفات عنوان کرد و گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز در بلند مدت و آشکارسازی این نقاط در کوتاه مدت نیز یکی دیگر از برنامه‌های پلیس است.
23231  



یکشنبه 18 اسفند 1392 - 12:23:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن