تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال دانش آموزان اسلامشهری از جشنواره فیلم رشد/ راه برای فیلم سازی دانش آموزان هموار شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران مهر گزارش می دهد/
استقبال دانش آموزان اسلامشهری از جشنواره فیلم رشد/ راه برای فیلم سازی دانش آموزان هموار شود
اسلامشهر - خبرگزاری مهر: جشنواره فیلم رشد با حضور جمعی از دانش آموزان و مسئولان اسلامشهری در حالی به کار خود پایان داد که حاضران در آن خواهان توجه به تولیدات دانش آموزان شدند.



به گزارش خبرنگار مهر، در جشنواره فیلم رشد شهرستان اسلامشهر، 47 فیلم برای چهار گروه سنی ابتدایی، متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم و خانواده ها به نمایش درآمد و بیش از 10 هزار دانش آموز اسلامشهری به تماشای آنها نشستند. از این میان، 18 فیلم برای گروه سنی ابتدایی، 39 فیلم برای گروه سنی متوسطه و 18 فیلم هم برای خانواده ها اکران شد که همه آنها با استقبال گرم مخاطبان روبرو شد. فیلمها آموزنده بود "مهتاب" دانش آموز پایه ششم ابتدایی که از مخاطبان جشنواره فیلم رشد در اسلامشهر بود پس از دیدن تماشای از این فیلمها در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فیلمی که برای ما نمایش دادند در مورد یکی از درس هایمان بود که خیلی چیزها از آن یاد گرفتم. او که تا به حال تجربه دیدن فیلم آموزشی در سینما را نداشت، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد گفت: من قبلا با خانواده ام سینما رفته بودم اما هیچوقت نشده بود که در سینما هم فیلم در مورد درس هایم ببینم، امروز خیلی به من خوش گذشت چون به همراه معلم و همکلاسی هایم توانستیم در سینما چیزهای جدیدی یاد بگیریم و این فیلم برایمان خیلی آموزنده بود. دوست دارم فیلم بسازم سید محمدرضا هم دانش آموز دیگری است که در سانس ویژه دبیرستانی ها یک فیلم را با همشاگردی هایش به نظاره نشسته بود. وی در رابطه با این تجربه به خبرنگار مهر گفت: امروز یک تجربه جالب برایم بود که باعث شد به ساختن فیلم آموزشی علاقمند شوم و در این رابطه از معلم خودم سوالاتی را پرسیدم.

این دانش آموز پایه سوم دبیرستان که خود را علاقمند به تماشای فیلمهای داستانی معرفی می کند، تاثیر جشنواره رشد بر روی علاقه به فیلمسازی افزود: فکرهای زیادی توی سرم هست که فکر می کنم بشود با ساختن فیلم آنها را نشان بدهم اما نمی دانم باید از کجا شروع کنم، او پیشنهاد می دهد که در سالهای آینده در کنار نمایش فیلمهای جشنواره، کسانی هم بین بچه حضور پیدا کنند که بشود از آنها سوالاتی در مورد ساخت فیلم پرسید. باید از ابزارهای ساده شروع کرد یک کارشناس سینما و معلم رسمی آموزش و پرورش که با دانش آموزان  تعداد زیادی از فیلم ها را به تماشا نشسته است، در حاشیه مراسم اختتامیه به خبرنگار ما گفت: جشنواره فیلم رشد فرصت مغتنمی است تا علاوه بر افزایش علم دانش آموزان، به انتقال دانش تولید آثار هنری نیز اقدام کنیم. حجت نظری در این باره افزود: باید راه های استفاده از ابزارهای ساده فیلم سازی را به دانش آموزان یاد بدهیم و این اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کنیم که بتوانند اندیشه هایشان را در قالب تصویر منتقل کنند. وی دوربین موبایل و تبلت را یکی از امکانات فراگیر و در دسترس برای ساخت فیلمهای تجربی معرفی کرد و یادآور شد: این که بخواهیم فیلم سازی با این امکانات را در قالب کارگاه های تجربی به دانش آموزان یاد بدهیم کار پیچیده و سختی نیست اما نیازمند برنامه ریزی و اهتمام جدید آموزش و پرورش است. راه برای دانش آموزان فیلم ساز هموار می شود مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم هدایت دانش آموزان به سمت ثبت ایده ها و افکار خلاقانه اظهار داشت: دانش آموزان در سنین نوجوانی و دبیرستان ایده ها و افکار بلند پروازانه ای دارند که در صورت هدایت این ایده ها و راهنمایی آنها می شود شاهد ثبت آثار خلاقانه و متفاوت بود. محمود قنبرزاده اظهار داشت: خیلی از آدمهای بزرگ در طول تاریخ با همین تجربه های ساده شروع کرده اند و راه برای رشد ترقی آنها باز شده، استقبال دانش آموزان اسلامشهری از جشنواره فیلم رشد نشان می دهد که آنها چقدر به این صنعت علاقمند هستند و دوست دارند افکار خودشان را از این طریق به دیگران منعکس کنند.

این مدیر آموزشی یادآور شد: راه برای فیلم سازی دانش آموزان هموار شود که این کار نیازمند همت معلمان و برگزاری کلاس های آموزشی لازم برای دانش آموزان مستعد و علاقمند است. فیلم؛ ابزاری برای کشف معاون پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم توجه به تولید و اکران فیلمهای آموزشی، بر لزوم تسری اکران این فیلم ها در طول سال تحصیلی تاکید کرد. محمدرضا الهی گفت: فیلم یکی از ابزارهای کشف و راه پیدا کردن به دنیاهای پیچیده علوم است که می تواند آموزش و یادگیری را به میزان قابل توجهی تسهیل کند. وی در ادامه خواستار اختصاص سینماهایی به اکران فیلم های آموزشی شد و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دانش آموزان را با استفاده از صنعت سینما نسبت به درس و مطالب آموزشی ترغیب کنیم کار بزرگی انجام داده ایم اما حرکت در این مسیر نیازمند همراهی هنرمندان، کارگزاران صنعت سینما و آموزش و پرورش است. این مسئول در اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک شاهد توسعه صنعت ساخت فیلمهای آموزشی و تشویق خانواده ها برای استفاده از این فیلم ها باشیم.






۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن