تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806754284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات مجلس کلمبیا تضمین کننده مذاکرات صلح با فارک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخابات مجلس کلمبیا تضمین کننده مذاکرات صلح با فارک مادرید- ایرنا - مردم کلمبیا امروز (یکشنبه) درحالی نمایندگان مجلس جدید را برمی گزینند که این دوره به دوران ˈپس از تنش هاˈ برای دولت و مذاکرات صلح لقب گرفته است زیرا مهمترین کار نمایندگان جدید، قانونی کردن توافقات حاصل آمده در مذاکرات با شبه نظامیان کلمبیا موسوم به فارک خواهد بود.


به گزارش ایرنا، مهمترین مانع برای قانونی کردن توافقات صلح، مخالفت گروه رقیب دولت به سرکردگی ˈآلوارو اوریبهˈ رئیس جمهوری سابق کشور(2002 تا 2010) خواهد بود.
برای انتخابات امروز، حدود 32 میلیون کلمبیایی واجد شرایط برای دادن رای به 10 هزار و 727 شعبه انتخاباتی در سراسر کشور مراجعه خواهند کرد تا 168 نماینده مجلس ملی و 102 نماینده مجلس سنا را در بین دو هزار و 301 کاندیدا انتخاب کنند.
بر اساس آخرین نظرسنجی ها، انتظار می رود که ائتلاف دولت متشکل از احزاب محافظه کار لیبرال، سبز و تغییر رادیکال، چه در مجلس ملی و چه در سنا به اکثریت آرا دست یابند.
در این باره همچنین پیش بینی شده که حزب ˈمرکز دموکراتیکˈ حزبی که بنیانگذار آن آلوارو اوریبه است، ورود شدیدی به این انتخابات خواهد داشت. اوریبه در حالی حزب مرکز دموکراتیک را بنیانگذاری کرده که قبلا متعلق به حزب ائتلاف دولت بود اما به دلیل اختلافات ایدئولوژیکی با ˈخوان مانوئل سانتوسˈ رئیس جمهوری کشور و وزیر دفاع سابق در زمان اوریبه بر سر پروسه صلح با فارک، از این حزب جدا شد و حزب جدید را به وجود آورد.
همچنین مشارکت نخستین بار پس از 12 سال غیبت حزب ˈوحدت وطن پرستیˈ که ریشه شبه نظامی دارد، حائز اهمیت خواهد بود. در این رابطه، شورای دولت در اوایل تابستان، ˈشخصیت حقوقیˈ و حق این حزب در شرکت در انتخابات را پس از اینکه اثبات شد که تمامی اعضای افراطی و جنگجوی این حزب به دست ارتش کشته شدند را به آنها برگرداند.
این در حالی است که تبلیغات انتخاباتی ˈآیدا آبیاˈ نامزد انتخاباتی حزب وحدت وطن پرستی نزدیک بود که در ماه گذشته به یک فاجعه منجر شود زیرا اعضای ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا که گروهی چریکی و مخالف دولت هستند به اشتباه به کاروان انتخاباتی آبیا حمله کردند.
مانع مهم دیگر این انتخابات، رای ممتنع است که به طور معمول در انتخابات مجلس نرخ بالایی دارد. در این مورد بر اساس آخرین نظرسنجی ها 27 درصد آرا سفید خواهند بود که به رای ممتنع اضافه خواهد شد و به این دلیل سانتوس در هفته های اخیر تاکید کرده که مردم در این رای گیری ها شرکت کنند.
نکته ای که انتخابات مجلس سال جاری را با انتخابات قبلی متفاوت می سازد مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و فارک است زیرا این نخستین انتخاباتی است که پس از آغاز این مذاکرات از 16 ماه پیش در هاوانا پایتخت کوبا، انجام می گیرد.
نمایندگان جدید مجلس در این راستا بسیار مهم هستند زیرا به آنها بستگی دارد که توافقات به دست آمده از سوی هیأت های صلح در میز مذاکرات کوبا، به قوانینی تبدیل گردد که پس از آن کلمبیایی ها آن را در یک همه پرسی مورد تائید و تصویب قرار دهند.
در بین توافقاتی که مجلس کلمبیا باید به آن شکل حقوقی بدهد، باید به توافقی که در روز 6 نوامبر (15 آبان ) دو طرف مذاکره کننده بر سر شرکت فارک در زندگی سیاسی کلمبیا به آن دست یافتند، اشاره کرد. بر اساس این توافق مشخص خواهد شد که چه کسانی از فارک می توانند سیاستمدار باشند و چه کسانی باید به دلیل ارتکاب جرم مجازات شوند.
برای این امر مساله اکثریت آرا بسیار مهم خواهد بود زیرا حزب مرکز دموکراتیک آلوارو اوریبه مخالف سرسخت روند صلح با فارک، گفته است که از تمامی وسایلی که در دست داشته باشد استفاده خواهد کرد تا ˈتروریستˈ ها به مجلس و کاخ ریاست جمهوری وارد نشوند.
به گفته رئیس جمهوری کلمبیا، این انتخابات به این دلیل که امن ترین انتخابات در تاریخ جدید کلمبیا هستند، با انتخابات دیگر فرق دارند به این خاطر که به رغم اینکه روند صلح منجر به آتش بس دوجانبه نشد، گروه فارک با توجه به اهمیتی که روز یکشنبه برای آنها دارد ابراز امیدواری کردند که این انتخابات کاملا به طور عادی برگزار شود.
از چند ماه قبل، سازمان ها و نیروهای امنیتی کلمبیا تلاش می کنند که رای دهندگان، احزاب سیاسی و نامزدها از همه تضمین ها در این انتخابات برخوردار باشند، موردی که به گفته دفتر دفاع از شهروندان باعث کاهش چشمگیر 34 درصدی مشارکت در شمار مناطقی که نوعی خطر در آنها وجود داشت، شده است.
بیش از 270 هزار نفر از ماموران نیروهای ارتش و پلیس ملی در تمام خاک کلمبیا مستقر شده ا ند تا امنیت مردم را در روز انتخابات تضمین کنند. به گفته دولت، میزان این نیروها در سال جاری نسبت به انتخابات چهار سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.
به گفته ˈخوان کارلوس پینزونˈ وزیر دفاع کلمبیا، با این نیروها 5/99 درصد شعبه های اخذ رای و 93/99 درصد صندوق های رای برای اینکه همه کلمبیایی ها بتوانند رای دهند، تضمین خواهد شد.
اروپام **1234** 1337
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن