تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813238238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد ورزش با ارائه ایده و طرح های ابتکاری جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
اقتصاد ورزش با ارائه ایده و طرح های ابتکاری جدی گرفته شود
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با ارائه ایده های نوین و ابتکاری می توان با سرمایه های کوچک ضمن کمک به اقتصاد ورزش، زمینه حمایت از رشته های ورزشی را محقق کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی رئیس و نائب رئیسان هیئت های ورزشی استان قزوین شنبه شب با حضور ایرج رحمانی مدیرکل امور استانهای وزارت ورزش و جوانان، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مرتضی روزبه استاندار در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این جلسه اظهارداشت: وقتی دیابت در استان قزوین بالاست و زندگی ماشینی دردسرهای زیادی برای شهروندان ایجاد کرده اهمیت ورزش دوچندان می شود اما برای توسعه ورزش نیازمند اندیشه های پیش کسوتان و صاحب نظران این بخش هستیم.

استاندار قزوین بیان کرد: ورزش قهرمانی از مسائلی است که باید از ابعاد محتلف مورد توجه قرار گیرد و با استعدادیابی و استعدادپروری کاری کنیم قهرمان ملی که الگوی رفتاری جوانان هستند جایگاه خود را حفظ کنند.

این مسئول اضافه کرد: نسل جوان ما هنرمندان و ورزشکاران را مدل خود قرار می دهد و اگر ما از این فرصت به عنوان سرمایه ای ارزشمند استفاده نکنیم متضرر می شویم.

استاندار قزوین یادآورشد: وقتی با قهرمانان ملی کشور می توانیم روی جوانان تاثیر بگذاریم چرا غفلت کنیم و از آن قابلیت استفاده مناسب را نداشته باشیم.

روزبه گفت: در حوزه ورزش های همگانی در شرایطی که زندگی ماشینی همه ما را کم تحرک و تنبل کرده می توانیم با کمترین هزینه کارهای بهتری انجام دهیم اما به نظر می رسد بستر این کار در شهرهای ما آماده نیست.

وی افزود: این که سالی یک بار پیاده روی صدهزار نفری راه بیندازیم و آمار بدهیم چاره کار نیست باید ببینیم وقتی طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب داریم و نیازی به سالن هم نیست چقدر توانسته ایم خانواده ها را در طول سال به پیاده روی تشویق کنیم.

اضافه وزن مدیران اجرایی نشانه بی توجهی به ورزش است

استاندار قزوین بیان کرد: چرا مدیران دستگاههای اجرایی اضافه وزن دارند و به ورزش بی توجهند در حالی که باید مروج ورزش در ادارات خود باشند.

وی افزود: قزوین می تواند در ورزش های همگانی پیشتاز باشد به شرط آن که ایده های جدید ارائه کند و در این مسیر فعالتر ظاهر شود.

روزبه گفت: فرهنگ پیاده روی و ورزش همکانی باید در استان ترویج و نهادینه شود اما شاید بستر مناسب نیز در این زمینه فراهم نشده و اگر بخواهیم دوچرخه سواری کنیم شرایط بخوبی مهیا نیست.

دوچرخه داری سخت تر از ماشین داری است

استاندار قزوین بیان کرد: باید پذیرفت در استان ما دوچرخه سواری و دوچرخه داری سخت تر ازماشین داری است نه جای توقف دوچرخه داریم و نه مسیر برای استفاده در حالی که سرمایه گذاری در این بخش کم هزینه و زودبازده است.

وی توجه به ورزش های بومی را مهم دانست و اظهارداشت: نباید بگذاریم چراغ ورزش های باستانی و بومی و محلی در استان خاموش شود بلکه لازم است از همه ظرفیت ها بخوبی استفاده کنیم.

اقتصاد ورزش جدی گرفته شود

روزبه اظهارداشت: چرا هیچ طرحی در حوزه اقتصاد ورزش ارائه نمی شود در حالی که سرمایه گذاران متعددی از سایر مناطق کشور به استان می آیند چرا شما هیئت های ورزشی با تاسیس یک موسسه عام المنفعه وارد کاری اقتصادی مثلا برای تولید وسایل ورزشی نمی شوید. حسینی: بی توجهی صداوسیما به ورزش منطقی نیست

در ادامه حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: امروز ورزشکاران استان در تصمیم گیری های ورزشی هیچ نقشی ندارند و این یک آسیب جدی در این حوزه است که باید برطرف شود.

وی افزود: کمبود اعتبارات و تخریب سالنهای ورزشی و نیز کمبود فضا در کنار هزینه های خدماتی مشکل ساز شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: در حالی که صداوسیمای استان باید به ورزش توجه بیشتری کند شاهد کم لطفی رسانه ملی هستیم اما درگیری ها و دعواها نشان داده می شود که خانواده را از محیط ورزش نگران کند.

حسنی بیان کرد: مطالبات مردم از رسانه ملی زیاد است و در حالی که 11 روز از مدرکل صدا وسیما وقت ملاقات گرفتیم موفق نشده ایم ایشان را ببینیم و دغدغه جامعه ورزش را با این مسئول مطرح کنیم.

در این نشت روسای هیئت های ورزشی دیدگا هها و مشکلات خود را با مسئولان کشوری و استانی مطرح کردند و خواستار توجه به آنها شدند.

استفاده از ظرفیت استادیوم 15 هزار نفری، تشکیل مجمع هیئت های ورزشی، فرهنگ سازی توط رسانه ها، تثبیت مدیران ورزشی، توجه به ورزش بانوان، پخس مستقیم مسابقات لیک در صداوسیمای استان، تشکیل صندوق مشترک برای حمایت از هیئت های ورزشی، تقدیر شایسته از مدال آوران ورزشی بویژه توجه به عسگری قهرمان کاراته جوانان جهان، تجهیز باشگاه سوارکاری، تامین اعتبار هیئت ها، جذب اسپانسر، کاهش هزینه آب، برق و گاز سالن های ورزشی، تشکیل شورای ورزش از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

وی در پایان با پیشنهاد شرکت کنندگان برای انتخاب مشاور ورزشی اعلام آمادگی کرد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن