تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های روز جهانی کلیه / دیالیزی ها و پیوندی ها ورزش می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه های روز جهانی کلیه / دیالیزی ها و پیوندی ها ورزش می کنند تهران-ایرنا- دبیرهیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی برنامه های روز جهانی کلیه - 22 اسفند - در ایران را اعلام کرد.


« داریوش آرمان » روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انجمن حمایت از بیماران کلیوی همزمان با روز جهانی کلیه – 22 اسفند – با همکاری وزارت بهداشت ، انجمن نفرولوژی ، شهرداری های سراسر کشور و انجمن پرستاری ایران برنامه های متنوعی را در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی سلامت کلیه به مردم به ویژه به میانسالان و سالمندان اجرا می کند.
آرمان افزود : براساس برنامه ریزی های انجام شده با فدراسیون ورزشی بیماران پیوند اعضا و ناشنوایان ، قرار است بیماران دیالیزی و پیوند کلیه همراه با خانواده هایشان در بوستان لاله تهران ورزش کنند که در این راستا جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان ورزش کشور نیز در ورزش همگانی بوستان لاله، بیماران را همراهی می کنند.
دبیرهیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی همچنین گفت : برنامه ویژه روزجهانی کلیه هم روز پنج شنبه این هفته - 22 اسفند - با حضور متخصصان در بیمارستان فیروزگر برگزار می شود .
آرمان افزود : قرار است در این مراسم از 80 پرستار و سرپرستار نمونه بخش های دیالیز و پیوند کلیه سطح تهران تقدیر شود. درضمن کیک روز جهانی کلیه هم در این مراسم بریده می شود.

** سالمندی و پیشگیری ازبیماری های کلیه شعار روز جهانی کلیه
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی شعار امسال روز جهانی کلیه را «سالمندی و پیشگیری از بیماری های کلیه » عنوان کرد و گفت : با توجه به پیر شدن آینده جمعیت کشور ، بیماری های مزمن و حاد کلیه در کمین میانسالان و سالخوردگان ایران قرار دارد.
وی گفت : توصیه فدراسیون جهانی کلیه و انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور این است که مردم به ویژه سالمندان و میانسالان حداقل یک بار در سال آزمایش ساده ادرار و قند خون بدهند و فشار خون را هم ارزیابی کنند.
آرمان تاکید کرد : با این بررسی های ساده می توان از بروز بسیاری از ناتوانی های ناشی از بیماری های کلیه پیشگیری کرد.
آرمان با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای با ریسک بالای ابتلا به بیماری های کلیه است اظهارداشت: ایران در منطقه گرم و خشک قرار دارد و از سوی دیگر فرهنگ مصرف مایعات سالم از جمله آب همچنان ضعیف است.
آرمان با بیان اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت ایران دیابتی و 15 میلیون نفر هم به فشار خون مبتلا هستند گفت : اینها نشان دهنده ریسک بالای ابتلا به بیماری های کلیه و قلبی عروقی در کشور است .
وی بیماری های کلیه را همچون کوه یخی در اقیانوس تشبیه کرد که حجم زیادی از این کوه در زیر آب قرار دارد و در نتیجه دیده نمی شود . بیماری های کلیه هم همچون کوه یخ است و وقتی نمایان می شود که کلیه 80 تا 90 درصد عملکرد خود را از دست داده است.
وی افزود: در زمان حاضر24 هزار بیمار دیالیزی و بیش از 33 هزار پیوند کلیه در کشور به سر می برند که اگر مردم سلامتی کلیه خود را جدی نگیرند در سال های آینده با سونامی بیماری های کلیه مواجه خواهند شد.
اجتمام(4)**1776**
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن