تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815645853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فهرست میلیاردرهای معدنی سال ۲۰۱۴


واضح آرشیو وب فارسی:الف: فهرست میلیاردرهای معدنی سال ۲۰۱۴

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۴
نشریه فوربس فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ را گردآوری کرده که اکنون شامل ۱۶۴۵ نفر هستند.به گزارش ماین نیوز، با وجود کندی اقتصاد جهانی در صنعت معدنکاری، همچنان پول زیادی از این صنعت به جیب زده می‌شود. با این همه آمار این فهرست نشان می‌دهد که ثروت سردمداران فولاد و معدنی کاهش یافته و این کاهش برای برخی مانند لاکشمی میتال کاملا چشمگیر بوده است. اکثر این میلیاردرها از روسیه و اروپای شرقی بوده اند و البته آمریکای جنوبی نیز از نیروی معدنی قوی برخوردار است. استرالیا نیز به لطف جینا راینهارت در صدر این فهرست حضور دارد.10 میلیاردر معدنی برتر فهرست امسال فوربس از این قرارند:1- آلیشر عثمانف از روسیه/ازبکستان (رتبه جهانی 40): 18.6 میلیارد دلار (17.6 میلیارد دلار در سال 2013)عثمانف مانند بسیاری از روسها و طرفداران حکومت شوروی سابق ثروتش را از فعالیتهای معدنی به دست آورد. وی یو.اس.ام را با 100 درصد حق رای در این شرکت اداره می‌کند و یکی از مالکان متالواینوست است که کسب و کارهای معدنی و فلزی مانند Lebedinksy GOK و کارخانه فولاد اورال را دارد.عثمانف همچنین سهم بزرگی در شرکت معدنی زیر آب "ناتیلوس مینرالز" دارد و سرمایه گذاری هایی در استرالیا انجام داده و دارایی هایی نيز در مدوسا، م.تی جیبسو، ازتک و استرایک ریسورسز دارد.


2- جینا راینهارت از استرالیا (رتبه جهانی 36): 17.7 میلیارد دلار (17.7 میلیارد دلار در سال 2013)این زن استرالیایی بیشتر ثروت خود را از شرکت پدرش و فعالیتهایی که از طریق هانکوک پراسپکتینگ انجام می‌شود، کسب کرده است. این شرکت منابع سنگ آهن در پیلبارا دارد. راینهارت همچنین در سود معدن هوب دانز سهیم است و سهم عمده ای در زغال سنگ آلفا و پروژه زغال سنگ کوینز کورنر در گالیله باسین دارد.


3- لاکشمی میتال از هند (رتبه جهانی 52): 16.7 میلیارد دلار (16 میلیارد دلار در سال 2013)میتال رییس هیات مدیره و مدیرعامل آرسلورمیتال است که بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان است. وی نخستین کارخانه فولادش را در سن 26 سالگی در اندونزی گشود و از آن زمان گاهی دچار افت و خیز شده و ثروت وی از 31.1 میلیارد دلار در سال 2011 به دلیل کاهش تقاضا برای فولاد کاهش پیدا کرده است.


4-ولادیمیر لیزین از روسیه (رتبه جهانی 53): 16.6 میلیارد دلار (14.3 میلیارد دلار در سال 2013)غول فولاد روسی، لیزین یکی از سردمداران جهان در متالورژی است و شمار امتیاز انحصاری در زمینه فرآوری متالورژیکی در اختیار دارد.لیزین مانند ناتان تینکلر استرالیایی از صفر شروع کرد و به عنوان مکانیک در یک معدن زغال سنگ شوروی مشغول به کار شد و راه خود را به سوی پیشرفت پیمود و نایب رییس مهندسی شد. وی به دنبال فروپاشی نظام شوروی به کمک معاملات قوی، سهم بزرگی از صنعت فولاد و معدنکاری کشور به دست آورد و به تنها مالک شرکت فولاد نوولیپتسک تبدیل شد.لیزین از سال 2002 مدیر نوریلسک نیکل بوده است.


5- آیریس فونتبانا از شیلی (رتبه جهانی 58): 15.5 میلیارد دلار (17.4 میلیارد دلار در سال 2013)آیریس فونت‌بونا بیوه آنتونیو لوکسیک است که بنیانگذار گروه لوکسیک بوده است.همانند گروپوبال، لوکسیک شماری منافع در حوزه‌های مختلف دارد اما اصلی‌ترین آن معدنکاری است. این گروه همچنین سهم عمده ای در شرکت معدنی مس آنتوفاگاستا دارد که در انگلیس به ثبت رسیده است.


6- جرمان لارئا موتا بلاسکو از مکزیک (رتبه جهانی 67): 14.7 میلیارد دلار (16.7 میلیارد دلار در سال 2013) جرمان لارئا موتا بلاسکو رییس گروه مکزیک است که بزرگترین شرکت معدنی در مکزیک و سومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان به شمار می‌رود. این گروه از طریق زیرمجموعه خود ساوترن کاپر، بزرگترین ذخایر مس جهان را دارد.


7- ولادیمیر پوتانین از روسیه (رتبه جهانی 86): 12.6 میلیارد دلار (14.3 میلیارد دلار در سال 2013)با اینکه پوتانین بیشتر ثروت خود را با اجرای برنامه وام در قبال سهم به دست آورده است اما وی بعدها با میلیاردر دیگری به نام میخائیل پروخوروف همکاری کرد تا کنترل نوریلسک را به دست آورد.


8- رینات احمداف از اوکراین (رتبه جهانی 88): 12.5 میلیارد دلار (15.4 میلیارد دلار در سال 2013)احمداف میلیاردری از یک خانواده معادن زغال سنگ است. با وجود ادعاها مبنی بر ارتباط غیرقانونی با جرایم سازمان یافته، وی تاکید کرده که ثروتش را از تجارت زغال سنگ و کک به دست آورده است.وی در این باره گفته است: یک میلیون اولم را با تجارت زغال سنگ و کک به دست آوردم و آن را صرف خرید دارایی هایی کردم که هیچ کس حاضر به خرید آن نبود. این کار ریسک داری بود اما ارزشش را داشت.وی مالک گروه مدیریت سرمایه سیستم (اس.سی.ام) است که مالک شرکت معدنی و فولاد "متن وست" است که یکی از بزرگترین شرکتها در اروپا شناخته می‌شود.


9- آلبرتو بایرس گونزالس از مکزیک (رتبه جهانی 90): 12.4 میلیارد دلار (18.2 میلیارد دلار در سال 2013)گونزالس مالک یک شرکت هولدینگ به نام گروپوبال است که پنولس را اداره می‌کند که بزرگترین تولیدکننده نقره و بیسموت تصفیه شده در جهان و همچنین بزرگترین تولیدکننده سرب و روی در آمریکای لاتین است.


10- الکساندر مورداشف از روسیه (رتبه جهانی 90): 10.5 میلیارد دلار (12.8 میلیارد دلار در سال 2013)مورداشف مانند بسیاری از میلیاردرهای روسی و اروپای شرقی ثروت خود را در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست آورد. در حالیکه برای کارخانه متالورژیکی چرپووتسکی کار می‌کرد، در زمان خصوصی شدن آن سهم عمده ای در این کارخانه خرید و بعدها مدیرکل شرکت شد و غول سوراستال را بنا نهاد که شرکتهای زغال سنگ و معدنی را خریداری کرد.


پنج میلیارد معدنی برتر بعدی عبارتند از:11- آندری اسکوچ (رتبه جهانی 162): 8.2 میلیارد دلار12- نیکی اپنهایمر (رتبه جهانی 205): 6.7 میلیارد دلار13- الگا دریپاسکا (رتبه جهانی 208): 6.5 میلیارد دلار14- ایوان گلاسبرگ (رتبه جهانی 215): 6.3 میلیارد دلار15- پائولو و جیان فلیس ماریو روکو (رتبه جهانی 215): 6.3 میلیارد دلار







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن