تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اورژانس آذربایجان غربی در خصوص ضایعات ناشی از آیین چهارشنبه آخر سال هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اورژانس آذربایجان غربی در خصوص ضایعات ناشی از آیین چهارشنبه آخر سال هشدار داد ارومیه - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مردم استان در خصوص ضایعات ناشی از آیین چهارشنه آخر سال هوشیار باشند تا شاهد حوادث ناخوشایندی در آغاز سال جدید برای خانواده ها نباشیم.


علی فروتنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اورژانس آذربایجان غربی در آیین چهارشنبه سوری مانند سال های گذشته آماده ارائه خدمات به مردم خواهد بود.
وی اظهارکرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نهاد های عمومی در خصوص عواقب استفاده از مواد منفجره بسیار موثر بوده که امیدواریم امسال شاهد کاهش حوادث و مصدومیت ها در چهارشنبه آخر سال در استان باشیم.
وی ادامه داد: بیشتر مصدومان چهارشنبه سوری را جوانان و به ویژه نوجوانان تشکیل می دهند که در این زمینه نیازمند یک آموزش همگانی جدی تر و گسترده هستیم.
فروتنی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو، والدین توصیه های لازم در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال را به فرزندان خود انتقال دهند تا جوانان و نوجوانان از انجام اقدامات خطرآمیز به شدت اجتناب کنند.
وی اضافه کرد: طی بررسی های انجام شده در سال گذشته تعداد مصدومان چهارشنبه سوری 30 درصد کاهش داشته و علاوه بر تعداد مصدومان، شدت جراحت نیز کاهش داشته است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در سال 91، بیش از 200 تن به علت عدم رعایت نکات ایمنی مصدوم شده بودند.
وی ادامه داد: بریدگی و پارگی و سوختگی مهم ترین و شایع ترین عوارض بی احتیاطی در چهارشنبه سوری ها هستند که باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشیم.
وی بر ضرورت همراهی اعضای خانواده در تهیه مواد آتش بازی تاکید کرد و گفت: خرید وسایل آتش بازی و مواد محترقه باید از فروشگاه های معتبرصورت گرفته و از برپایی آتش در محل های پرخطر از قبیل ایستگاه های گاز ، شیرهای عمومی گاز ساختمان ها، پست های برق و مخابرات و اماکن سربسته خودداری شود.
وی،عدم نگهداری مواد آتش بازی در ظروف شیشه ای و فلزی، احتراز از نگهداری مواد محترقه در منزل،عدم استفاده از ترقه های دست ساز ،دسترسی به وسایل اطفای حریق و آب و عدم پرتاب ترقه و مواد آتش زا بر روی درخت ها ، بام و بالکن منازل را از جمله موارد ضروری در جلوگیری از حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال عنوان و بر رعایت این موارد تاکید کرد.
8137/583
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن