تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813246469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترسيم نقشه صيانت و حفاظت اقتصادي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۳۰ب.ظ)
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور تأکيد کرد: ترسيم نقشه صيانت و حفاظت اقتصادي در کشور سردار جلالي با تاکيد بر اين که بايد يک نقشه دفاع اقتصادي داشته باشيم گفت: صيانت و حفاظت اقتصادي مهم است و بايستي ساز و کار لازم آن را پيش بيني کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل در همايش پدافند غيرعامل که در تالار پيامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: سوابق جنگ اقتصادي آمريکا نشان مي دهد که کاهش مقاومت ملي مد نظر دشمن بوده و هست و آنها امروزه توانسته اند با فشار اقتصادي کشور را پاي مذاکره بنشانند و بايد بپذيريم فضاي اقتصادي ما جنگي است.
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: اين يک نوع جنگ و درگيري جديد اقتصادي بوده که پيشرفته ترين و مدرنترين جنگ اقتصادي عليه ما بکار گرفته مي شود و ادبيات حاکم بر جنگ اقتصادي رويکرد و جهت هاي نظامي در آن بکارگرفته شده است.
سردار جلالي تصريح کرد: جنگ اقتصادي توپ و خمپاره نيست و ابزار آن تحريم، رسانه و ارتقاي توقع مردم و کاهش توليد داخلي و کاهش مقاومت ملي کشور در برابر تهديد است و ما اصل اين جنگ را باور نکرده ايم چون ادبيات آن را بلد نيستيم و فکر مي کنيم که جنگ فقط جنگ نظامي است.
وي با تاکيد بر اينکه دشمن به ما جنگ تمام عيار اقتصادي را تحميل کرده است، گفت: بايد دانست که زير دستکش مخملي، انگشتان پولادين قرار دارد.
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور اضافه کرد: بايد احساس کنيم که فضاي جنگ فضاي تمام عيار اقتصادي است و رويکرد دولت در اين زمينه بسيار تاثير گذار است. سردار جلالي با اشاره به فضاي کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن دوران فضاي معنوي، ايثار و همدلي با وجود اين که احتکار و سودجويي نيز وجود داشت حاکم و فضاي عمومي کشور، فضايي دفاعي بود.
وي اظهار داشت: يکي از راهکارهاي کمک به دولت مي تواند انصراف از دريافت يارانه باشد و در گام اول در استحکام بخشي اقتصادي کشور براي رسيدن به بازدارندگي اقتصادي اين است که ادبيات جنگ اقتصادي شناخته شود و ما با مصرف کالاي داخلي به جهاد مقدس بپردازيم و به ارتقاي توليد ملي کمک کنيم.
سردار جلالي خاطرنشان کرد: بايد روحيه معنوي دفاع و اقتصادي مقاومتي در مردم شکل گيرد و مفاهيم قناعت به جاي توسعه مصرف و کمک به دولت شکل گيرد و در واقع اين ارتقاي فرهنگ اقتصادي مقاومتي در بين مردم وظيفه رسانه هاست که بايد به اين امر بيشتر بپردازند.
وي اظهارداشت: ادبياتي که از سوي مقام رهبري درباره اقتصاد مطرح مي شود، اين پيام را مي دهد که درگير يک جنگ واقعي هستيم، البته اين جنگ اقتصادي صرفا اقتصادي نيست بلکه بستر آن اقتصاد است و ساير موضوعات را نيز دربر مي گيرد.
سردار جلالي ادامه داد: وقتي احساس شود در يک جنگ تمام عيار هستيم، پذيرش همين واژگان مي تواند حقايق زيادي به ما ارائه دهد و رويکرد ما را مشخص کند.
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور تصريح کرد: به اين دليل که عرصه، عرصه اقتصاد است در واقع زندگي مردم تعاملات اقتصادي داخلي، خارجي، کسب و کار مردم در حوزه خرد و کلان را شامل مي شود و به همين دليل به عرصه تمام عيار رنگ اقتصادي تبديل شده است.
رحماني فضلي ادامه داد: وقتي احساس شود در يک جنگ تمام‌عيار هستيم، پذيرش همين واژگان مي‌تواند حقايق زيادي به ما ارائه دهد و رويکرد ما را مشخص کند؛ به اين دليل که عرصه، عرصه اقتصاد است در واقع زندگي مردم تعاملات اقتصادي داخلي و خارجي و کسب و کار مردم در حوزه خرد و کلان را شامل مي‌شود و به همين دليل به عرصه تمام عيار رنگ اقتصادي تبديل شده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با بيان اينکه جديدترين و مدرن‌ترين جنگ اقتصادي در دنيا عليه ما به کار برده مي‌شود ، گفت: ابزار، تاکتيک و دکترين جنگ، همه اقتصادي هستند و ادبيات حاکم بر آن هم ادبيات اقتصادي است؛ از اين رو دفاع اقتصادي با ادبيات اقتصادي مي‌خواهد و اقتصاد مقاومتي هم يک نوع ادبيات اقتصادي مي‌خواهد.
وزير کشور يادآور شد: تحريم، رسانه، ارتقاء توقع مردم، سطح رضايتمندي مردم و اينکه توليد داخلي چقدر ارتقا يابد، ابزار اين جنگ اقتصادي جديد است؛ در واقع تمام روابط و اجزا، روابط اقتصادي اما به رويکرد جنگي هستند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور در پايان خاطرنشان کرد: گام اول در اجابت صحبت‌هاي رهبري اين است که ادبيات جنگ اقتصادي را کاملاً شناسايي، طرح و تدوين کنيم.
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور با تاکيد بر اين که بايد يک نقشه دفاع اقتصادي داشته باشيم گفت: صيانت و حفاظت اقتصادي مهم است و بايستي ساز و کار لازم آن را پيش بيني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن