تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820059847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازديد معاونان وزير جهاد کشاورزي از سرپل ذهاب، قصرشيرين و گيلانغرب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۲۶ب.ظ)
به مناسبت هفته منابع طبيعي انجام شد؛ بازديد معاونان وزير جهاد کشاورزي از سرپل ذهاب، قصرشيرين و گيلانغرب همزمان با هفته منابع طبيعي مراسم نمادين روز درختکاري با حضور مهندس کشاورز معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد کشاورزي، دکتر افشار معاون وزير و رئيس سازمان امور اراضي کشور، دكتر فتح اله حسيني نماينده مردم سرپل ذهاب،قصرشيرين و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي، رئيس و مديران سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در شهرستانهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در ابتدا معاونان وزير و هيئت همراه در مديريت جهاد کشاورزي سرپل ذهاب حضور يافته و در جلسه با حضور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولين اين شهرستان مسائل و مشكلات شهرستان سرپل ذهاب در بخش كشاورزي را بررسي كردند.
علي عباسي مدير جهادکشاورزي سرپل ذهاب در اين جلسه گفت: اين شهرستان داراي 5 دهستان و 34 هزار هکتار اراضي کشاورزي بوده که از اين سطح 15 هزار هکتار آبي و 18 هزار هکتار ديم و 1500 هکتار نيز باغ است.
وي با بيان اينکه ميزان توليدات اين شهرستان 60 هزار تن مي باشد افزود: عمده ترين مسائل بخش كشاورزي اين شهرستان نبود ايستگاه تحقيقات محصولات گرمسيري، کمبود اعتبار براي تکميل ايستگاه پمپاژ دشت ذهاب، درخواست واگذاري گلخانه دشت ذهاب به فارغ التحصيلان و مشکل اسناد زراعي کشاورزان 4 شهرستان گرمسيري است.
در ادامه اين بازديد معاونين وزير جهادكشاورزي با حضور در محل نهالستان شهرستان قصرشيرين و باغ 4000هكتاري اين شهرستان به ياد شهداي هشت سال دفاع مقدس و هفته درختكاري اقدام به غرس نهال در اين باغ نموده و پس از بازديد از بخشهاي مختلف اين باغ ميوه، مهندس علي اشرف منصوري رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در سخناني با بيان اينکه اقدامات مربوط به احداث اين باغ از سال90 آغاز شده تصريح کرد: مساحت اين باغ 4000 هکتار بوده که مطالعات خاکشناسي و مطالعات سيستم هاي آبياري تحت فشار در 3000 هکتار انجام شده و چند گلخانه نيز در خصوص توليد نهال خرماي کشت بافتي و ارقام مختلف نهال ميوه سازگار با منطقه نيز نهال مورد نياز اين باغ را فراهم مي كنند.
وي خاطرنشان کرد: فاز اول اين باغ 500 هکتار بوده که از اين سطح 190 هکتار مرکبات، 200 هکتار خرما و بقيه هم انگور بوده و 20 کارشناس از فارغ التحصيلان بومي و در مجموع 337 نفر از ساکنان شهرستانهاي مرزي در اين زمينه مشغول به کار هستند.
منصوري با اشاره به اينکه مرکبات کاشته شده در اين باغ شامل پرتقال، ليمو شيرين، ليمو ترش و نارنگي هستند تاكيدکرد: در کنار اين پروژه سد مخزني با 22 ميليون مترمکعب در حال انجام بوده که آب مورد نياز اين باغ عظيم را تامين مي کند.
در ادامه معاونين وزير جهادكشاورزي و همراهان از طرح درختكاري حاشيه سد زاگرس گيلانغرب بازديد كرده و ضمن غرس نهال مهندس کشاورز معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد کشاورزي در سخناني هدف ازسفر به کرمانشاه را بازديد از فعاليتهاي کشاورزي اين استان به خصوص باغباني و زراعت عنوان کرده و افزود: در اين سفر از مزارع شهرستانهاي کرمانشاه،اسلام اباد غرب،سرپل ذهاب،قصرشيرين و گيلانغرب بازديد کرده و شاهد تلاش هاي خوب و رضايت بخشي بوديم.
کشاورز از جمله برنامه هاي وزارت جهاد کشاورزي را بالا بردن ميزان توليد و كيفيت محصولات كشاورزي با بكارگيري تکنولوژي هاي جديد بيان كرده و افزود: با توجه به اينکه مشکل علف هرز مزارع به مشکل حادي تبديل شده است اين وزارت اصلاح تناوب کشت را در اولويت کارها قرار داده و به کشاورزان توصيه مي کند موضوع مبارزه با علفهاي هرز و رعايت تناوب را جدي بگيرند.
دکتر افشار معاون وزير و رئيس سازمان امور اراضي کشور نيز طي سخناني گفت: انشاا.. به زودي با هماهنگي هايي که با نمايندگان استان، استاندار و ساير مسئولين استان کرمانشاه انجام داده ايم مشکل مالکيت اراضي كشاورزان استان كرمانشاه حل مي شود.
وي افزود: سعي ما اين است که در نقاط مختلف استان استعداد يابي شده و آنجايي که امکان تخصيص آب وجود دارد بتوانيم اراضي ديم را به آبي تبديل کرده و از اين طريق ميزان توليد را افزايش دهيم، كه در اين رابطه توسعه باغات و واگذاري اراضي به فارغ التحصيلان بخش از اولويت هاي ما است.
در ادامه سفر دكترفتح اله حسيني نماينده مردم سرپل ذهاب،قصرشيرين و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي با تشکر از حضور معاونان وزير و تلاش مسئولين مربوطه گفت: اسناد زراعي استان مشکل داشته و دغدغه تمام کشاورزان استان بوده و در مناطق مرزي بيشتر است که اين موضوع به اطلاع وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان ثبت اسناد کشور رسانده شده و قول مساعد داده اند که اين مشکل به زودي حل شود.
وي در ادامه با تشکر از سازمان جهادكشاورزي و بنياد مستضعفان در احداث باغ 4000 هکتاري قصرشيرين خواستار توجه ويژه به شهرستانهاي گرمسيري استان كرمانشاه شد.
گفتني است در اين سفر يك روزه معاونان وزير و هيئت همراه علاوه برمراسم درختكاري و بازديد از شهرستانهاي استان با مهندس ابراهيم رضاي استاندار كرمانشاه نيز ديدار كرده و با وي در خصوص مسائل و مشكلات بخش كشاورزي استان به بحث و گفتگو پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن