تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار مسجدجامعی با مراجع/ آیت الله شبیری زنجانی: نسبت دادن حضرت زهرا به گل یاس اشکال ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: دیدار مسجدجامعی با مراجع/ آیت الله شبیری زنجانی: نسبت دادن حضرت زهرا به گل یاس اشکال ندارد جامعه > شهری - ایسنا نوشت:


این هفته رئیس شورای شهر تهران به جای تهران‌گردی در پایتخت در آستانه ایام فاطمیه به سنت هر ساله خود به شهر مقدس قم و دیدار مراجع و علمای این شهر رفت.
در این برنامه احمد مسجدجامعی در بیوت حضرات آیات عظام حسین وحید خراسانی و سید موسی شبیری زنجانی حضور یافت و در دیدارهای جداگانه‌ای با آیات عظام علوی بروجردی و جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کرد. مسجد جامعی ابتدا به دیدار آیت الله جواد شهرستانی داماد آیت الله سید علی سیستانی رفت و با صرف صبحانه در بیت این مرجع شیعه از موزه ایشان دیدن کرد. در این موزه آثاری از کشورهای عراق، افغانستان و ایران که توسط افراد مختلف به آیت الله شهرستانی و آیت الله سیستانی اهدا شده است نگهداری می شود. برجسته ترین اثر این موزه قرآنی است که روی 313 دُر نجف نوشته شده است.
آیت‌الله شهرستانی در توضیح این اثر گفت: این قرآن کریم در جهان بی‌نظیر است و دوره کامل قرآن روی 313 در نجف به تعداد اصحاب امام زمان (عج) نوشته شده و توسط حاج احمد اسد از عراق فرستاده شده و رحل آن در ایران توسط استادان شیرازی ساخته شده است. در رحل از 12 نوع چوب استفاده شده و مدت هشت ماه ساخت آن زمان برده است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه حضور خود در شهر مقدس قم به دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی رفت. در این دیدار مسجدجامعی از این مرجع جلیل القدر خواست در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) مطالبی را بیان کنند.
آیت‌الله شبیری زنجانی با تاکید بر نقش بسزای نثر و نظم در هدایت مردم به سمت فرهنگ علوی و ائمه اطهار گفت: محتشم کاشانی 450 سال از اشعارش می گذرد و در این مدت میلیاردها نفر با این اشعار به اهل بیت توجه پیدا کرده اند. نظم به دلیل حفظ در حافظه ماندگار است و نثر نیز تاثیر خوبی در هدایت افراد دارد. او گفت: گاهی در اشعار قدری تسامح می‌شود و مطالبی بیان می شود که جز موازین نیست. این مسئله اشکال شرعی دارد چرا که اگر فردی مطلع نباشد این گونه اشعار به اعتقادات او لطمه می زند. نباید در شعر غلو، افراط و تفریط کرد. باید در اشعاری که در خصوص اهل بیت است حدود محفوظ بماند.
این مرجع شیعی گفت: برخی دعاها و احادیثی که از امامان نقل می شود اصل درستی ندارد و نباید این ها به امامان و معصومین نسبت داده شوند اما نسبت هایی که در شعر به معصومین می دهند مانند نسبتی که به حضرت زهرا(س) می دهند به مفهوم گل یاس اشکال ندارد زیرا که در اینها تاریخ عوض نمی شود و تلقی شاعرانه شاعر است. در حقیقت یک چیزهایی مقتضی شعر است که مطرح می شود.
او درپاسخ به سوال مسجدجامعی درباره زمان شهادت حضرت زهرا(س) گفت: برخی روایات 75روز بعد از رحلت پیامبر و برخی دیگر 95روز و برخی نیز سوم جمادی ثانی را زمان شهادت ایشان می دانند که این به دلیل شباهت دوکلمه سبعین (70)، تسعین (90) می باشد.
او گفت: بنده دعاگوی آقای مسجد جامعی هستم و دیدار آقایان برای من توفیق است.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه به دیدار آیت‌الله حسین وحید خراسانی رفت. اما پیش از رسیدن به دفتر این مرجع عالیقدر از مرقد و کتابخانه عمومی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی در میان راه دیدن کرد. در بالای مقبره این مرجع شیعه نوشته شده بود سجاده‌ای که هفتاد سال بر روی آن نماز شب بجا آورده‌ام با من دفن شود. ملاقات احمد مسجدجامعی با سید عباس عراقچی - معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که به همراه تعدادی از اعضای خانواده و بعد از مراسم عمامه‌گذاری داماد خود از ملاقات با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی برمی‌گشتند، از حواشی این دیدار بود.
آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با احمد مسجدجامعی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: هرگاه حضرت زهرا وارد مکانی می شد که پیغمبر حضور داشتند پیغمبر تمام قد بلند می‌شد و و ایشان را در آغوش می کشید و می‌بویید و می بوسید به طوری که یک مرتبه عایشه به ستوه آمد و گفت: یا رسول الله این رفتار پدر و دختری نیست. حضرت پاسخ دادند که وقتی مرا به ملآ اعلا در بهشت بردند به درختی رسیدم که از بوی خوش مانند آن در بهشت نبود از جبرئیل پرسیدم این چه درختی است گفت این درخت طوبی است. جبرئیل میوه ای از این درخت چید و به من داد که آن میوه مایه وجود دخترم فاطمه(س) شد. او گفت: مقام صدیقه کبری قابل درک نیست و اگر کسی به آن فکر کند بهت زده می شود.دختری که در سن 13 سالگی آنقدر در محراب ایستاده که پاهایش ورم کرده است این کار را کسی نکرده به جز پیامبر اکرم (ص) که پس از آن جبرئیل نازل شد و سوره طه را بر پیامبر نازل کرد. خطبه حضرت زهرا(س) دایره المعارف است. خطبه فاطمیه (س) که توحید، اسرار احکام در آن مندرج است دایره المعارف است که اساتید و فقها را مبهوت می کند.
آیت‌الله وحید :.7;راسانی با تاکید بر یاد خداوند در هر لحظه خطاب به حاضران در جلسه گفت: نماز را به همه کارها مقدم بدانند وقرائت قرآن را آغاز و به امام زمان (عج)هدیه کرده و دعای عهد رابعد از نمازصبح ترک نکنند. باید مراقب بود که هر آنچه در این عالم است به برکت یک نفر است و آن کسی است که تمام وجودش فانی در خداوند است.
در ادامه مسجد جامعی در بیت فقیه برجسته آیت الله العظمی سید حسین بروجردی حاضر شد و با آیت‌الله علوی بروجردی نوه وی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در مسیر بیت این عالم ربانی رئیس شورای شهر تهران از بازار قدیم حرم حضرت معصومه (س) و حجره سفیدگری مس این بازار دیدن کردند.
نوه آیت‌الله حسین بروجردی در این دیدار با ذکر خاطراتی از مرحوم آیت الله بروجردی به قدمت 148 ساله خانه این مرجع جلیل القدر اشاره کرد و گفت: این خانه در حدود 148 سال پیش توسط سید علی بلور فروش از تجار مهم خریداری می شود و بعدها در اختیار آیت الله بروجردی قرار می گیرد افراد و شخصیت های مهمی در این خانه رفت و آمد داشته اند که همین امر نیاز توجه ویژه میراث فرهنگی به مرمت این خانه را نشان می دهد. بر همین اساس قرار شد در خصوص مرمت این خانه توسط سازمان میراث فرهنگی اقداماتی در آینده نزدیک انجام شود. او ضمن تشکر از احمد مسجد جامعی به دلیل تلاش های گسترده گفت: در طرح های مختلفی که در سطوح وسیع انجام می شود انصافا قدم های بزرگی برداشته اند. امیدوارم خداوند ایشان را در اهداف موفق بدارند.
سپس رئیس شورای اسلامی شهر تهران از کتابخانه موسسه آیت الله علوی بروجردی دیدن کرد.
در ادامه نیز مسجدجامعی با حضور در قبرستان شیخان شهر قم بر سر مزار شهدا و بزرگان مدفون در این آرامستان برای آنان و عموی خود آقای مسیح مسجد جامعی فاتحه خواند. در پایان نیز مسجدجامعی بر سر مزار عالم ربانی، زاهد وارسته مرحوم آیت الله شیخ علی اکبر الهیان تنکابنی که در سال 1339 شمسی ندای حق را لبیک گفته اند حاضر شد و از مقبره جدید و در حال ساخت این عالم جلیل القدر دیدن کرد.
مسجدجامعی در تشریح سفر خود به شهر قم و دیدار با مراجع معظم تقلید گفت: هر سال در شروع ایام فاطمیه چنین دیداری را در برنامه دارم و به دیدن حضرات علمای قم می‌آییم و از محضر این بزرگواران استفاده می‌کنیم و امسال هم طبق روال هر ساله آمدم و با آقایان وحید خراسانی، شبیری زنجانی، شهرستانی و علوی بروجردی دیدار کردم. 231  



شنبه 17 اسفند 1392 - 12:32:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن