تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث کار جان خود را از دست می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث کار جان خود را از دست می دهند تهران - ایرنا - دبیر علمی ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی اعلام کرد: روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث ناشی از کار مانند رانندگی، سوختگی، برق گرفتگی و غرق شدگی جان خود را از دست می دهند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «امید امینیان» روز شنبه در ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی در بیمارستان امام خمینی (ره) با اعلام این مطلب افزود: در حالی این مرگ و میرها در کشور اتفاق می افتد که پیشگیری از آنها ، فوق العاده آسان است.
وی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از دو میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری و حوادث ناشی از کار ، جان خود را از دست می دهند.
دبیر علمی ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی تصریح کرد: هم اکنون 30 درصد افراد 15 ساله در کشورهای در حال توسعه قبل از رسیدن به سن 60 سالگی ، جان خود را از دست می دهند در حالیکه این رقم در کشورهای توسعه یافته 10 درصد است.
امینیان در ادامه به سلامت شاغلان مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: سال ها است که سلامت این افراد به فراموشی سپرده شده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 110 هزار پزشک عمومی و متخصص و بیش از 200 هزار پرستار در 900 بیمارستان و همچنین فعالیت هزاران مطب و کلینیک خصوصی و دولتی در کشور تصریح کرد: متاسفانه در این مراکر توجه کافی به امر پیشگیری از بیماری های ناشی از کار نمی شود.
امینیان گفت: بیمارستان ها علاوه بر عوامل خطر در محیط های شغلی معمولی با صدها نوع خطر از جمله مخاطرات بیولوژیکی، مخاطرات ارگونومیکی ناشی از حمل بیمار و فشارهای عضلانی ، مخاطرات شیمیایی ناشی از داروهای شیمیایی و مواد ضدعفونی کننده، مخاطرات فیزیکی ناشی از تشعشعات ، برق گرفتگی و تماس با مواد سوزاننده مواجه هستند.
دکتر «خسرو صادق نیت» رئیس ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی نیز در این همایش از بی توجهی به سلامت کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی انتقاد کرد و گفت: ممکن است سرمایه های بزرگی را به دلیل کم توجهی و بی برنامه بودن برای سلامت کارکنان مراکز درمانی از دست دهیم.
وی خاطر نشان کرد: می توان با کمترین هزینه و سرمایه گذاری به اهداف بزرگی در زمینه سلامت کارکنان مراکز درمانی ، دست یافت.
اجتمام(3)**9185**1436
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن