تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهی قرمز شب عید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ماهی قرمز شب عید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود جیرفت - ایرنا - رییس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و خرید ماهی قرمز توسط مردم، این ماهی ها از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود.


محمد خالقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه و هنگام خرید دقت کنند که ماهی دارای ظاهر مناسب باشد و شنای آن غیرطبیعی نباشد.
وی با بیان اینکه ماهی قرمز (کاراسیوس آراتیس) که آن را ماهی طلایی نیز می نامند از کپور ماهیان است، گفت: ماهی قرمز، ماهی آب های سرد بوده و قادر است در آکواریوم بدون گرمایش یا در یک استخر ماهی در فضای باز به حیات خود ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: از خرید ماهیانی با علایم باله های تا خورده و ساییده، وجود لکه های پنبه مانند و زخم در سطح بدن، بیقراری و مالیدن مداوم بدن به اطراف، پولک های ریخته یا بیرنگ و چشم های بیرون زده خودداری شود.
خالقیان افزود: شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهی، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهیان و دست نزدن به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم ضروری است.
وی با اشاره به دمای مورد نیاز و مقدار آب ماهی خاطرنشان کرد: مقدار آب مورد نیاز هر قطعه ماهی کوچک حداقل یک لیتر و دمای مناسب برای این ماهی بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد است بطوری که در دمای بالاتر از 25 درجه آسیب پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما باعث مرگ آن می شود.
وی با اشاره به اهمیت شستو شو و ضدعفونی محل نگهداری ماهی گفت: باید از نمک طعام 30 گرم در لیتر به مدت 10 دقیقه استفاده و آب مورد استفاده برای این منظور باید بهداشتی بوده و در مورد آب های شرب شبکه آبرسانی شهری باید برای خروج کلر قبل از مصرف حداقل به مدت 48 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری و ذخیره و بهتر است هفته ای دو بار و فقط نیمی از آب ظرف ماهی تعویض شود.
خالقیان، افزود: بهتر است از غذای آماده به تعداد دفعات یک یا دو بار در روز برای تغذیه ماهی استفاده و مقدار آن به اندازه ای باشد که در مدت یک تا دو دقیقه مصرف شود.ک/3
7444/8154/2624
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن